Collectioneurs van horloges in de originele doos

Ja dit is een Italiaanse set. Uit 1970

Ik heb ook het horloge en de doos :wink:

Deze werd vroeger in ons fabriek gebruikt om snelheden van lopende onderdelen te meten.

18 likes

Erg leuk :ok_hand:

Hier nog een paar

Een Kienzle zakhorloge zelfs nog in het cellofaan zakje

En enkele Pontiac horloges

grafik

grafik

De volgende zelfs met de omdoos

30 likes

Hereniging

Ruim een week geleden maakte ik hier in het Vintage Forum een topic waarin ik een aantal van de (min of meer) vierkante horloges in mijn collectie liet zien.

Een daarvan was mijn vierkante Monté dresser.

Enige dagen later kwam er een reactie van @Domega, met deze foto’s van een doosje wat ie tussen zijn horlogespullen nog had liggen. Alleen een doosje, geen bijbehorend horloge…



(foto’s Domega)

Nadat ik hem had laten weten dat ik het wel een erg leuk doosje zou vinden om mijn exemplaar in op te bergen bood hij het mij spontaan als geschenk aan.
Vanmiddag, vlak na lunchtijd plofte er iets op de mat:
Het Monté doosje van Domega!

Hieronder het resultaat van de hereniging van mijn Monté dresser met, naar ik mag aannemen, het model doosje waarin ooit ook dit horloge geleverd had kunnen zijn door de firma die dit merk destijds op de markt bracht in de jaren '60; de Fa. Koster uit Amsterdam.

Domega, bij deze: zeer hartelijk bedankt! Ik ben er blij mee!

24 likes

Toffe actie van @domega en leuk om die twee samen te zien, op ieder potje past een… ehm :wink:

5 likes

Het is weer eens tijd om de topic horloge met doos naar voren te halen.
Hier laat ik een Benrus zien met bijbehorende doos.
Deze manufactuur wordt op het HF niet veel getoond.
Zonde want het is ook een van de betere merken, wat onbekend bij veel forumleden maar mag er zeker zijn.

30 likes

Ik gebruik de digitale versie. Niet van hetzelfde merk overigens.

Oud meetapparatuur is trouwens sowieso prachtig.

Toch mooi allemaal en bijzonder dat velen nog de moeite nemen om dit te bewaren bij het horloge, i love a Full Set :ok_hand: dus als het even kan altijd met papieren en doos.


in het blauwe deel

9 likes

18 likes



14 likes

22 likes

Gave set zeg :+1:

1 like

OG Flipper… now were talking !! :+1: :star_struck:

3 likes

Erg leuk :+1:

1 like

Omega Chronostop 145.008 met de originele box, tag en gebruiksaanwijzing

36 likes

Vet!! :+1:

Ja ik dacht na die Flipper ‘nu kan ik niet achterblijven’ :stuck_out_tongue_winking_eye::stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Alweer een tijdje geleden dat er nog leuke objecten hier zijn getoond.
Dus doe ik maar weer een opwaardering van dit topic.
HF leden laat nog eens wat leuks zien, maar wel alleen in de bijpassende doos.

Ik begin met mijn Bulova Caravelle Chrono.
Blijft toch zeker een heel mooi horloge.


De Mido is bekend bij het Mido liefhebbers ledengroepje op dit forum, mijn Mido Commander zit normaal ook in de doos als ik het niet draag.


In Japan hebben ze ook uitgevonden dat een horloge in een doosje beter verkoopt.

16 likes