schitterend horloge, alleen een magneet voor krassen…
Wees niet bang. De Santos is mooi, maar zo elegant als een zak zand. Da’s echt een toolwatch die ooit ontworpen is als piloot. De JLC is ook van oorsprong een sporthorloge, maar dankzij de strakke art deco belijning wordt hij rete-elegant.
Bovendien heb ik de Santos altijd als een Art Nouveau object ervaren, misschien bijna wel neo-Victoriaans van vorm, op steampunk af, en de JLC als pure weerspiegeling van de Art Deco wereld die daarop volgde. Dan heb je wat mij betreft twee van de meest interessante ontwerpstromingen uit de vroege 20e eeuw aan de broek hangen.
Als je, in dat licht, de Nomos Club er uit dondert en een Ahoi of Tangente toevoegt heb je met Bauhaus het trio compleet.
Godsamme. Ik geef mijzelf plotseling een idee. Hmmmmm. Enfin. Dat er een JLC Reverso moet komen moge duidelijk zijn aan mijn kant. En ja, de groene is prachtig.
EDIT: Voor wie nu denkt, hee, hij is niet over GS begonnen… Ik dacht dat ik niets toe te voegen had aan de post van @illewoare. Maar die heeft één belangrijk horloge gemist.
SBGY007. De Omiwatari.
Rijmt ook nog met @Hamari. Zeg nou zelf. Da’s de eindbaas.
Mooie en gevarieerde collectie hoor
En inderdaad altijd erg leuk deze topics.
Persoonlijk vind ik je seamaster en Nomos de moeite waard om te houden, maar die laatste lijkt al met 1 voet buiten de deur te staan als ik het goed lees. Dus seamaster als 5e houden en de rest eruit.
Wat erbij?
Tja, als je voor de JLC Ultrathin moon gaat, heb ik niet veel toe te voegen. Nooit in het echt gezien, maar is een prachtig horloge van een prachtig merk.
Ik zie gek genoeg nog geen speedy’s voorbij komen, dus ik gooi er even 2 in aangezien beschikbaarheid geen vereiste was
Wat dacht je van de moderne CK 2998?
Maar die lijkt qua kleurstelling wel wat veel op je seamaster misschien, dus de Tokyo 2020 zou ook nog kunnen, zeker ook als je die rechte lugs van de CK 2998 niet mooi vindt.
Of anders de “gewone” nieuwe speedy natuurlijk
Die mag inderdaad niet ontbreken in een GS lijstje. Hij is wat dressy natuurlijk, nog meer dan de skyflake… Maar daarvoor zeker niet minder mooi!
Meer dressy is, hoe ouder ik wordt, een steeds grotere pré aan het worden. Maar het feit dat ze een reliëf-wijzerplaat hebben gemaakt zonder die vermaledijde power reserve meter er op, en dan ook nog in die kastvorm, en dan ook nog gewoon plat… Ik geil er op, Henk. Da witte gij ook.
Houden: Explorer, Santos, DS30.
Een echte duiker zit er niet bij, maar ze kunnen alle drie wel tegen een spatje water of een stootje (zeker de Damasko). Ik zou dus opteren voor een echt klassiek dress watch.
- Dun, Elegant, eenvoudig
- Time only (no seconds)
- Handopwinder
- Gezien je al voldoende (duikboten)staal hebt, zeker edelmetaal
Keuze zat met dit budget, maar ik denk spontaan aan deze schoonheid
A. Lange & Söhne - Saxonia Thin
Houden: Explorer, Santos, DS30
Toevoegen
- Duiker: Tudor Pelagos Black (4K)
- Quitessential Dress: Montblanc Heritage Chronometrie in Roodgoud (4K)
- Klassiek: Cartier Tank Solo Large Quartz Staal (2K)
- Chronograaf: Speedmaster , model naar resterend budget
Eruit met al die Damasko’s en die Nomos. Seamaster ook zo snel mogelijk de laan uit. En dat alles vervang je voor een Nomos die je wel gaat dragen, namelijk de gister gereleasde:
De Club Sport Neomatik 42 Date.
Dat is helemaal geen Nomos, da’s gewoon het liefdeskind van een Tissot Gentleman en een Conquest. Als je dat soort Nomos gaat dragen kun je je beter bij de Swatch groep houden, IMHO.
En zo te zien nog steeds met veel te lange lugs.
Wauw, dat is een mooi gebalanceerd horloge. Wat is het typenummer van dit horloge?
Ook erg mooi maar op de 1 of andere manier niet zo gecharmeerd van het merk. Wellicht onterecht. Weet ook niet precies waar het vandaan komt.
Het ergste is nog: 42mm.
Sorry maar dit is echt de grootste misstap van NOMOS ooit in mijn ogen. Echt veel en veel te groot deze Club.
Master Control Chrono ik las wel dat er (althans in het begin) wat problemen met het uurwerk waren. Geen idee of dit al opgelost is ondertussen. Prachtige chrono alleszins!
Dit vind ik echt een heel mooi horloge Nu dus ook verkrijgbaar in NL, top. Eerder alleen in de USA toch? Heb een paar keer een GS gepast maar was steeds toch een teleurstelling. Op de plaatjes prachtig maar om de pols net niet. Vooral de stalen banden vond ik erg tegenvallen. Misschien heb ik net de verkeerde te pakken gehad en moet ik er nog eens een paar gaan passen. De meeste Spring Drives vind ik toch altijd wat minder door die gangreserve indicator. Die laatste twee in je post zien er ook erg tof uit.
Jaeger-LeCoultre Master Control Chronograph Calendar ref. 4138420. Nieuwprijs is wel boven budget maar jong gebruikt denk ik haalbaar
Yup te groot I agree.
En anders heb je deze optie nog, die zou ik kiezen boven de Ultra Thin Moon, de Jaeger-LeCoultre Master Control Calendar ref. 4148420, die is zelfs nieuw binnen een budget van 13k te krijgen…
Mooi topic, liefdesbabies…
Ben wel bang dat je vrijwel elk nieuw horloge kan afbranden dan. Ik vind hem prachtig maar inderdaad een beetje te groot.
Iets wat Grand Seiko dom aan het doen is:
Geen taper op de band.
Gemiste kans. Als ze een 19-15mm taper zouden doen, op veel van deze horloges, of zelfs maar 19-17mm, zou het een stuk sjieker ogen.
Hij zou prachtig zijn als er Longines op de dial stond. Wat mij betreft is dit net Pulp die maar een electo-glitch album uitbrengen. Moeten ze niet doen.
die Club is ook mooi maar ik draag hem niet. Een horloge houden alleen omdat hij mooi is, doen mensen dat? Met unieke horloges kan ik dat begrijpen maar toch niet met een horloge dat gewoon nog verkrijgbaar is.
Hoho, je hebt het wel tegen een Damasko fanboy die al een enorme stap heeft gezet om er mogelijk twee te verkopen. Zonder gekheid, ik vind, hoe saai ook, de DS30 echt 1 van de tofste horloges die ik heb. De Sinn 556i, waar hij vaak mee vergeleken wordt, moet het echt op alle fronten afleggen in mijn ogen. Ga dus aub ook geen Sinn adviseren.
oké oké, niet de 556i en best een leuk horloge maar hoe kun je het bedenken om een toolwatch volledig te polijsten? Ik kan daar dus echt niet bij. Als er een Sinn komt dan is het een EZM3(f) of een EZM13.
Bij een betonnenmuur denk ik idd niet aan elegant, wel aan tijdloos en duurzaam. Daarom dank ik u voor het compliment. Het idee van een dress watch, wat een Reverso natuurlijk net zoveel niet is als een Santos, begint wel meer te groeien.
Ik wist dat deze ging komen. Bedankt Chris maar nee.