Collector's guide; Vintage (handgewonden) chronografen

Voor beginners ?? Nou het duizelt mij nu al.
Dankzij dit soort posts neemt de kennis enorm toe.
Dank !

1 like

Dank voor deze mooie uiteenzetting. De vintage chrono is voor mij toch echt de ster van elke collectie. :+1:

En ik vind het prima dat iedereen de goldplated versies zo verguist; blijven die lekker voor een zacht prijsje voor mij over. :grin::grin::wink:

Mooie post super interessant om te lezen en supermooie horloge!!
Wist niet van het bestaan van een “Richard” horloge af. (Richard Mile natuurlijk wel dan)

Ga me daar eens verder in verdiepen, als een Richard zijnde lijkt het me wel supergaaf om een Richard horloge te bemachtigen!
Mag ik vragen wat voor model /type het is?

Thnx voor de post!!

Ik vind het leuk😊

Stem voor beste topic 2017😃

1 like

Het merk Richard heeft heel wat horloges uitgebracht.
Deze is een duo-tone chrono uit de jaren 40 a vroege 50 met radium lumen en numerals, uitgerust met het niet zo vaak voorkomende Valjoux 77 werk. (en is overigens niet te koop)

1 like

Top tip dan van me, omdat ik vrijgevig ben;

Slechte titel, maar wel een Ref 815

1 like

Top tip inderdaad, fraaie chrono in super nette staat, en voorlopig een prijs om van te dromen. :grin::grin:
Is die rode wijzer origineel trouwens?

Jup.

1 like

Wat een informatief topic. Dank je wel voor het delen

Wat een mooie exemplaren zitten hier tussen. Dit is iets om te bewaren en als het zo uit komt nog maals na te lezen.
Dank voor het delen.

Goede gids. Ik zit al langer te kijken naar vintage chrono’s, dus dit komt goed van pas.

Ik heb nu geen tijd om hem door te spitten, dus geniet nu alleen even van de foto’s :blush: . Maar ik word wel blij van dit soort content! .:thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:
Bookmarked

Fraaie samenvatting Cody, zeker voor nieuwkomers handig om niet in de gebruikelijke valkuilen te stappen.

goed verhaal

het enige dat ik er specifiek nog aan zou willen toevoegen is :

“als beginnend (of meer gevorderde) verzamelaar , blijf weg van gerestaureerde horloges aangezien deze in 99% van de gevallen de betaalde prijs niet waard zijn”

en

“verdiep je in de materie , met hedendaagse productie processes is het eenvoudig en goedkoop om van een zgn. no-name klokje een merk horloge te maken dus studeer , vraag , vergelijk en ga dan pas tot aanschaf over”

Helder geschreven, prima scope en erg informatief.:+1:

Leuk gedaan Cody, dank voor je moeite. :+1:

Erg mooie omschrijving maar vooral mooie uurwerken. Top post :slight_smile:
Nice!!

Helemaal waar René. !

Overigens, als mensen vragen hebben over een chrono. Stel ze gerust in dit topic, dan lees je eens een mening die misschien verschilt van de mijn, het houdt het topic levend en men kan er wat van bijleren.

1 like

Schitterend weergegeven met mooie foto’s. Dank !!

Geen eerlijke verkoper dus!
Anders was het een mooie prijs voor zo’n chrono :wink:

1 like