Viel mij ook op.
De toleranties qua aansluiting van diverse delen moet echt beter.
Ja > Moet!
Czapek is cool en ik zou er graag 1 dragen.
Maar bovenstaande is echt huilen.
Viel mij ook op.
De toleranties qua aansluiting van diverse delen moet echt beter.
Ja > Moet!
Czapek is cool en ik zou er graag 1 dragen.
Maar bovenstaande is echt huilen.
Heb daar echt helemaal niks van gemerkt als ik hem in mijn handen had behoudens wat ik eerder meldde met betrekking tot het ‘flimsy’ zijn van de band. Die speling moet toch ergens vandaan komen. In ieder geval totaal niet storend dan wel merkbaar als je hem vasthebt. Bovendien is het net als met een gigantische zoomlens naar een Rolex kijken en op iedere slak zout leggen. Ik zou zeggen ga er eens eentje bekijken en met je handen voelen. Ben benieuwd wat er daarna allemaal nog ‘moet’.
tja als ik weet niet hoeveel keer vergroot zul je altijd wel wat zien,beetje overdreven
Ik vond de band serieus heel erg goed maar ik heb dan ook geen zoomlens op mijn eigen ogen. Ik denk echt voor een ieder die ook maar een beetje geïnteresseerd is om het horloge te gaan bekijken. Enige wat een goed beeld geeft. Ik wil ook niet doordraven in het goedpraten omdat ik er mijn centjes aan wil uitgeven.
Speling hoort natuurlijk maar djeez…
Ook zonder vergroting kijk je tegen de bandpen aan.
In dit prijssegment mag dit gewoon niet.
Een Rolex oysterband heb ik ooit getest met voelerbandjes, daar krijg je nog geen 0.01 tussen.
Czapek, dit moet beter.
Ik zal het tegen Francois zeggen als ik hem weer spreek.
Je zit hier met dubbele schakels, en dus ook die tussenschakels. In elke schakel zitten dan 2 pennen/vijzen?
Dat je de bandpen kan zien ligt toch aan het ontwerp?
VC:
De Vacheron band heeft een afschuining in het middelste gedeelte, dit geeft heel snel/makkelijker zicht op de bandpen.
Desondanks ziet het er veel beter uit.
De VC band heb ik gepast en uitvoerig bekeken, dat was echt klasse.
Toegegeven, de Czapek nog niet kunnen bepotelen, en foto’s zijn soms verraderlijk.
Toch schrik ik er een beetje van.
Ik doe er nog 1
Fijnmechanica is mijn beroep en passie.
Ik krijg hier echt buikpijn van.
Ik zal wel een heel andere beleving/besef/beeld hebben dan de meesten hier want ik zie echt het probleem niet. Denk dat ik het daar maar even bij moet houden en verder zal je mij voorlopig niet meer zien in dit topic.
@johnwick Deze is eigendom van een particulier en staat te koop. In de tussentijd ligt hij ter illustratie dus bij Reijersen. De eigenaar is in afwachting van een blauwe geloof ik zoiets.
Als dat naar aanleiding van mijn kritiek is, dan is dat oprecht kud.
Die dingen zijn echt cool, en hoop oprecht dat alle HF’ers die er 1 kopen een strakke band en mooie schroefjes krijgen.
20K+ is een bak geld, God is in the details.
Nou zeg wat een gemierenneuk hier. Er zijn op het Rolexforum en Watchprosite diverse verzamelaars met zeer serieuze collecties die de Antarctique hebben en nul probleem hebben met de band. Als AP onder dezelfde kritische loupe zou worden gelegd zou geen mens er meer een kopen. Begin maar eens met kijken naar de uurwerken, ingekocht en al, en de afwerking daarvan. Is dat wel ok voor 20k+?
Nee man! Rotzooi is het! Wat heb je zef?
Komen ze weer hoor. Ga lekker in een ander topic rotzooi trappen boefjes en laat hier de leden die op een normale manier willen discussieren over Czapek hun gang gaan. Ik waardeer JPM’s bijdragen en het is jammer dat hij nu geen zin meer heeft om hier te posten door telkens terugkerend negatief geneuzel van een paar leden die toch nooit een Czapek zouden kopen.
Zo aan de speling van de centerlink te zien kun je de schakel gewoon beetje naar links drukken, John. Niets om je druk over te maken.
Onzin. Ik ben zelf in Oudewater geweest (top ontvangst btw) en dus ook echt geinteresseerd. Jij vervuilt het topic juist door dat eeuwige gebash op AP.
De Royal Oak is een voor de hand liggende concurrent van deze Czapek. Als je een grote broek aantrekt over hoe matig afgewerkt Czapek is, dan moet je tegen een stootje kunnen als ik zeg dat de afwerking van het uurwerk in de Royal Oak, alle time only modellen overigens, ver verwijderd is van de Antarctique.
Mag jij zeggen, maar we hoeven het er niet mee eens te zijn.