Czapek & Cie only

En niet te krijgen.

Mooi dat jij hem wel krijgt. :wink:

3 likes

Ieder zijn keuze en voorkeur hè? Het is tenslotte het Czapek-only topic. Het heeft nogal een hoog RLC-gehalte om alternatieven aan te dragen omdat X,Y en Z van Czapek je keuze niet zouden zijn. Het is nou niet dat ik nog nooit van Vacheron heb gehoord ofzo.

1 like

Sowieso ontspannen hoor. Je moet het lezen in de context van een hele ontspannen vrouwenstem. Een soort Marga van Praag. Ik benijd je hoor, het is een prachtig horloge, die Vacheron.

Bovendien wordt het voor mij alleen maar horloges verkopen in plaats van kopen als er niet snel iets verandert aan de oorlog 🥹

Daar heb je wel een goede suggestie gedaan.

1 like

Zou ik veel eerder voor kiezen.

1 like

Als de Royal Oak en Overseas te koop waren, dan had dit hele topic misschien zelfs niet eens bestaan :smile: Maar aangezien dat niet het geval is kijken mensen naar alternatieven en dan is Czapek een hele mooie optie.

Ik heb de Overseas gehad en ten opzichte van de Czapek heeft die voordelen en nadelen.

Overseas

• Complexere case, bezel en bracelet afwerking
  • De history van het merk
  • Uitgesproken design wat niet iedereen aanspreekt met overal Maltese crosses
  • Geneva seal is leuke marketing, maar de movements zijn veel minder accuraat dan Rolex, Omega, etc
  • Ik vond de movement heel mooi, maar m’n White Birch voor minder dan de heft van de prijs heeft een mooiere movement en de Czapek verslaat die weer met gemak
  • De micro adjustment van de bracelet is super irritant omdat die automatisch open springt bij een beetje aanspannen van je pols en je hem weer af moet doen om het goed te zetten
  • Ik vond de bracelet te dik
  • De bezel is een scratch en dirt magnet

Czapek

• Mooiere dial vind ik persoonlijk door het 3D effect
  • Veel mooiere movement, in mijn ogen zelfs de mooiste three hander movement die ik ooit heb gezien
  • Unieke bracelet qua design met veel taper
  • Micro adjustment zag er secure uit
  • Afwerking, brushing en polishing is van een hoog niveau maar minder dan de Overseas
  • De naam, het is een microbrand gewoon
  • De rest kan ik pas invullen als ik hem daadwerkelijk in bezit heb :slight_smile:

Dus de prijsstelling zou ik misschien 2 a 3K lager willen zien, maar voor de rest vind ik het een goede serieuze contender in de watch game! Voor mij staat hij onder de Overseas, gelijk met de Streamliner en boven de Alpine Eagle en Laureato.

4 likes

De eerste crowdfund start up “limited” versies waren rond de 18-19k toch?

1 like

Ja klopt inderdaad.

Overigens is de Antarctique CHF 19.500 en de Overseas CHF 22.700, dus mijn inschatting van 3K minder waarde was aardig accuraat :smile:

Nog een leuke foto van de blauwe.

En de next level Rattrapante :hear_no_evil:

4 likes

Sooo, dan vind ik die blauwe wel aanzienlijk toffer zeg.

Vind dit geen mooi uurwerk voor een skeleton dial.

2 likes

Ik vind juist veel skeleton dials te druk, dit is een mooie mix van niet teveel elementen, maar alles wat je ziet beweegt wel.

Je voelt het wel aan dat is fijn

Er zijn blijkbaar best wat mensen die het niet mooi vinden, had ik niet verwacht :see_no_evil: But that’s ok, niet elk horloge wordt universeel mooi gevonden, hoort bij de hobby.

Het was dus een van de dingen die ik wat tegen vond vallen bij de Defy Classic, dat het heel druk is maar het is allemaal statisch en veel voor de sier. Alleen linksbovenin als je heel goed kijkt zie je een beetje half de balance wheel bewegen. Hij staat ook nog steeds op mijn lijstje trouwens, dus ik snap de aantrekking, maar hij is zeker niet perfect :smile: De nieuwe Skyline Skeleton heeft wel wat meer actie by the way, maar draagt weer te dik.

Omdat alles puur functioneel is en beweegt vind ik deze zo cool en wat minder druk dus met dingen die er niet toe doen.

2 likes

Die Zenith doet mij dus gelijk denken aan van die Chinese velgjes die onder een oude Golf 5 zitten…

3 likes

Bizar mooi

1 like

Die Zenith nog niet in handen gehad denk ik ???
Ding is schitterend in het echt

zeg je eigenlijk zjapek of zapek of sapek of shapek?

Shhjapek.

Niet de dubbele H vergeten.

2 likes

en dan “&” op z’n Frans, Duits of Retro-Romaans?

Tsja-pek.

2 likes