Czapek & Cie only

Deels eens ja. Morsdood denk ik niet. Maar wat zeker meespeelt is dat de meeste pre-orders werden gedaan in de tijd dat alles in de lift zat en 23k een koopje leek. Maar toen duurde het erg lang, de markt draaide de verkeerde kant op, en werd het het toch wel veel geld. Ikzelf was bij passen van de blauwe toch niet overtuigd en het feit dat de plaat gestampt is, heeft me toen doen besluiten de order af te zeggen.

2 likes

Ik kreeg een notificatie

1 like

Een soort. Een vreemde soort. :upside_down_face:

De juiste kant, als je het mij vraagt. Als 23k voor een horloge met gestampte wijzerplaat een koopje lijkt, zit er iets niet snor.

en de gevestigde merken onbereikbaar waren.

4 likes

Yes - maar ook: een keer wat anders dan weer wat iedereen al heeft of wil. En als dat ook nog waardevast lijkt, what’s not to like. Maar ik moet ook zeggen dat de andere horloges van Czapek me niet aanspreken. Dat helpt ook niet.

1 like

Ik meen oprecht dat ik het wel heel sneu vind voor de sympathieke juwelier uit Oudewater. Die dacht even dat hij een hit te pakken had zeg, voor iedereen Shabu besteld en alles erop en eraan.

Toen ging de hype opeens liggen en kwam het besef dat dit geen money maker ging zijn. Orders gecanceld, die zit straks met een hele lading van die onverkoopbare dingen.

4 likes

Voor 2500,- koop ik er wel een hoor.
#hfspirit

4 likes

Ik vind dat als je een order plaatst die gewoon moet afnemen. Een man een man, een woord een woord. Maar ja, zal wel elitair zijn.

14 likes

Misschien kan hij zijn orders bij Czapek ook cancellen, dan is het in ieder geval minder zuur.

Eens. Adriaan is een gouden kerel. Er komt altijd een volgende keer.

Gelukkig is chrono er nog voor de liefhebbers

https://www.chrono24.com/czapek/czapek-faubourg-de-cracovie-blue-california--id28659095.htm?SETLANG=nl_NL&SETCURR=EUR

Wat een parel :100:

1 like

Oeh! Een venijnige sneer naar een hoop lui hier. Toe maar.

Hoop praatjes, heb je die Hulk voor 15k al?

4 likes

En dikdoenerij?

Geen geld voor. Heb wel een mooie Lange voor je. Elitair genoeg voor je me dunkt.

Gaat het hier nog over horloges?

4 likes

En daarom mensen lekker laten aanbetalen zodat een stel onrendabelen die de flipper willen uithangen of willen showen met hun overwaarde er aan vast zitten of 10% kwijt zijn.

Ik heb ook een model van Patek die, zou ik die verkopen, 10K verlies oplevert… wist ik van te voren, maar jah, hij gaat toch niet weg :smile:

5 likes

ik heb het een beetje gemist kan iemand in twee zinnen samenvatten wat er aan de hand is met Czapek?

2 likes

Tsja. Dat is het risico van een systeem waar je het horloge niet kunt passen. Om klanten over de streep te trekken zul je wat risico moeten accepteren. Weinigen betalen 23.000 euro aan zonder duidelijk tijdspad en zonder passen. En als het zo lang duurt, komen er in de tussentijd andere horloges op je pad. Ik heb weinig geduld weet ik inmiddels.

1 like