Tudor rules
Valt wel mee hoor, met onze camper heb je aan een paar duizend Euro genoeg voor een paar weken.
Ja anderhalve maand terug ging het volgens nog voor 15k
Maar dan wissel ik de Daytona voor mijn 2e favoriet uit de huidige Rolex catalogus;
Ik ben al bijna halverwege, de Oris en Gschock heb ik al
Ik sta op exact hetzelfde punt hahaha!
Kak. Dat had ik ook niet gezien. Hmmmm. Dan wordt het het volgende:
De Santos is toch wel een banger. Hij blijft.
Aangezien mijn Reiwa een one-off was die nieuw niet te koop is, de SBGX265 en SBGN013 allebei uit het Grand Seiko assortiment zijn, en de Limited Alpinist ook niet meer nieuw te vinden is moet ik dingen gaan veranderen. Ik heb nog 7300 budget. De Grand Seiko Shunbun is 7500, dus de Shunbun er bij gaat 'm niet worden.
2900 Euro gaan naar Ebel.
Blijft over 4400 Euro. Ik ga m’n budget met 200 Euro overschrijden in de wetenschap dat ik vrijwel nooit list betaal, zeker niet voor de hele bubs.
Zo. Een three piece. Zonder lume, zonder duiker, het moet niet gekker worden. 15.200 list. Ik ga een keer minder uit eten om het goed te maken.
Deze lijst had alternatief kunnen zijn:
- GS SBGA413 Shunbun - 7500
- Cartier Santos Dumont Large, quartz - 4550
- Ebel Sport Classic 36mm - 2900
Totaal: 14.950,- Euro
Even een poll:
- Santos de Cartier + Ebel Sport Classic + Grand Seiko SBGW231
- Grand Seiko Shunbun + Santos Dumont Large + Ebel Sport Classic
Minimaal 3 horloges, sjef.
Ja mooie set zo. Die Ebel had ik er ook bij kunnen zetten. Heerlijk ding is dat.
Precies. Van een vaatwasser of nieuwe magnetron kopen is nog nooit iemand een leuker mens geworden.
We hebben gisteren een podcast/video opgenomen waarbij we vrij waren om nieuw of gebruikt te kiezen in 3 prijsklasses (10K, 20K en 30K). Ik kan alvast verklappen dat niemand een nieuw horloge heeft uitgezocht…
Ik zou bijna zeggen “natuurlijk niet”.
Nieuw/list is echt een probleem voor mensen met een verzameling die op erg specifieke modellen/referenties berust, want ik kon drie van m’n vijf horloges gewoon niet meer kiezen. Dat is nog even los van de vraag of je bepaalde dingen nieuw aan wilt schaffen, gewoon, wegens te veel geld.
Wanneer je bedenkt dat hobbyisten ook nog eens expliciet van de jacht genieten op dat ene model waar ze jaren lang een alert voor hebben staan… Tja.
Wordt over een week of 2 a 3 gepubliceerd? Wat is jullie schema zo’n beetje? Ik hoor vaker “tegen de tijd dat je dit ziet is x gebeurd” in jullie uitzendingen.
Ik moest lachen, want dat is natuurlijk onzin. Ik kan je vertellen dat ik een nieuwe wasmachine heb gekocht, en dat ik daar gewoon echt rete-blij van wordt wanneer ik een wasje draai. Al is het maar vanwege het absurde muziekje wat ie speelt. Samsung, dus. Ik kwam van een stramme Miele af, en ben daar leuker door geworden.
Idem dito met een nieuwe koffiemolen. Een mens voelt zich beter wanneer hij / zij zich met betere dingen omringt.
Zou voor het volgende trio gaan, en inderdaad als gebruikt mag dan zou de keuze net anders uitvallen. 1 icoon, 1 praktisch horloge en 1 ‘netter’ horloge. De RW zelf niet in bezit maar ik vind het wel een aantrekkelijk model.
Blijft nog wat geld over voor wat bandjes of het speedmaster boek
Dat weten we nog niet. Normaal nemen we een week vantevoren op, omdat er nog ge-edit moet worden etc. Deze hebben we tussendoor opgenomen, eigenlijk om te oefenen met een nieuwe set-up in onze studio, dus het kan zijn dat deze op de plank gaat en geplaatst wordt als we een gat hebben in onze kalender. Maar normaal gesproken, een week van te voren. Begin december hebben we er volgens mij een hele rits in een keer opgenomen (dat verklaart soms ook dat we dezelfde kleding dragen), omdat een van ons toen een paar weken met vakantie ging.

Van een vaatwasser of nieuwe magnetron kopen is nog nooit iemand een leuker mens geworden.

Ik moest lachen, want dat is natuurlijk onzin.
Natuurlijk is dat onzin. Het was bij wijze van spreken. Een koffiemolen en espressomachine vind ik overigens wel van andere orde dan een wasmachine/afwasmachine/magnetron. Tenzij het een Airfryer betreft. Dat is voor puur genot. Wel de XXL nemen van Philips, daar kan een hele kip in (wel eerst plukken).

Minimaal 3 horloges, sjef.
Ik doe er wel zo een mooie Ebel met waveband bij Japie.
Hoe langer en vaker ik deze zie, hoe leuker die wordt.
van de andere kant leuk allemaal, maar dit punt zijn we al gepasseerd. Vintage is vaak leuker.

Vintage is vaak leuker.
Klopt, maar dat is een pak moeilijker om in spelregeltjes om te zetten. Je kan bij wijze van praten een pre-moon speedmaster kopen voor 500€ van onwetende mensen die het geërfd hebben. Dan wordt het een nogal rekbaar rekensommetje.
Daarbij heeft een liefhebber ook wel enkele moderne stukken nodig als beaters.

afwasmachine
Na een weekje zonder, ben ik de nieuwe wel écht gaan waarderen.
Dit vind ik een mooi trio voor dat geld. Een Speedmaster zou er bij mij absoluut bij zitten. Eigenlijk zou ik voor 15K denk ik voor een dresser gaan van rond de 7 K en that’s it. Liever twee dan drie met 15K. Maar als het er dan toch drie moeten zijn, zou ik dicht in de buirt van jouw trio zitten waarschijnlijk. Logisch ook, want voor twee van de drie heb ik al gekozen.
Hey Tom,
Voor mij geldt hetzelfde. Al heb ik wel de saffier versie van speedmaster. De Raymond Weil gaat er ook niet komen, was puur voor de lol van het thema. Zou waarschijnlijk ook voor 2 gaan en dan inderdaad een gebruikte dresser. Al jaren met schuin oog aan het kijken naar een JLC master calender, maar het is er nog nooit van gekomen.