Czapek & Cie only

Beetje deftige fotos nemen!!

Zal mijn best doen maar het horloge is verkocht dus zal het moeten doen met mijn ogen. En terecht overigens want zo hoort het.

Succes, ik ben benieuwd wat je mening is

‘Voorproefje’

14 likes

Na dat eten kun je gerust op de heksenwaag stappen :grin:

1 like

Komaan, foto’s jij ouwe influencer, remember de IWC sushi meet, ze zijn niet aan te slepen sindsdien :eyes:
Heb je je TT datejust aan? Ja toch he?

1 like

Heb nog beetje last van 10 dagen all-inclusive dus Shell Amstelveen heeft zojuist mijn leven gered. Even geduld nog. Ben wel voor de volle 100% overtuigd van de Antarctique, dat kan ik vast verklappen.

3 likes

En? Wat is je eerste gevoel erbij?

Mind you dat foto’s het horloge geen recht aan doen. Ik was erg onder de indruk. Het oogt klasse, het voelt klasse en het draagt subliem. Bandenwissel is top, de rubberenband is prima en wordt geleverd met vouwsluiting. Verder wordt de set compleet geleverd met pennetjes voor de bandwissel, schakelwissel, en een tooltje om laatstgenoemde te vermakelijken.

Je kan de band met gepolijste of geborstelde middenschakels krijgen en wat mij betreft beide mooi. Staan ook beide afgebeeld. Het wisselen is zo makkelijk dat Adriaan alle opties heeft gemonteerd behalve leder. Al met al ben ik zeer overtuigd. Deze stalen band is het nieuwere -en dus huidige model- en ik vond hem prachtig afgewerkt. Misschien een heel klein beetje flimsy maar zeker de moeite waard. Ik denk dat dit horloge zich niet hoeft te schamen naast een Royal Oak maar daar zullen de meningen over verdeelt zijn.

23 likes

Mooi. Duidelijk verhaal.

Heb je nu plannen ermee?

Ik had er al geruime tijd geleden eentje besteld en aanbetaald maar wilde dit nog wel eerst even onderbouwen voor mezelf dus ik was heengereden nu er eentje ligt. Dus (als het meezit) ergens begin volgend jaar eentje in Glacier blue

6 likes

wat een horloge,gewoon geweldig
je kan hem net zo goed omgedraaid op de pols dragen,dat uurwerk :heart_eyes: :heart_eyes: :heart_eyes:

1 like

Ja dit was voor mij ook de moeilijkste keuze en laat het lot beslissen

Persoonlijk zou ik voor gepolijst gaan. Dat is wel gevoeliger voor krassen.

Gaat dat banden wisselen niet té gemakkelijk? Als in: gaat vanzelf los zonder dat je het merkt. Zou beetje erg vervelend zijn als je thuiskomt en de Czapek ligt ergens op het trottoir.

Msch toch brushed? Want het apart kantelen van de verschillende onderdelen/schakels geeft waarschijnlijk al n glitter effect? Zoals APRO?

Het uurwerk is wel gaaf!

Schitterende foto’s @Parachrom heeft een dual time nodig, zeg dat even tegen die gasten ! :sunglasses:

Dit is een goede vraag, ik twijfel daar ook wel een klein beetje over. Als ik zie hoe ik met mijn horloges het zwembad in duik dan geeft een stevige push pin wel een goed gevoel. Je moet echt wel 180 graden draaien aan de rotor die de band ontgrendeld met een pennetje. Het is een mannetje-vrouwtje idee en het is een fluitje van een cent. Adriaan vertelde dat hij klanten heeft die het horloge dagelijks dragen op staal en rubber zonder problemen. Daar moeten we het nu maar even mee doen. Doch zou ik wel aardig voorzichtig zijn denk ik.

1 like

Wat ik heb begrepen van Czapek is dat ze bezig zijn met een nieuw mechanisme voor de aansluiting op de kast zodat het een stuk steviger zit. Maar wanneer dat precies komt, geen idee, het werd genoemd door de head van Czapek USA.
Sommige owners vinden het fijn dat het wat flexibeler beweegt, brengt comfort. Andere owners willen weer liever stevigheid.

2 likes

Pushpin is toch wel een dingetje vind ik. Is natuurlijk simpel te vervangen. Maar deze die hier gemonteerd zit is wel erg skinny

Als ik het goed begrijp wordt de band op plek gehouden door alleen het wisselschroefje ( gele pijl)

2 likes

Ik zal eerlijk zijn: ik weet het niet. De draaiuitslag is 180 graden dus ik denk dat de pen best lang is maar niet zo lang als een pushpin. Ik geloof nooit dat je hem gaat verliezen maar het had robuuster gemogen zegt mijn gevoel.