En: ‘ ik heb al 2 chronografen dat vind ik genoeg voor in de doos ‘
Even een korte resume.
Horloges die ik binnenkort wil gaan passen en zou overwegen. Sooner or later.
- Seiko Marine Master 300 SLA021J
- Tudor Black Bay GMT
- Grand Seiko Springdrive Snowflake
- nieuwe Breitling Superocean II 42
Horloges die ik nog wel wil bekijken in het echt maar waarvan ik nu al weet dat het hem waarschijnlijk toch niet gaat worden:
- Tudor Royal
- nieuwe Breitling Avenger 43mm
- nieuwe Breitling Colt 41
Verdere eisen/voorkeuren. Niet meer dan 2 chronografen in de collectie (en heb er nu al twee). Bij voorkeur duiker of toolwatch. Geen Quartz.
Even een recap: je wilt balans in je collectie; 2 chronografen en 4 toolwatches/duikers. Een flieger heb je al. Lijkt een autosport-gerelateerd horloge je niks? Toegegeven; dit zijn vaak chrono’s maar niet altijd.
Ja en nee. Heb de Speedmaster al die natuurlijk is ingezet voor de ruimte maar oorspronkelijk was ontworpen voor coureurs. Daarmee is die autosport behoefte ook wel wat minder. Plus Rolex is een van de grootste sponsoren van de formule 1. Dus met de sub is dat ook al wel deels ingedekt.
Speedmaster heeft echt niets met autosport te maken en Rolex behalve die grote groene borden naast de baan ook niet zoveel, behalve de Daytona 24h.
Misschien een Heuer toevoegen aan de collectie? Ook niet rond dus dat is weer wat variatie!
Ja mooie horloges, maar wil niet nog een Chronograaf.
Die heuers zijn wel gaaf
dat is een beste, die eerste
Laten we wel wezen… al die horloge merken proberen zichzelf te verkopen. Ook toen he.

Speedmaster heeft echt niets met autosport te maken
auto’s hebben ook niets met sport te maken. zie je de oude Grieken al voor je bij de eerste Olympische spelen naakt in een auto tegen elkaar racen? ik niet
Ga maar eens een half uur in een echte raceauto racen, je weet niet wat je mee maakt.
Thanks! Erg blij mee, en volgens mij de enige op HF.

echte raceauto
het vrouwtje heeft een echte Panda 100HP, dus ik ben wel wat gewend

deze hadden 2PK
schijnbaar hebben paarden 15 pk aan boord, dus zo’n kar is met 30 pk een echte deux-cheveaux

Speedmaster heeft echt niets met autosport te maken en Rolex behalve die grote groene borden naast de baan ook niet zoveel, behalve de Daytona 24h.
Correct me if I am wrong, maar volgens mij was de Speedmaster in beginsel neergezet als een horloge gericht op de autosport met zijn tachymetrie…Toen ging NASA er mee aan de haal…

Misschien een Heuer toevoegen aan de collectie? Ook niet rond dus dat is weer wat variatie!
Ja; de Tag Heuer Monaco of de Rolex Daytona zijn in my opinion dé horloges als het gaat om autosport(heritage). Natuurlijk heb je vandaag de dag ook Richard Mille, Hublot, Chopard, Graham en Bell & Ross, maar die zijn of niet te betalen of te veel gevoelig voor modegrillen. Al vind ik de IWC Ingenieur ook wel erg gaaf hoor…maar ja; toch weer chrono/danwel nog een IWC.

autosport-gerelateerd
Ik zag van de week mooie Mercedes horloges voorbijkomen… wellicht toch even in je rijtje opnemen @RLC
ik kan er nooit zo goed tegen dat die schroefjes zo netjes zijn uitgelijnd, daar krijg ik kriebels van