Je bent je ervan bewust dat dit erg oppervlakkig is?
Ik zit hier met m’n oren te klapperen. Dit stuk heeft ongeveer de diepgang van een kinderbadje. Jouw mening over iemand, respect en oordeel laat je blijkbaar afhangen van iemands horloge en welke motivatie daarachter zit.
Thanks! Zag inderdaad na mijn reactie dat het een Merkur/Sheizenn horloge was. Vind het feit dat ze handopwinders gebruiken in plaats van een NH35 wel charmant en bij het horloge passen. Daarnaast lijken, op basis van de foto’s, hun dials ook mooier dan die van bv Baltany.
Is de manier waarop je je presenteert oppervlakkig te noemen, of is het een extensie van je geestesgesteldheid en je sociaal economische achtergrond en situatie.
“Het zijn de oppervlakkigen van geest die zeggen dat je niet naar het uiterlijk moet kijken”, zo zei een vriend van me ooit.
Dat laatste, zou ik zeggen. Maar het is de vraag of het een betekenisvol verschil is, want iemands voorkomen interpreteren, en al helemaal als het om een detail als een horloge gaat (want dat is het voor de meeste mensen), dat is glad ijs.
Ik snap jouw reactie. Maar ik heb al zoveel Citizen en Seiko duikers. De rest van de Tudor-serie vind ik niet zoveel aan. De FXD vind ik alleen mooi. De meeste mensen weten niet eens wat een Tudor-klokje is, dus soit wat ze ervan denken. Ik snap wel waarom sommige hier homages met de nek aankijken, die gaan voor de kwaliteit van het apparaat/mechaniek aan de binnenzijde en hebben een weerzin tegen een gekopieerd design. Ik ben niet zo geïnteresseerd in techniek als ie de juiste tijd maar aangeeft en mooi uit ziet.
Ik kijk heel goed naar de uiterlijke details van een duiker of het in de smaak valt of niet. Als me iets niet bevalt kan er nog Rolex, Citizen, Rado, Seiko, Tudor of Tactical Frog op staan maar dan koop ik het niet. Ik kan soms echt afknappen als een ontwerpdetail mij enorm stoort, geweldig mechaniek of niet.