…maar mijn andere droomhorloge heb ik nu ook gekocht!
(Voor degenen die mijn andere topic in het Vintage-gedeelte niet hebben gezien: KLIK!
http://www.horlogeforum.nl/read.php?19,1391592
)
Kort achtergrondverhaal
Begin oktober ben ik bij Jeroen langs geweest om naar zijn 116610LV (oftewel de Hulk) te kijken (zie ook HIER
http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,1106512
). Ik was daar per plekke op slag verliefd geworden en hoewel we een hele rits horloges op tafel hadden liggen, bleef ik de Hulk keer op keer opnieuw passen en dragen. Ik wist toen zeker dat ik de Hulk ooit moest hebben!
De tweede verrassing!
Terwijl ik met de afhandeling van de 16613 bezig was, stuurde Marc me wederom een privébericht. Iemand van het Rolexforum had mijn Gezocht-advertentie van de 116610LV gelezen en wilde deze aan mij verkopen! Ik twijfelde heel erg, twee van dit soort aankopen binnen zo’n korte tijd hakken aardig in het budget… Uiteindelijk heb ik de verkoper gemaild om voorlopig van een aanschaf af te zien om bovenstaande reden. Wel was ik benieuwd wat hij er eigenlijk voor wilde hebben.
Zijn vraagprijs bleek echter zeer zeer scherp te zijn en ik wist meteen dat als ik nu niet zou toehappen, ik de Hulk nooit meer voor dit bedrag zou kunnen kopen. Het horloge was 100% compleet en het horloge was op wat fijne haarkrasjes op de sluiting na echt 100% feilloos! Dus ik heb toegehapt!
Een impressie
Het horloge is dinsdag gearriveerd en gezien vandaag mijn vrije dag is, kon ik nu wat foto’s maken en deze tekst typen Net als bij de 16613 uit het vorige topic geldt ook nu weer dat de plaat echt enorm moeilijk op een foto is vast te leggen. Bovendien werd ik regelmatig lastig gevallen door m’n hond die het ook allemaal zeer interessant vindt…
Grrrrrrr!
En daar is ie dan! Heerlijk om zo’n 100% complete set te hebben. Werkelijk alles zit erbij!

Wat is-ie mooi hè?

En nu een reeks foto’s waar dit horloge een ware kameleon blijkt te zijn:
Op de ene foto is hij donkergroen tot op het zwarte aan toe, terwijl hij in een iets ander licht juist een veel fellere groene kleur heeft. Ongelooflijk mooi om te zien Het is ook wel heerlijk dat alles echt nieuw is. Er is werkelijk geen enkel krasje te zien. De kastvorm vind ik echt geweldig, zeker bij de Hulk, daar hóórt hij mijns inziens gewoon bij!
Hij ligt zo verschrikkelijk lekker op de pols! De blauwe lume is ook heel bijzonder en mooi om te zien en dat ze bij de keramische lijn de horloges hebben voorzien van een Maxi dial is ook werkelijk prachtig. Waar ik bij de 16613 soms wat moeite heb om de tijd heel exact af te lezen (of om de tekst op de dial uberhaupt te lezen), daar is de Hulk na de Seiko het makkelijkst af te lezen horloge binnen mijn verzameling. Echt alles klopt! Ook het formaat is perfect. Doordat alles net wat breder is gemaakt, zorgt de 40/41mm kast er voor dat dit de ultieme maat is voor mijn vrij smalle polsen.
Zoals gezegd ligt het horloge heerlijk plat op de pols. Dat komt doordat de kast heel erg recht aan de onderkant is. Ook is de kast echt messcherp, iets wat ik bij Jeroen al ooit had ondervonden. Ik kan dit soort scherpe lijnen heel erg waarderen en ik hoop dat de kast nog vele jaren zo strak mag zijn! Daarnaast is het horloge ook niet al te hoog.
Hoewel ik de rammelband van de 16613 ook erg kan waarderen (zit als gegoten!), is de band van de Hulk duidelijk van een zeer hoog niveau. Je voelt hier echt de kwaliteit van af stralen. Je moet het ook echt in je handen hebben gehad om die kwaliteit te kunnen voelen. Daarnaast heb je natuurlijk het Glidelock systeem wat echt fenomenaal is. De kleinste aanpassing kan worden gedaan om het horloge helemaal perfect om je pols te laten zitten. Geen gepriegel meer met een speld/naald/coctailprikker om de band te vergroten, gewoon even losmaken, schuiven en weer vastklikken. Heerlijk systeem!
Overigens had ik wel één euvel, namelijk dat de band op volle lengte was. Ik probeerde schakels te verwijderen, maar dit lukte echt niet. Na een melding op het forum kwam Bert met het geniale idee om er een aansteker bij te houden en dan alsnog los te schroeven. De schroeven blijken namelijk met een loctite-achtige substantie vast te zijn gelijmd, dus een kleine verhitting zorgt ervoor dat het weer vloeibaar wordt en de schroeven aanzienlijk makkelijker los gaan.
Tot slot nog een paar foto’s van mijn huidige collectie, althans, de horloges die ik wil houden. De Grand Seiko mag dus van deze foto weg blijven
Ik ben heel erg content met mijn huidige verzameling en ik denk dat de kriebels voorlopig een behoorlijk eind uit de buurt blijven. Als ik deze foto’s zie kijk ik ook terug hoe snel het allemaal is gegaan. Twee jaar terug begon ik met een Seiko 5 Sports en nu heb ik ineens dit allemaal. Twee jaar geleden had ik nooit kunnen bedenken dat mijn verzameling er ooit zo uit had kunnen zien. Wat is deze hobby toch mooi