Damasko, Sinn, Archimede, Fortis, Muhle en Oris of.....?

Prijsverschil irl is te verwaarlozen.
Een Oris koop je met een giga korting, dat voordeel uiteraard. Zo lag de (oude) ProPilot laast in Veldhoven bij de AD voor €1050,00 Niemand koopt die aan list. :smiley:
Een Sinn of Damasko met korting realiseren wordt een groter gevecht schat ik.

2 likes

Of je wacht tot er iets moois op het forum voorbij komt. Ik kon mijn Sinn 556A kopen voor een aantrekkelijk bedrag en in uitstekende staat.

Ik sta gecorrigeerd! Ik dacht dat die dingen allemaal dezelfde spec hadden als de DA 3x modellen.

Maar 20 ATM en gehard… Sja, dan doet ie ook qua maatvoering mee met Archimede.

Tof.

1 like

En tot voor kort nog onder de €1.000,- piek ook. :slightly_smiling_face:

Omdat je nog geen Sinn erin hebt…:stuck_out_tongue_winking_eye:

Klik eens een EZM3 om de pols en je bent om. Ik heb een Omega en een Tudor maar toch grijp ik elke keer de Sinn. Persoonlijk natuurlijk maar Sinn is wmb echt top.

Groeten
Rutger

1 like

Draag ook bijna steeds mijn Sinn, terwijl ik ook voor mijn SMP300M zou kunnen gaan.

2 likes

Eens met veel, maar als ik het kan beslissen, dan geen AR coating meer aan de buitenkant.

1 like

Moet wel uit VS komen, maar dit is wel echt een toolwatch. Speciale editie van watchbuys.

5 likes

Mag ik bekennen dat ik van Sinn eigenlijk alleen de 556 serie (favoriet: De “gewone” en de witte perlmutt) en de 104 serie kan pruimen? Ik vind Damasko en Sinn technisch meer dan respectabele merken waarvan ik hoop dat ze lang succesvol zijn, maar dat ontwerp… Tsja.

Ik geloof dat ik meer van de vintage achitge vibe ben. Wat verklaart waarom ik mindere goden als Archimede toch leuker vind.

3 likes

Dit model heeft mij ook altijd aangesproken, tot het moment dat ik hem om had. Deze valt vrij groot.

1 like

Meer een flieger, ik vrees dat zo’n model kast je tegen gaat staan op den duur.
Wel een mooie wijzerplaat

1 like

Dat klopt, ritje Duitsland moet nog gepland worden. IRL kan het mee of tegen vallen weet ik uit ervaring.

2 likes

Dat klopt, die glimmen erg hard.

En als je een Squale 1521 vergelijkt met Sinn 556I en een Damasko DS30?

Wel weer een ETA uurwerk en 500 meter WR(is niet relevant, ik ga er niet mee duiken.

Een vraag over het glas, je kan bij Damasko kiezen tussen 1AR of 2AR. Wat ik lees is dat de 2AR dubbel ontspiegeld is, alleen minder hard dan de 1AR.

Het zal gaan tussen de Sinn en de Damasko zoals het er nu voorstaat.

of de Sinn

Woont er iemand in de buurt van Den Bosch met een Sinn 556i of een Damasko DS30?
Hoef ik niet naar Duitsland.

1 like

Volgens mij (als ik de website goed lees) betekent 2AR dat zowel binnen- als buitenkant zijn ontspiegeld. Dat is standaard. Je kunt ook kiezen voor 1AR, dan is alleen de binnenkant van het glas ontspiegelt. Dat heeft als voordeel dat de AR laag niet kan krassen aan de buitenkant. Mijn Sinn 556A heeft volgens mij ook 2AR. Is van 2014 en kan geen krasje ontdekken.

1 like

Als Fortis afvalt zou ik voor de Sinn kiezen. Hoewel ik niet zo gelukkig wordt van de glossy wijzerplaat.

1 like

Ben zelf erg blij met de 556A, maar dan moet je wel van die cijfers houden. Heb ook de 556i B overwogen met blauwe plaat. Ook erg mooi.

5 likes

100% de sinn. Veel minder druk/ wit dan de Damasko

Groetjes van zijn broertje!

4 likes

Ik zou inmiddels zelf altijd kiezen voor alleen de onderzijde met coating. Is naar mijn idee meer dan genoeg en inderdaad, lelijke lijntjes op de coating aan de buitenzijde worden dan voorkomen.

2 likes

op mijn 757 zit zowel binnen als buiten de AR coating.
Geloof me het is echt tof… alsof er geen glas in zit.

2 likes