Doubt is altijd goed. Jij hebt dan vast ook meer informatie waarom je die twijfel hebt?
Tijdje terug was ik bij hem en er stonden drie dozen met elk 100 uurwerken. Aangezien ik zijn IQ hoger dan kamertemperatuur inschat denk ik niet dat hij ze voor de lol heeft ingekocht! Ik weet niet hoeveel Rolex bezitters er in Regensburg zijn maar het zullen toch vast geen honderden zijn, of denk je van wel.
Hier ben ik het wel mee eens, en ook weet je vooraf je het horloge koopt dat deze service intervals heeft. Dus dat neem je bij Rolex op de koop toe lijkt me.
Lijkt me een interessante case om wat research op te doen: hoeveel mensen die een Rolex kopen weten dat er een service interval is. Durf er geen uitspraak over te doen zonder cijfers.
Er is zeker een publiek die Rolex koopt om de beleving maar er zijn misschien ook mensen die het kopen en beschouwen als een gebruiksartikel en verder niet geïnteresseerd zijn in wat er voor moois inzit. Net zoals ze met hun Bentley/Mercedes/BMW bij de garage staan en eigenlijk niet lastig gevallen willen worden met welk merk onderdeel erin wordt gezet - als 'ie het maar doet.
Ik had het topic al op negeren gezet maar kreeg net een berichtje van een kennis dat jij een reactie had gegeven waar ik even naar zou moeten kijken.
Ik begrijp je punten niet goed:
Waarom zou dat relevant zijn. Genoeg rolexen die aan puin gedraaid zijn en na 30 jaar alsnog worden geserviced. Die krengen blijven lopen.
De stelling was “als je een Rolex koopt dan weet je dat er service bijkomt”. In de winkel op moment van aankoop. Ik vroeg me af of dat ook zo is en hoe vaak dat wordt gezegd. Dat heeft toch niets te maken met 30 jaar later? Bij de ADs waar ik Rolex’en heb gekocht werd het niet genoemd, maar dat kan natuurlijk de uitzondering zijn. Je hebt helemaal gelijk dat die krengen blijven lopen! Heb ze gezien met een bonk roest in het keyless works die weer in bijna nieuwstaat terugkwamen.
Met auto’s gaan mensen niet naar prutsers.
Dat heb ik niet beweerd. Ik weet, van mijn eigen officiële dealers (meervoud) dat deze after market onderdelen gebruiken, lees zonder Mercedes stikker. Maar ik ben voorzichtig en de drie Mercedes dealers waar ik de afgelopen 20+ jaar geweest ben zouden uitzonderingen kunnen zijn.
Ben eigenlijk wel heel benieuwd waarom je mijn bijdrage als “rare verhalen” classificeert. Het was on topic – horloges en China – naar mijn mening.
We zijn als community toch in staat om zonder decorum verlies te discussiëren en zo veel mogelijk met feiten/toelichting/argumenten te komen?
Heeft HF een eigen variant op Godwin’s law? Dat het in elk topic uiteindelijk weer over Rolex gaat? Die krengen hebben een eigen stukje forum toch?
Anyway, zit sterk te denken na mijn vakantie deze twee Chinezen te kopen om eens te zien of het wat is. (En of mijn dunne polsen een diver van 42mm kunnen hebben).
Een horlogeprutser die niet aan Rolex verbonden is heeft 300 replica uurwerken op de plank liggen, omdat Rolexbezitters van heinde en ver komen om een goedkoop uurwerk in hun horloge te laten knikkeren. Klaar terwijl u wacht?
Volgens mij moet iemand Steuerfahndung even inlichten…Je weet wel de Duitse fiod.
Lekker stel jullie. Tja wat zal ik zeggen. Ooit. Misschien valt mijn energie rekening mee en krijg ik terug. Trouwens gaaf die wijzer, goed bedacht van Rolex of newton of Zeus…