Czapek & Cie only

Ja en? Niks meer overgehouden voor een horloge? Stumperd!

1 like

Toch wel heel knap gemaakt.

1 like

Dat zal toch wel meevallen?!

Als je het hebt over ECHTE grail watches, dan staan Czapek en FP Journe toch wel met stip bovenaan mijn lijst. Wat een meesterwerken.

Dat is dit horloge van 200 euri ook:

Maar ja, daar krijg je geen paling op een bedje van kwartelschuim bij …
:rofl:

3 likes

Prioriteiten stellen toch? :joy:

En laten we eerlijk zijn. Liever koophuis dan horloge maar dat is niet iets wat ik op een horloge forum moet gaan opperen.

1 like

Elke keer als ik jou hier in dit topic zie dan denk ik aan een mannetje die strompelend achter zijn rollator tegen iedereen die het wil horen komt vertellen hoe vreselijk het allemaal wel niet is

8 likes

Goed gezien man, bij u heb ik echter helemaal geen gedachte :rofl:
En nou niet nog een keer vlaggen a.u.b.

1 like

De verbittering kent geen grenzen. Als dat ook geldt voor de botontkalking zal ik voorzichtig zijn richting de uitgang.

1 like

Hahaha nog erger dan het groen. Genieten.

4 likes

Maar het zijn er wel veel

afbeelding

Want je denkt dat iedereen hier onder een brug slaapt met een daytona om z’n pols?

Uiteraard eerste levensbehoeften eerst.

1 like

Ik hoop het natuurlijk wel, ik vind Czapek een mooi merk dus hoe meer eyecandy hoe beter!

Zelden op het HF meegemaakt dat een nieuw uitgebracht horloge zoveel stof deed opwaaien. Maar ik begrijp je keuze. En dat je met hard van stapel lopen de kous op de kop kan krijgen. Ik blijf het een prachtig horloge vinden, vooral met de rubberen strap. Maar de “plons geld” is ook echt te groot, naar mijn persoonlijke mening. Ik heb in dit draadje al eerder aangegeven dat 13K het maximum is wat ik er voor zou betalen. Oké, met de laatste prijsverhogingen 14.5K dan.

maar niet door Czapek, allemaal ingekocht…

Mijn pre order ook gecanceld.
Straks naar de visboer.

2 likes

De echte graal is dan ook onvindbaar.

Czapek heeft het uurwerk uit de Antarctique, de SXH5.01, samen ontwikkeld (vanaf een leeg A4) met Chronode. Persoonlijk vind ik dat wel iets anders dan uurwerken inkopen zoals het stokpaardje van @rik247 klinkt dat hier regelmatig terugkeert.

Czapek heeft partners gezocht om samen iets mee te ontwikkelen. Het wordt dan een kip-en-het-ei-verhaal wie er het meeste heeft ‘gedaan’ aan de ontwikkeling. Ik vind het merk daarin juist wel sterk omdat ze volledig transparant zijn. Blijkbaar maakt je dat ook kwetsbaar.

Het is dus wel degelijks anders dan klakkeloos ingekocht, het uurwerk ligt immers niet in andere horloges.

5 likes

hier de lijst partners van de website van Czapek:

OUR PARTNERS

• Conception: Daniel Martinez, Adrian Buchmann, Emmanuel Bouchet, Patrick Rossi & Xavier de Roquemaurel
  • Components and movement manufacturing: AB Product, Arcofil, Atokalpa, Ceramaret, Chronode, CMT-Rickenbach, Comblemine, Crelier, Generale Ressort, Inca, Inodeco, Inhotec, MLV, MPS, Novasort, Precipro, Risa, Stocco and as well a few standard components.
  • Habillage: AB Product, Capsa, Econorm, Gravages, HMS Waeber, Jean Rousseau, Metalem
2 likes

Gaaf ding!

14 likes