Collectieadvies gevraagd

Gaaf ook idd. Ik vind de reverso wat formeler dan de santos maar erg fraai. Ikzelf neig toch meer naar de sportieve kant.

1 like

Oke , niet goed gelezen . Dacht dat de Explorer ook op je wensenlijstje stond .

1 like

Deze is echt nummer één op mijn lijstje van ooit nog eens.
Maar helaas vind ik hem nergens voor 13k…

1 like

Haha, eh nee :joy:

Wel een mooi horloge maar toch net niet helaas.

Wie weet :wink:

1 like

Ik ook wel maar sta ook open voor een mooie dresswatch. Jij hebt in het verleden een JLC Memovox gehad toch? Dat vond ik ook echt een tof horloge. Mooie mix tussen dress maar toch sportief volgens mij.

Was het deze?

2 likes

Die brede band baart mij ook zorgen en daarnaast heb ik van iemand hier gehoort dat hij in het echt tegenviel dus je moet dit echt eerst goed gaan passen

Hij is er ook in het zwart @W2them :smiley:

4 likes

Wat een presence heeft dat horloge :sunglasses:

1 like

Yep. Mooie maat ook. Droeg erg comfortabel. Weggegaan ten gunste van een milgauss als ik me niet vergis.

2 likes

Nee, klopt. Dan ga je al eerder richting de 14 of iets meer zelfs.

1 like

Dan maar een blauwe Milgauss en een Anordain. :man_shrugging:t2:

Of als je die Explorer toch wegdoet een Moser & Cie ipv die Anordain.

4 likes

Je hebt nu 3 tool/duikhorloges met een witte wijzerplaat en een zwarte bezel. Kennelijk vind je dat tof. Dan zou ik er 1 houden, waarbij ik de Seiko het mooiste vind.

Verder valt op dat je geen pure dress watch hebt. Kan een reden zijn er 1 te kopen, maar kan ook gewoon betekenen dat het minder je stijl is.

Van je “budget” zou ik daarom kijken naar de volledige JLC Polaris range. Die zijn sportief en stijlvol tegelijk. De blauwe of zwarte chrono dragen dun en plezierig. Maar de Mariner of die van @tompj zijn ook heel gaaf. Gewoon proberen alles eens te passen.

2 likes

Grand Seiko is nog niet genoemd, dus bij deze! Met jouw vrij te maken budget kan je zowat alle GS’en wel rond krijgen. Om maar wat te zeggen:

De titanium snowflake met zn 41mm en 49mm lug to lug blijft een klassieker met een bijzonder uurwerk:

De seasons collectie is nu ook beschikbaar in Europa en die zijn 40mm.

SBGA413 in lentefris bloesemroze

SBGH273 met zijn high beat en mooie blauwe plaat

Wat dressier maar met een twist, de skyflake

Of de nieuwe SLGA of SLGH white birch als de wijzers meer je ding zijn

Keuze te over en allemaal te passen in de buurt.

Het leuke aan GS vind ik de bijzondere uurwerken, de eigen stijl, mooi gebruik van titanium en het feit dat ze nooit AR coatings gebruiken op de buitenkant van hun saffiertjes :+1:

4 likes

Geen dress watch, wel mooi :slight_smile:

2 likes

Voor 13k haal je deze…

Of zo een, verkrijgbaar in 38mm en 42mm met een witte, zwarte of blauwe plaat…

3 likes

Geen overhaaste beslissingen waar je mogelijk spijt van krijgt nemen. Naast de opgegeven lijst de Seamaster, Dsub en HFLE houden. Vervolgens enige tijd rustig nadenken over of je überhaupt nog iets mist en zo ja wat hier dan bij zou mogen. Wellicht kan er tzt zelfs nog iets extra weg waarmee meer funds beschikbaar komen. Less is more enz…

1 like

Ja die Moser is erg tof, wel in een andere kleur dan. Die Anordain……. nooit van gehoord en ik word er eerlijk gezegd ook niet erg warm van helaas.

Zo heb ik er nog niet naar gekeken maar het klopt wel. Alle drie wegdoen lijk dus niet verstandig. Toch zou ik zelf de Seamaster houden, die draag ik graag terwijl de Seiko na een paar dagen dragen de horlogekist niet uitgewerkt is.

Ook hier weer een goed punt. Ik vind echte dress watches altijd erg mooi om te zien maar dragen is wel wat anders. Zoals eerder gezegd neig ik toch meer naar sportieve horloges.

Zeker waar, ik ga dus snel eens wat JLC’s uit de Polaris range bekijken.

1 like

Neeeeee …. Zeg dat nou niet.
Niks mis mee met een collectie van 1 dozijn kortom je mist er stiekem nog 1 :wink:

Ps om het transparant te houden, maar mocht je de Explorer van de hand willen doen :raised_hand_with_fingers_splayed:
(Dan heb ik daar serieus interesse in)

1 like

Ik zou de Nomos Club Neomatik ten allen tijde houden boven de Explorer, dus elke feedback die ik in dit topic ga geven is sowieso een non-starter.

Wat de Santos betreft heb je dan weer groot gelijk, die zijn mooi, maar de DS30 is van de lelijk-boom gevallen en heeft iedere tak op weg naar beneden geraakt, wat mij betreft.

Kortom, mijn voorstel is dit:

• Nomos Club + Cartier Santos houden als iets meer high end elegant.
  • Seiko SPB213J1 er uit en Monster houden
  • Alle, echt alle Damasko’s die je hebt er uit bonjouren en vervangen door een Sinn 104 wit
  • Oostpoort gewoon weg.
  • SMP 300, kom op. Gewoon weg. Dat ding is druk.
  • Ingenieur, die zou ik dan houden. Met name omdat je dan drie lichte en twee donkere platen hebt.

Uiteindelijke verzameling:

• Nomos donker
  • Cartier licht
  • Sinn 104 licht
  • Seiko Monster donker
  • Ingenieur licht (Optioneel, en goed te verkopen)

Je hebt geen fatsoenlijk dress horloge. Die hele verzameling is zo elegant als een betonnen muur, dus ik zou, totaal onafhankelijk van het besteedbare budget een JLC Reverso handaufzug met een witte Guilloche dial kopen, en een kleine seconde, de puristenversie met stalen achterkant.

QED. Het is wat bijzonders.

1 like