@YY77, Yong, of wellicht beter nog:
- 24/24 hrs bv. in LeClerc of Carrefour supermarchés
Als ik die ruimtes zie op de foto’s van @lasteraar kun je er teveel spelden tussen krijgen, of ben ik nu te lettelijk?
Al een tijdje de vermakelijke imput van @lasteraar gevolgd. Ik heb 2 keer een Czapek Antarctique in handen gehad. Ik vond ze mooi en vooral het uurwerk zeer verfijnd. Ik ben het er niet mee eens dat ze “bizar slecht zijn afgewerkt”. Bij de zogenaamde Holy Trinity zijn ook nog wel eens imperfecties te vinden. Waar ik het wél mee eens ben is dat dit -gehypede- horloge -boven 20K- veel te duur is. Maximaal 15K en geen cent meer. Ik heb dit ook al een keer eerder aangegeven, maar die mening bleek gezien de minimale hoeveelheid likes amper ondersteund te worden. Je zou dan inderdaad denken dat velen op dit forum er een zouden aanschaffen. Dat gebeurde kennelijk niet, dus veel credits voor @lasteraar.
Voor ruim 20K weet ik wel iets beters.
Nou dat zal ik je zeggen
Wan kut horloges en ik heb ze irl gezien en om gehad he. Totaal niet mijn ding en die prijs slaat werkelijk nergens op
Ik geef er nog geen 500 voor.
Ik hou mijn DD en ben er wel ff klaar mee met de hobby.
Ik zie net dat ik 2k aan berichten heb gemist in rolex only. Ik ga over tijdje wel ff kijken of het daar nog steeds hetzelfde is, maar denk dat ik het antwoord al weet.
Ik ga denk overstappen naar bbq only topic
Die is uitstekend afgewerkt. De titanium is dunner en COSC gecertificeerd, z’n geld zeker waard.
Het design is niet origineel, dat niet.
Nu vind ik 15k ook nog behoorlijk fors geprijsd hoor. Het is niet dat ze dan laag inzetten.
Nu geloof ik wel dat als ze op prijzen van Tudor gaan zitten het exclusiviteitgevoel wat minder wordt, maar dat vind ik beter passen bij dit “out of nowhere” ontstane merk.
Oh nee wacht, ze hebben de naam van een horlogekraampje op een markt in de ghetto van Zwitserland in 1817 opgekocht, dus heritage all the way baby
Duidelijk wel👌
Oh joh. Kan iemand misschien een overzicht maken van mensen met een nieuwe identiteit?
Ik heb de stalen Twelve en dat is gewoon een prima afgewerkt horloge, niet meer en niet minder. Blijft over dat het uurwerk van Czapek echt wel fraai is.
Een paar jaar geleden had ik een Czapek uit de Quai Des Bergues collectie in mijn mandje, in de uitverkoop bij WoS. Toen gingen ze als ik me niet vergis voor Longines-geld en wilde niemand ze hebben. Je moet ze nageven dat ze de hype knap hebben aangezwengeld.
Vast wel.
Hoop mensen die dit soort dingen zeggen:
Ik kreeg een mailtje van Fratello met daarin een preorder link voor een samenwerking tussen Czapek en Fratello. Het horloge heeft de volgende lange naam.
Czapek × Fratello Promenade Transparencies “Viridian Green”
Het ziet er grappig uit zo’n doorzichtige dial. Maar niet voor een horloge van €32,000 ex. VAT Wel een prachtig uurwerk om naar te kijken, deze SXH7.
Ik ben ook zeer benieuwd wie dit horloge gaat kopen en waarom.
Meer hier:
Om met RJ zijn woorden te spreken: Ik vind het lastig
De vorige samenwerking zou mijn voorkeur hebben Maar voor een Fratello snap ik wel dat dit de leuke dingen zijn vanuit hun professie
Gewoon omdat het kan
Vorige editie zat ook nog midden in de geïntegreerde sporthorloge hype, nu is die toch wat gaan liggen en is het merk nog steeds een nobele onbekende voor velen. Ik ben ook benieuwd of de 50 stuks vlot de deur uit zullen gaan, 32k ex btw voor een stalen horloge is toch wel een gigantische som. Het is wel een heel mooi stuk, dat moet ik wel toegeven
Als deze goud zou zijn dan zou 32k een begrijpelijke prijs zijn, duur, maar begrijpelijk. Alleen voor staal, time only, Czapek…. nee.
Verder dan dat deze geen stalen band heb kom ik niet…
Ik vond hem altijd al te prijzig. Wel mooi hoor maar echt te duur.
Ziet er mooi uit maar wel wat te prijzig. Ik vind het een lastig merk. Het grijpt me niet. Ik denk dat ze het zichzelf ook erg moeilijk maken door in te zetten in dit prijssegment. Je kunt zo veel moois krijgen voor dit geld