Collectioneurs van horloges in de originele doos

Ik heb onlangs wat doosjes die ik boven had liggen weer in de vitrinekast gezet, incl horloge uiteraard, en nu een deel van de collectie een plankje lager moeten zetten ivm ruimtegebrek inderdaad :sweat_smile:

2 likes

Deze combi maar eens geprobeerd, zal wel niet de juiste zijn maar die posts van de laatste tijd inspireren geweldig, dus… Sorry :innocent:

22 likes

Pontiac is altijd goed…

2 likes

Ah! Het ‘Faux Ivory’ Celluloid Pontiac doosje! Een gezocht collectors item. Leuk dat je er een hebt.
Zeker altijd goed met een mooie Pontiac er in.
image image
@Maurits: kun jij 'm dateren?

1 like

@vinwat erg leuke doos bij dat dameshorloge, geweldig in die tijd kon kunststof tres chic zijn tenslotte. Bedankt voor het showen.

1 like

Helaas niet. Ik weet wel dat er van deze doos verschillende uitvoeringen zijn:
Voering in wit/crème met Nederlandse of Franse tekst ( Pontiac only )
Voering in rood ook in twee talen
Dit is 1 van mijn exemplaren met omdoos (rode voering met Nederlandse tekst)

11 likes

Of voor Franstalig Canada ?? leuk horloge !

1 like

Gedateerd of niet, ik vind 'm super gaaf! En dan ook nog compleet met de omdoos. Behoorlijk uniek, denk ik. Dank voor het showen.

1 like

Een paar weken geleden liet ik bij een postje over mijn ‘buit’ vna de laatste Rikketik een daar gevonden Rotary doosje zien.
Het was wat mottig dus ik heb het eerst netjes schoongemaakt. Daarna een van mijn twee Rotary horloges er in.
Ik weet niet of dit model horloge ooit in zo’n doosje echt verkocht is, maar ik vond de combinatie wel passen.

18 likes

Qua stijl in de deksel lijkt het hierop:

Komt uit begin van de jaren 50.

Staat er op de pontiac dozen op de bodem geen merk van de maker?

5 likes

Dat zou te makkelijk zijn :wink:
Alleen de tekst


Maar dat helpt ook niet verder zonder een patentnummer.
Van Bulova heb ik ooit een vergelijkbare doos gezien.

1 like

Maakt het wat lastig ja. Om nou ladingen patenten door te zoeken (en zeker als je niet weet wie de assignee is)… lastig.

Doosje ook niet te vinden in reclame van pontiac of box leveranciers (star case co, electric city box), materiaal bedenkers (beetle plastic, plaskon) of gieters ( rathbun moulding corp)? Of kijken of bulova fans de maker achterhaald hebben. :upside_down_face:

1 like

Wow, zo te lezen ben jij wel behoorlijk thuis in je bronnen… goed hoor! Je kunt deze dan misschien niet vinden, maar ik denk wel een boel andere. Zal aan je denken als ik op dit gebied weer eens een research doe :slight_smile:

image
@ Maurits: voor diegenen met slechte ogen heb ik het even opnieuw genoteerd:
DESIGN PAT. APPLIED FOR
MADE IN U.S.A.
Nu is het wel zo dat in die tijd Amerikanen zo ongeveer op elk industrieel product waar ze (nog) geen patent op hadden geregistreerd, deze kreet er opzetten. Daar word je dus inderdaad niet veel wijzer van.

Haha, nou, ik ben dol op Gruen horlogedozen. Vooral de echte oudjes. Maar er zijn meer Gruen collectioneurs van horloges in doosjes. En die zijn goed in dingen erover vinden. :nerd_face: Van de boxen houden we een databse bij op het Gruen forum. :star_struck:

4 likes

Een mooie Oester doos …

Helaas valt het horloge net wat te klein voor mij dus mag hij weer verhuizen :sleepy:

24 likes

Zonde. Prachtig model!

1 like

8 likes

Ja ik baal er ook wel van eigenlijk… ik vind zo grijs/zwart met die zilver witte rand zo mooi. Ik heb al eerder een moderne gehad van GS sbgr079 anti magnetic maar die was weer te groot/zwaar qua draag comfort en bijna 43 mm.
Nog geen geluk gehad met Seiko …

1 like

Wat een waanzinnig leuk draadje. Ik word hier erg blij van :blush:

2 likes

De Donax

31 likes