Dao mod: SKX Sutāgeito

:musical_score: klikken voor sfeermuziek!

Inleiding

Mijn eerste SKX mod is een feit! Na 4 Vostok Amphibia’s en een Casio werd het tijd om het eens te proberen.
Of eigenlijk, gaat dit topic niet over de éérste SKX mod van mij: die maak ik niet zelf en die ligt nog bij mod-koning HansMichelangelo a.k.a. Sir Mix-a-Lot te wachten op de finishing touch.

Ondertussen ben ik zelf aan de slag gegaan met deze tweede SKX. En dat was eigenlijk niet de bedoeling: ik kocht een tweede omdat ik die gewoon als beater wilde gebruiken, lekker met de stock rammelband. Fout natuurlijk, want dat hield ik precies 2 dagen vol, waarna ik de conclusie trok dat ik er toch wat aan wilde veranderen.

Met dit als resultaat:

En later met Super 3D Jubilee:


Doel: een upgrade, niet meer en niet minder

De mod die nog onderweg is wordt super uniek. Voor deze tweede SKX wilde ik vooral een upgrade, verder eigenlijk niets. Ik vind deze SKX009 veel leuker dan ik de SKX007 vond. Die pepsi bezel beviel me beter dan verwacht. Alleen ik kan blijkbaar niet meer leven met de stock wijzerplaat. Alsof ik een mooi horloge om had maar waarvan de wijzerplaat op een kartonnetje getekend was. Geen glans, niks. Witte in plaats van zilver omlijste indices en vooral dat datumvenster, een gapend gat in de dial. Ik weet het niet, de SKX is een klassieker en ik heb er een haat-liefde verhouding mee denk ik.

Dus, op naar een andere wijzerplaat. De Stargate dial had ik eerder al voorbij zien komen op Instagram en later hier ook op het forum. Via @Voordeligbijdetijd (Perry) kunnen bestellen en man, wat een plaatje. Het lijkt wel donkerblauw fluweel of zijde, het heeft een heel diepe kleur en zachte zijdeglans. De indices zijn mooi, rechthoekig met een extra deel gepolijst metaal dat deze een rijke look geeft.

Perry deed de suggestie om er een kanji dagschijf bij te doen. Was ik niet van plan, maarja voor die paar euro wel leuk… dus gedaan en voegt toch weer net wat toe vind ik. Klaar dacht ik.


Sutāgeito

Niet dus. Want de Japanse dagaanduidig zette me aan het denken. Een Stargate met Japanse datumschijf, laat ik eens kijken hoe de naam Stargate zich laat vertalen in het Japans. En wat blijkt, Google Translate zegt “Sutāgeito”. Wat hilarisch klinkt als je een Japanner nadoet die Stargate uitspreekt. Win!

Leuk. Tja. En ik had een Sumo secondenwijzer in gedachten die over is van de andere mod, maar die werkt hier ook niet om dezelfde reden: afwijkende kleur lume. Kak. Dan maar zoeken naar iets anders… en dan kom je een Japans uitziende secondenwijzer tegen bij One Second Closer, de Katanakaji! Die kan dan natuurlijk niet blijven liggen. Zo leidde de Kanji dagschijf dus tot een secondenwijzer die ik anders niet gekozen zou hebben.

En… dat had misschien beter niet kunnen gebeuren. De secondenwijzer heeft er nog geen 12 uur op gezeten en dan zat er nog een nacht tussen. Totaal niet het effect dat ik voor ogen had. Ik had gedacht dat de gevormde achterkant van de wijzer wel Japans aan zou doen, maar het leidde erg af van de verder rustige wijzerplaat. Het was een teveel gepriegeld ding midden in een horloge dat juist wat grover is. Gewoon weer de stock wijzer erin dit. En eigenlijk heb ik meer waardering gekregen voor die wijzer. De zwarte achterkant maakt dat hij minder opvalt, de witte tip past verder goed bij de indices. Niets meer aan doen.


Super 3D Jubilee

Maar ik was nog steeds niet klaar. De stock bracelet van de SKX vind ik heerlijk, het was een van de redenen dat ik een tweede SKX wilde. Op de andere mod komt namelijk een Super 3D Oyster. Een heerlijke robuuste band, maar daar draag ik dus voortaan de stock jubilee niet meer op. Nu dat ik zo lekker onderweg was, wilde ik het toch maar ‘afmaken’ met de Super 3D Jubilee. Ik wist niet helemaal zeker of ik de twee lange lijnen van de endlinks nu wel zo mooi vond, maar tegelijk vond ik het prima passen bij deze Japanse mod. De strakke lijnen van een strenge Japanner.

Het was een gokje. Want ik vind de stock al erg fijn, dus nodig was het niet. En ik heb er geen spijt van. Op de foto’s zie je het niet zo erg, maar het ziet er gewoon beter uit. Het verschil tussen gepolijst en gebrusht lijkt iets groter en ziet er wat duurder uit. Hij voelt uiteraard veel steviger. En de twee lange lijnen op de endlinks zijn in het echt mooier en minder prominent aanwezig dan sommige foto’s doen vermoeden. Zeker een upgrade die het waard was dus!


Conclusie

Ergens vind ik het jammer dat de stock wijzerplaat me niet genoeg kon bekoren. En dat ik mezelf zo laat kennen door, terwijl dat niet de bedoeling was, er toch weer redelijk veel in heb gestoken in plaats van hem lekker stock gehouden heb om erbij te hebben als beater. En de combinatie SKX009-Stargate is al zo vaak gedaan. Maar dit is wat ik wilde. Sinds ik hem heb blijven er meer horloges ongedragen in de kist en dat vind ik zonde, maar daaruit blijkt alleen maar weer hoeveel plezier ik aan dit horloge beleef! :heart_eyes:

En de strap die nog onderweg is om het straks nog wat Japanser te maken:

Heel benieuwd hoe slecht dat gaat staan :upside_down_face:


En voor wie nog even in Japanse sferen wil blijven: :stuck_out_tongue_winking_eye:

Of voor wie het graag liever iets traditioneler houdt:


Bedankt voor het kijken!

54 likes

Ziet er top uit, tanoshī!

1 like

Mooi ding,het loopt altijd uit de hand als je gaat modden zie ik wel

1 like

Echt een hele mooie mod en een leuk verhaal. De wijzerplaat is echt te gek. Mocht je hem toch nog eens willen verkopen, houd ik me aanbevolen. :sunglasses: Veel plezier ervan!

1 like

Mijn beste,

Je hebt er een waar kunstwerk van gemaakt!!
Niet alleen het horloge an sich, doch ook de presentatie ervan!!
Mijn complimenten!!

En voor straks: “Buona Notte" en morgen gezond weer op.:first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

3 likes

Leuke mod staat hem goed, )

3 likes

Mooi hoor.
Mijn stargate plaat is ook onderweg. Ik heb ook de chapterring er bij besteld om kleurverschil te voorkomen. Maar moet nog tot december wachten tot deze binnen is :frowning:

@Watch2Morrow Dankje! Geen spijt dat je die van jou verkocht hebt?

Jaman, het is net een verslaving :no_mouth:

Dankjewel! :+1:t2: Haha ik kan het me nu nog niet voorstellen, maar zal eraan denken :joy:

Dat is heel aardig, dankuwel! :ok_hand:t2:

@Jeranimo haha zeker mooi! Dat is het enige dat ik jammer vind bij deze mod, dat er al zoveel van zijn. Maargoed, hij is gewoon te mooi als ‘upgrade’ om het niet te doen! En in real life moet ik überhaupt de eerste SKX nog aan iemands pols spotten dus ach… wat maakt het uit.

Gelukkig heb ik dan in ieder geval nog de Japanse dagschijf. Helemaal niks meer over toegelicht in mijn verhaal bedenk ik me nu :face_with_monocle: het is even wennen maar wel leuk. Elke dag een betekenis!

Ik moet zeggen dat ik daar helemaal geen last van heb. Ik denk dat de SKX009 chapterring donkerder is dan die jij hebt besteld dan, maargoed daarmee valt die ook minder op, meer aandacht naar de wijzerplaat. Ik heb wel nog naar andere chapterringen zitten kijken, maar gezien ik de crystal niet ging vervangen en die zelf nog niet los kan halen en plaatsen (dat is nodig om bij de chapterring te komen toch?) heb ik er sowieso van af gezien.

Ben overigens wel benieuwd naar je resultaat natuurlijk! Ga je er verder nog iets anders mee doen?

4 likes

Klopt je ziet deze mod wel vaker maar hij is zo mooi, gaat uit eindelijk om mijn draag plezier

1 like

Eens!!

1 like

Ik heb nu SKX009 met vlak saffier en een SKX171 met coin edge bezel, keramische inleg en DD saffier.

Voor de SKX009 komt dus de Stargate wijzerplaat en chapterring. En ik wil eigenlijk het DD van 171 naar de 009/stargate doen en vlakke saffier naar de 171. Dat DD saffier heeft flinke blauwe gloed van de coating, dat is denk ik mooier bij blauwe wijzerplaat dan bij zwart van de 171.

Edit: en ik denk aan gesigneerde kroon. Maar die is los 75 euro! Dat vind ik nogal aan de prijs.

1 like

Leuk!

Dat denk ik ook inderdaad. Al heb ik zelf liever helemaal geen blauwe gloed, dat leidt teveel af van de wijzerplaat die eronder zit. Maar met blauw op blauw valt dat denk ik wel mee en krijg je mooie kleurschakeringen denk ik :ok_hand:t2:

Wat betreft die kroon: wat wil je erop hebben dan? Bij crystaltimeshorology en een andere van Instagram zijn ze goedkoper.

Heb je linkjes mbt kroon?

Ik wil gesigneerde kroon hebben voor 7s26 uurwerk hebben. Zit ook al op mijn 171. Is erg mooi.

Ik heb bij 23-59, monsterwatches en voordeligbijdetijd gekeken. Allemaal zelfde prijs ongeveer.

https://crystaltimes.net en dan bij shop, metal parts
Een andere: https://www.seikocrown.com

1 like

Nee, nog niet. Voorpret was geweldig!
Eenmaal af en om mijn pols… 4e SKX in een jaar was ‘m weer niet voor mij.

@TJ91 is er vast heel blij mee :+1:

3 likes

Heel gaaf! Tof ook is die secondewijzer :ok_hand:
En,natuurlijk een heel leuk verhaal om te lezen. :+1:

1 like

Heel gaaf gedaan. Mooi omschreven (begrijp je gedachtengang helemaal). Prachtige foto’s. Helemaal top :ok_hand::ok_hand::ok_hand:

1 like

Die met het vorkje achterop bedoel je? Ja… aan de ene kant wel, maar aan de andere kant sprong het wel erg in het oog steeds. Helaas.

@wander dankjewel!! :+1:t2:

2 likes

Prachtig.

1 like

Inderdaad, maar dan hier:


Faffie bitch, want ik kom dubbel zo dik.

Inderdaad, die man van die hele, hele foute jaren negentig hip-hop. En ik ben gracieus met die benaming, want echte hip-hop is het niet. Er waren mensen die dat toen beter deden.

Īe. no. nope. ĪeĪeĪeĪe.

Yup. Yup. Inderdaad. De kapitein is trots.

701495995_em32

De wijzerplaat is OK. De Kanji dag-aanduiding is briljant. Sehr Gut! I approve. Wunderbar.

Maar voor de rest?

Ik hou het lekker non-happy. Wopwopwop.

1 like