De acceptatie van Chinese horloges

Je bent je ervan bewust dat dit erg oppervlakkig is?

Ik zit hier met m’n oren te klapperen. Dit stuk heeft ongeveer de diepgang van een kinderbadje. Jouw mening over iemand, respect en oordeel laat je blijkbaar afhangen van iemands horloge en welke motivatie daarachter zit.

Ik hoop heel hard dat je een grapje maakte.

5 likes

Mooi klokje! Lekker, met die salmon dial. Wat voor uurwerk zit erin?

1 like

Is de FXD het enige ontwerp dat je mooi vind?

Draag wat JIJ mooi vindt. Wat HF of wie dan ook ervan vindt is totaal onbelangrijk.

9 likes

PFTTTTT, en daar ging mijn koffie over het toetsenbord
:innocent:

p.s. die like is alleen voor deze opmerking, voor de rest mwah

1 like

Thnx :slight_smile:

Het is een standaard Chinees opwinduurwerk dat al decennia lang gebruikt wordt en is ge-upgrade door Merkur.

1 like

Dat dus

1 like

Thanks! Zag inderdaad na mijn reactie dat het een Merkur/Sheizenn horloge was. Vind het feit dat ze handopwinders gebruiken in plaats van een NH35 wel charmant en bij het horloge passen. Daarnaast lijken, op basis van de foto’s, hun dials ook mooier dan die van bv Baltany.

1 like

Is de manier waarop je je presenteert oppervlakkig te noemen, of is het een extensie van je geestesgesteldheid en je sociaal economische achtergrond en situatie.

“Het zijn de oppervlakkigen van geest die zeggen dat je niet naar het uiterlijk moet kijken”, zo zei een vriend van me ooit.

Heren, vinden jullie beide niet dat het te persoonlijk is geworden? Tijd om gewoon te stoppen?

3 likes

Yep, dus maar een foto :innocent:

8 likes

I sugess you do that! :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Waarom? Er is nog niks persoonlijks gezegd. Ik heb geen ad hominems ervaren.

Prima dan, no worries!

Dat laatste, zou ik zeggen. Maar het is de vraag of het een betekenisvol verschil is, want iemands voorkomen interpreteren, en al helemaal als het om een detail als een horloge gaat (want dat is het voor de meeste mensen), dat is glad ijs.

Ik zou niet alleen naar het horloge kijken, of iemand er volledig op afrekenen. Maar het zijn wel minpunten bij een eerste indruk.

Waarbij ik de eerste ben die toegeeft dat minpunten niet in steen gehouwen zijn.

Ik snap jouw reactie. Maar ik heb al zoveel Citizen en Seiko duikers. De rest van de Tudor-serie vind ik niet zoveel aan. De FXD vind ik alleen mooi. De meeste mensen weten niet eens wat een Tudor-klokje is, dus soit wat ze ervan denken. Ik snap wel waarom sommige hier homages met de nek aankijken, die gaan voor de kwaliteit van het apparaat/mechaniek aan de binnenzijde en hebben een weerzin tegen een gekopieerd design. Ik ben niet zo geïnteresseerd in techniek als ie de juiste tijd maar aangeeft en mooi uit ziet.

2 likes

Van de Tudor-serie wel.

Ik kijk heel goed naar de uiterlijke details van een duiker of het in de smaak valt of niet. Als me iets niet bevalt kan er nog Rolex, Citizen, Rado, Seiko, Tudor of Tactical Frog op staan maar dan koop ik het niet. Ik kan soms echt afknappen als een ontwerpdetail mij enorm stoort, geweldig mechaniek of niet.

1 like

Koop die dan.

7e2f9b50231e5545700c06b61b388de3

1 like