Czapek & Cie only

Erg lekker ja. Dan twijfel ik toch wel een beetje over de maat. Als dit 38.5 is vind ik het er perfect uitzien.

3 likes

Dat dacht ik ook… maar was er veel keuze in afmetingen / model? Dacht dat alleen de 40mm bestond

Er is 38,5 en 40,5

Pas als ik echt uitgekeken ben op veel andere merken zou ik een Rolex overwegen van boven de 15k, maar de komende jaren is dat nog zeker niet het geval dus dan ga ik altijd liever voor een PP, AP, VC, ALS, Czapek, Moser, etc.

Ja ik denk echt dat die S size perfect is. Integrated bracelet draagt toch altijd iets groter, dus het zal als een 39mm vallen.

2 likes

18 dagen geleden dat men hier wat poste. Hoe kan dat nou met zo’n geweldig merk?

Hier een nieuw? model van Czapek.

7 likes

Dank je voor delen, moest goed kijken leek die zenith van je wel.

2 likes

zo zijn ze ook begonnen:)

Klopt het dat ik op deze foto ook de bekende problemen met de band zie? Dacht dat die verholpen waren

Ik durf er niets meer over te zeggen 🫥

2 likes

Dit is een oude foto en het probleem is of wordt opgelost. Iedereen een Antarctique heeft besteld krijgt de nieuwe endlinks.

1 like

Geen nieuw model, is de rattrapante limited en al uitverkocht helaas.

Echt heel gaaf!

Probleem met die skeletons is alleen dat ze zo verdomd onleesbaar zijn. :man_shrugging:

Het wordt pas echt stil in dit topic als de nieuwe endlinks uitkomen, want waar moeten de meesten het dan over hebben :smile: Het is echt een obsessie!

Ik was vorige week op 1,5 uur van Genève, maar helaas, zoals ook in veel plekken in Frankrijk en Duitsland, is ook daar op zondag (en zelfs voor sommige winkels op maandag) alles gesloten :hear_no_evil: En dat in 2022! Dus toen maar naar Luxemburg gereden en daar een leuke tegenhanger van de Czapek gezien.

Heel cool deze en mooi om hem eens in het echt te zien. Helaas te groot en qua design te smooth. Het voelde teveel als een grote armband voor me. Maar de details zijn prachtig.

Misschien later deze maand een tweede poging in Zwitserland wagen.

8 likes

Die is 42mm dacht ik. De niet chrono is 40, misschien is die net wat draagbaarder :slight_smile:

Te smooth is een eigen aan dit type ontwerp imho, zou de Czapek dat ook niet hebben? De Cartier Santos, die toch ook wat in dezelfde hoek zit, heeft ook die “armband” uistraling bv. Tenzij je wat hoekiger gaat, dan kom je al snel weer bij AP terecht.

Ik had het met hem er over, maar de 40mm is nagenoeg niet leverbaar. En die is qua dial weer een stuk saaier.

De Czapek is qua design wat hoekiger, met name de bracelet, maar ook de case.

Wat ik persoonlijk altijd mooi vind is als de schakels van de bracelet afzonderlijk shinen in plaats van dat je de weerkaatsing geleidelijk van schakel naar schakel ziet gaan. Bijvoorbeeld de Royal Oak, Defy, Antarctique etc hebben de afzonderlijke schakel shine (geen idee hoe ik het moet noemen :smile:). Volgens mij heeft het te maken met dat de schakels plat zijn in plaats van afgerond. En de Tonda is dus super smooth.

Het is een smaak kwestie en is afhankelijk van het type horloge (bij een Sub of Daytona vind ik het niet erg).

4 likes

Zo, even alle berichten omtrent Czapek van de afgelopen maand(en) teruggelezen.

Wat een hetze tegen het merk :sweat_smile:

2 likes

In ieder geval een merk met beide voeten op de grond, waardoor ik in Zwitserland toch echt fijne herinneringen heb kunnen opdoen bij W en W…:slightly_smiling_face:

1 like

Gewoon onthouden dat iedereen nieuwe endlink krijgt :point_up:t4:

De rest is hetze

1 like

CZAPEK & CIE ANTARCTIQUE PASSAGE DE DRAKE GLACIER BLUE CZP-079 voor € 43.807 te koop van een Particuliere verkoper op Chrono24

2 likes

Maar dan heb je ook wat :innocent: