Criteria bij aanschaf van een merkhorloge met een budget van ca. € 2.500,-

Je volgt je gevoel…en koopt wat je mooi vindt!
Succes!!

Welke Apollo staat daar op de achtergrond?

3 likes

Allen bedankt voor jullie reactie!
Leuk om te lezen hoe de manier van selectie en aankoop voor ieder toch erg persoonlijk is.

Wellicht handig in deze topic om de zoekruimte te beperken tot de categorie nieuwe dresswatch, aangezien ik zelf al wat meer sportievere klokjes in de collectie heb en niet heel goed een gebruikt horloge aandurf. En los van het feit dat ik zelf wel ideeën heb, was ik ook erg nieuwsgierig naar welke beweegredenen anderen hebben om voor een bepaald klokje te kiezen.

Als je naar een dress watch opzoek bent van rond de 2.500 zou ik zeggen Rolex 1601/1603. :slight_smile: Maar ik weet niet of je geinteresseerd bent in gebruikte horloges.

3 likes

Kopen wat je mooi vindt… :thumbsdown:

Totdat je smaak veranderd en je blijft zitten met een Graham die je aan de straatstenen niet kwijt krijgt…

2 likes

Ehh, dus kopen wat je niet mooi vindt?

1 like

Klopt! Beter kan je je goed inlezen, oriënteren, advies inwinnen en uiteindelijk een tijdloze (haha) klassieker kopen.

Valt iets voor te zeggen :smile:

Zou ook raar zijn :smile:

Al met al denk ik niet dat TS hier iets mee op gaat schieten :joy:

1 like

Tuurlijk wel. Ook dit zijn perspectieven waar vandaanuit gekeken moet worden bij de aanschaf.

2 likes

Een domme😜

2 likes

:joy:

Jaren geleden was deze ‘domme apollo’ een ‘domme spaceshuttle’ :wink:

1 like

Als ik een budget heb van € 2.500,00 (of eigenlijk wat voor budget dan ook) dan kijk ik eigenlijk alleen naar wat ik mooi vind, en moet dan in mijn hoofd rond blijven dwalen voor een lange tijd. Als aan het einde van het opzij zetten van het geld dat horloge nog steeds door mijn hoofd dwaalt dan is het kennelijk een blijver en durf ik met gerust hart aardig wat centjes neer te leggen. Maar het moet dan echt een Holy Grail zijn.

De rest als restwaarde, populariteit, meningen van anderen doen er feitelijk niet toe. Een horloge dat ik van dat geld koop zal waarschijnlijk toch nooit verdwijnen uit mijn collectie.

Het moet van mezelf dan ook nog een type zijn dat ik nog niet heb. Ik heb nu een mooie duiker, wil graag een mooie chronoraaf (Tag Heuer Carrera), daarna nog een goeie dresser (Nomos ofzo), flieger (welke weet ik nog niet, er is er nog geen die blijft hangen (op IWC na, maar dan moet ik eerst de loterij winnen en ik speel niet eens mee…), alhoewel mijn Poljot Avia Classic wel wat van een Flieger weg heeft…

Hier boven al veel valide argumenten voorbij zien komen. Voor mij telt ook mee of ik het logo mooi vind. Een mooi horloge met een k*tlogo komt er bij mij ook niet in.

1 like

En als ik dan…?

Hahahaha… Die eerste heeft niet alleen vrij brute specs, maar ook een gans eigen ontwerp, en zou je dus als cool kunnen zien omwille van het horloge, niet omwille van de geschiedenis of het imago. Ik bedoel, OK, het is geen Railmaster, maar het is toch een zeer aardig horloge.

De Railmaster, die gode zij dank weer nieuw leven in geblazen is, en daarmee ook weer gelijk de geilste in productie zijnde Omega is:

Dat zit 'm voor mij absoluut niet in status, merk of zelfs maar techniek, dat ontwerp is gewoon om je vingers van op te vreten.

Dat tweede horloge wat je laat zien is gewoon een van de mooiere Heuers, tijdloos maar toch vrolijk, goed gebalanceerd. Die kan ik ook puur omwille van het horloge dus ook zeer goed zien, samen met een aantal Calibre 17, 18. 1887 en Monaco horloges, al maakt Tag best veel lelijke Sportura achtige objecten.

Merk op hoe ik het bestaan van de Speedy verder gewoon negeer. :slight_smile:

Een curieus argument, altijd interessant gevonden.

Is het dan niet zo dat het ontwerpen en produceren van een fatsoenlijk Automatisch uurwerk sowieso een ambacht is, of je dat nu doet voor je eigen horloge of voor bijvoorbeeld Sinn, Stowa, Steinhart, IWC of Tudor? Dat doet aan het schone van het uurwerk weinig af of toe, toch?

2 likes

Ook niet nee…

1 like

De Railmaster is inderdaad helemaal een beauty. En een schuwe beauty ook trouwens want zie hem nauwelijks. Moet wel altijd even denken aan een stukje van good old Jeremy Clarkson:

2 likes

Prachtig! Dank daarvoor… Dat hele stuk is geweldig.

"Have you noticed something odd about Rolexes? Especially the modern ones that wind automatically when you move your wrist about? A great many owners wear them on their right hand. I jump to no conclusions here but you can feel free. "

“And then one day, in Hong Kong, I saw it. A new Omega. It’s called the Railmaster and it is a thing of unparalleled beauty. There is no button that owners think will call for help if they find themselves in a crashing helicopter on Kilimanjaro, it is not waterproof to 8,000 metres, there is no stopwatch, there is no swivelling bezel to tell you how much air you have left in your tanks and you even have to wind it up every morning or it will stop. Plainly this is a watch for the sedentary soul. The man with no hang glider or mini sub in his garage. I bought it in an instant.”

Clarkson op z’n lulligst, pure genialiteit. Dat dus. :slight_smile: Nogmaals dank.

3 likes

Ik vond deze ook wel aardig.:innocent:

and the only thing in the world worse than a fake Rolex is a real one

2 likes