Bij aBlogToWatch al een leuk stukje hierover:
Huh. Welke imperfecties en waar slikken we die?
Idem zelfde vraag voor jou!
Welke imperfecties en waar slikken we die?
Ongelijke Lugs, Craquelé op wijzerplaat, verkleurende bezels, error-dials…
volgens mij zag ik @ray1981 een keer zo’n verkleurde bezel doorslikken
Ted ga is werken
Ik volg het merk nog steeds met bovengemiddelde interesse, maar ik vind de dial ook tamelijk saai. Rest dus het feit dat ‘we’ van staal naar titanium gaan en daar een premium van €11.000 voor moet afrekenen. Dat vind ik wel vrij heftig.
De lug linksboven op de render ziet er ook uit als schuurpapier maar dat zal ongetwijfeld aan mij liggen.
Niet enthousiast.
Oh vintage. Dat is patina/veroudering.
Heb je wel eens een oude seiko gezien
Vreemdste bij Rolex is het gemak waarmee de kasten bij service gepolijst worden terwijl bij andere merken polijsten een absolute doodzonde is.
Dat is niet eens een klein beetje waar.
Gelukkig maar.
Ik heb het gevoel dat ze Czapek net een klasse te hoog in de markt willen zetten. Dit is leuk voor zo’n 15k - 18k, maar niet voor 32k.
Dat gevoel heb ik ook. Ze maken het zichzelf erg moeilijk. Ze zetten hoog in door in een high-end segment te gaan zitten waarin ze concurreren met de gevestigde orde en een beperkte doelgroep die het zich kan veroorloven.
Als je ziet dat je van je hele line-up van time only horloges (de Antarctique) twee hele jaren productie verkoopt binnen no-time voor full retail dan ga je niet denken dat je wellicht te hoog bent gepositioneerd. Dat begrijp ik wel.
Desalniettemin zijn we 24 uur verder en is het orderboek voor deze titanium Antarctique reeds gesloten vanwege overweldigende interesse.
Ze kunnen er met deze faciliteiten 100 per jaar maken.
Ik weet nog niet welke imperfecties deze uitvoering heeft. Dat is moeilijk te zien aan de hand van 1 foto. Maar mooi vind ik hem niet.
Ja maar blijft dat net zo als ze de productie gaan opvoeren om te groeien en de hypefactor er af gaat.
Zouden ze de toekomstige annuleringen al verwerkt hebben, denk je? Of is het verkocht-verkocht in plaats van gereserveerd?
Die vijf Nederlandertjes zal ze denk ik aan hun enkel jeuken. Het verkoopt heel goed in andere delen van de wereld. Als de hype eraf gaat? Geen idee of dat gebeuren gaat. Voor mij is dat in ieder geval wel het geval, en deze nieuwe versnelt het proces.
Goede beslissing. Dont feed the hype.
Zoals al gezegd. Ik vind het een tof ding. Maar: consistentie is ver te zoeken. Veel te veel collabs met ad’s, limiteds links en rechts en unique dial colors hier en daar. Focus op de kern en lange termijn.