Czapek & Cie only

Hoezo veel te kort door de bocht? Ik zeg alleen maar dat ze geen mensen nodig hebben die iets maken, maar juist mensen die iets in elkaar zetten. Overigens is Czapek op hun eigen website ook volledig transparant in waar de onderdelen (van wijzers tot kast tot uurwerk) vandaan komen.

1 like

Het is te simpel om te stellen dat Czapek maar een assemblage-bedrijfje is. Ongeacht welke naam er op de muur prijkt moet er nog steeds heel veel (met de hand) worden gemaakt en heb je zeker je handjes nodig. Mede daarom vind ik het ook wel jammer dat ze zo gigantisch gaan groeien. Ook al heb ik daardoor mijn Antarctique eerder (als dat überhaupt al zo is). Als het met 300 horloges per jaar verre van perfect is (want het mag voor €23.000 best nog wel een stukje beter) dan weet ik niet of ze bij 5000 nog meer concessies gaan doen.

Wat maken ze dan met de hand? Dat het niet perfect is is denk ik ook een beetje de schuld van de vele toeleveranciers. Het is zeker niet makkelijk om die allemaal perfect op elkaar afgestemde onderdelen te laten maken.

Volgens mij zijn ze aardig nauw betrokken bij alle processen en de totstandkoming daarvan. Dat bedoel ik met dat er evengoed vele handjes nodig zijn voor de productie van een Czapek. Die handjes werken bijvoorbeeld de uurwerken af tot wat ik persoonlijk tot het beste stukje van de Antarctique reken. Zou toch zonde zijn als die kwaliteit minder wordt.

Je zou bijv… een beetje minder… op de afwerkingen kunnen gaan… letten ?
Ziet vast niemand…

2 likes

Wie let er nou op de band. :grimacing:

1 like

Als ze het nu nog niet zien, zien ze het straks ook niet. Moet het motto zijn.

300 stuks per jaar is n doodsteek. :nerd_face:
5000 zijn Lange nummers… Niks dus.

Klopt dat snap ik vanuit een zakelijk perspectief, maar het is nu al lang niet volmaakt dus hoe wordt het dan? Dat is eerder het bezwaar.

Die uurwerken komen van Chronode, daar zal Czapek niet veel aan afwerken…

Volgens mij snappen we elkaar niet dus laten we het daar maar mooi bij houden.

Daar kan ik mij bij aansluiten, ik snap ook helemaal nx van dit merk , en het prijsniveau!
:grimacing:

1 like

Das nou jammer Hendrik, het had je zomaar een prachtige Antarctique kunnen opleveren.

1 like

Zo zijn er wel meer merken waar ik dat bij heb. Deze vind ik toch al mooi, dus heeft een beentje voor - liever “ho, da’s duur, maar knap” dan “ho, da’s duur, maar liever mijn arm amputeren dan met dát errond gezien worden”. :grimacing:

Toch schaar ik mij met terugwerkende kracht wel bij de mensen die vinden dat er nog wat kan worden verbetert aan de afwerking van de band voor het bedrag dat zij vragen.

3 likes

Tsja, dan liever N.L. waar,
n.l. een Ketelaar
:innocent:

Verrek dat rijmt nog ook!

Ben je er zo eentje :grimacing:

Probeer gewoon even de kussens op te schudden maar er is duidelijke sprake van een zomerreces hier op het forum.

2 likes

Hublot?

1 like

Vandaag bij Reijersen geweest om de Antarctique te passen. Fijne ontvangst en twee uur zitten eten en drinken met Adriaan. Erg aardige vent, hartelijk zonder poeha. Horloge beviel me erg goed. Prachtige wijzerplaat, fraaie & zware kast en erg soepele band. Fijne maat en pasvorm ook. Alles bij elkaar een totaalpakket dat ik vergelijkbaar vind met een Overseas (heb ik gehad maar verkocht - pasvorm niet ok) of een RO (diverse modellen gepast - goeie band, maar uurwerk niet op zelfde niveau afgewerkt). Volgende maand komt Czapek’s CEO naar Oudewater en dan hoop ik er weer bij te zijn. Pre-order voor een ice blue staat.

7 likes