De acceptatie van Chinese horloges

Back to basic

4 likes

Wow wacht heel even?? Zijn ze hier nu zo ver gegaan om zelfs groen saffier te plaatsen? :sweat_smile:

1 like

Zal wel verf van rivell zijn

1 like

Hou ze naast elkaar en ze kunnen naar elkaar zwaaien.

5 likes

Tweeling

2 likes

Ja, die heet Godwilsdorf’s Law.

2 likes

Rolex wie?

Wikipedia legt het even uit. Is niet mijn mening persė

Zo dat is dan ook weer uit de lucht

1 like

Heeft iemand een gum wat lijm en een losse logo?

4 likes

Chinees

17 likes

En een origineel ontwerp. :ok_hand:

1 like

10 likes

Nilgauss :grin:

Chris wat l@l je nou? Waarom zou je babi pangang willen vervangen?
Er verandert al veel teveel in de wereld, laat pangang nou gewoon pangang. Zout als de neten, de hele nacht dorst en darmen van streek, heerlijk.

:joy: :shushing_face: :joy:

2 likes

Ik draag duikers omdat ik er graag naar kijk, en niet alleen vanwege de tijd. 97% van mijn collectie is Japans en Zwiters. De wellicht rechtvaardige prijs van een Tudor Pelagos FXD (3.800 euro) kan ik betalen maar wil ik niet betalen. Ik vind die duiker ontzettend mooi qua looks. Moet ik mij dan pijnigen om de look-a-like Tactical Frog FXD van 199 euro niet te kopen omdat het qua uiterlijk een schaamteloze kopie is? Ik dacht het niet. Ik vind een kopie pas erg als ook de merkaanduiding hetzelde is.

6 likes

En trouwens de FXD is niet eens een duiker maar een onderwater navigatie klok. De bezel kan 2 kanten op.

1 like

Ik behoud me het recht voor om je ergens niet serieus te nemen als ik je met zo’n rip-off zie. En dat gaat me niet om de grootte van de beurs van degene tegenover me.

Voor 200 ballen scoor je ook een Citizen NY00040 achtige duiker, hetzij automaat, hetzij eco drive.

Ik zal instinctief meer respect opbrengen voor iemand met zo’n Citizen/Casio/Orient duikertje van 200 ballen dan voor iemand met een ali special die zo nodig moet doen of het een Tudor is. Het is de pretentie die me niet aanstaat.

Maar goed, als ik tegenover iemand zit die een horloge van 10.000 ballen of meer heeft gekocht vanuit de verkeerde invalshoek kan ik het net zo goed een sneubeuker vinden. Dan is het net zo goed de pretentie die me stoort.

7 likes

Hoe werkt dit als ik vragen mag?

denk niet dat dat de reden is waarom ze hier niet worden geaccepteerd :slight_smile:

btw: de homage topics worden het meest gehaat, maar zijn altijd het meest populair :rofl:

Ik vind veel Seiko en Citizen liefhebbers óók vaak pretentieus. Doet me een beetje aan Ralph denken die ook bij iedere foto van een hommage er moet op wijzen dat Seiko ook betaalbare horloges heeft. Who cares- ik vind ze lelijk (op een uitzondering na)- Chinese horloges doorgaans ook trouwens. Goedkope Seiko en Chinees, ik vind het allebei vaak ‘net niet’.

2 likes

:rofl::rofl::rofl: kijk maar uit Fate , volgens mij koopt bijna iedereen die horloges om te flexen.

P.s. sneubeukers gaat in mijn vocabulair nu