Persoonlijk vind ik Credor een beetje een raar merk. Een enorme range aan modellen van vrij gewoon tot enorm exclusief (maar het kan zijn dat ze in de loop van de tijd een step up hebben gemaakt).
Ik heb zelf de Eichi ii ook gepast en vond deze werkelijk prachtig. Qua prijs wijkt hij in ieder geval af van Grand Seiko maar vind het zelf lastig vergelijken.
Ik vind het net als met Grand Seiko. Mijn Credor is in het echt mooier dan op de foto’s. Maar ik heb geen idee of dat voor alle Credors geldt. Daarvoor heb ik er te weinig gezien (als in: alleen de mijne).
Nou dan zit je bij Credor wel goed. Maar ik zou wel goed uitkijken wat je koopt.
Ik heb deze bv nog in mijn favorieten staan. Witgoud, in Denemarken, maar geen spring drive, eenvoudig en wel 10k. Maar dit is vast een mooi afgewerkt horloge. Maar zelf zou ik er geen 10k aan uitgeven. Aan de andere kant, 50k voor een Eichi is ook niet zo 123 gepind…
Het is een beetje afhankelijk van hoe je kwaliteit beoordeelt, maar in mijn ogen zijn alle horloges van 10K van zeer goede kwaliteit!
Dat is waar!
Maar hier in de horlogeforum bubble denken we dat iedereen van horloges houdt in de praktijk wordt een Rolex misschien nog net herkend maar heeft het merendeel geen idee wat je om hebt hoor.
Als we dat even als waarheid aannemen (hoeft niet hoor ) komen er een hoop horloges in aanmerking
De exclusiviteit die jij zoekt gaat dus echt om de aantallen zeg maar. Vandaar ook mijn vragen want voor velen geldt exclusief vooral de prijs van iets.
Ik ben niet thuis in die range maar zo kunnen anderen je wel wat concreter helpen, ik ben benieuwd. Ik zag vandaag bijvoorbeeld het merk Kurono voorbij komen wat ik ook niet kende. Qua prijs geen idee wat ze doen.