Chinees
Heel mooi eigen Chinees ontwerp
Ik dacht een Tudor te herkennen.
Maar ja, hier weet je waar het vandaan komt, maar ik kocht een tijdje geleden een Amerikaanse versterker een GK ofwel Galien/Krueger.
En wat zie ik toen ik dat ding een keer omdraaide? Een klein stickertje āMade in Chinaā
Nu ben ik erachter gekomen dat ze twee lijnen hebben, de ene geassembleerd in US en de andere in China.
De Chinees is iets goedkoper maar heeft de zelfde componenten en ze klinken precies hetzelfde.
Dus, zeker met elektronica er zit altijd iets in dat uit China komt en dat zal steeds minder een bijzonderheid zijn.
Nee joh, dat verschil zie je hopelijk toch wel? Geen coin edged bezel en een heel ander logo.
JazƩker
Dan is het dus geen fake
Ja, lelĆŗk manš
Waarom ik hem heb gekocht
En in Apple zitten schermpjes van Philips ect ect.
Dat massa producten nog geheel uit 1 fabriek of land komen ⦠die tijden zijn allang voorbij.
Of koop vintage, daarom is vintage apparatuur ook peperduur en zit nog steeds in een stijgende lijn.
Grappig! Ik heb je stukje even gelezen. Jij hebt het over dat de Black Bay 58 te groot is, maar die is 39mm, dus die snap ik niet helemaal. De gewone Black Bay die bijna identiek is aan de 58 is 41 mm. Heb je die niet om je pols gehad? Die is ook een stuk dikker.
Ja klopt hoor, die was het destijds.
Die San Martin heb ik nu een tijdje en draag ik veel, mooie looks en ben wel serieus aan het overwegen of ik zoveel geld uit wil geven aan een horloge, de Tudor in dit geval.
Het blijft een enorme bak geld en ik weet niet of ik het er voor over heb, nu nog niet in elk geval š¤·
Ik heb een Ocean X Sharkmaster 600. Hartstikke made in China en lijkt op een Sea Dweller met een eigen smoelwerk. Maar prima klok. Dik saffierglas, keramische bezel met lume. Zwaar ding. NH35 uurwerkā¦ok niet briljant, maar wel ok genoeg. Het is een van mn favo klokkies.
Ga eens in een dure mall in China naar de horloge hoek en je zult verbaasd zijn.
Seagull is een beetje de Seiko van China, goed betaalbaar en heel veelmodellen, maar een 1963 zul je er niet vinden. Als je er een plaatje van laat zien geloven ze je niet. Die maken ze echt alleen voor ons.
Typische vooroordelen in dit vorm. Dit is wel een leuk stukje op internet over Chinese horloges
(Edit; borrelpraat gedelete. Laten we over horloges babbelen inderdaad)
Ik mis G.B.J. Hilterman maar dit topic maakt dat helemaal goed en gaat zelfs met zān tijd mee. G.B.J. had het altijd over het rode gevaar, hier is het het gele gevaar
Maar goed terug naar horloges. Chinese Rolex? Ik ken een horlogemaker in Duitsland die als je je Rolex wilt laten serviceāen de vraag stelt: wilt u een full service of een nieuw uurwerk. Een service kost rond de ⬠800 en een nieuw uurwerk kost ⬠118.
Je snapt het al ⦠een Rolex uurwerk clone komt uit China en kost inkoop net iets meer als ⬠20,- als je een doosje met 100 stuks koopt.
Hij is er mee begonnen omdat sinds corona de omzet nogal gedaald is. Ik vermoed dat er geen HF leden met een Rolex bij hem komen want als ik de opinie van Rolex bezitters hier āmeetā dan vinden die dit een gruwel (die verboden moest worden?).
Schijnt dat de meeste Rolex bezitters kiezen voor een nieuw uurwerk en het originele uurwerk mee terug naar huis nemen (wachten op betere tijden?). Inmiddels heeft zich dit rond gesproken en komen ze van heinde en verre naar zān shop.
Wat ik dan vooral interessant vond is dat er nog nooit klachten zijn gekomen over de nieuwe uurwerken.
Wat heeft GBJ om zijn pols?
Je draait de zaken 100% om.
Taiwan is in dat geval thuis aan het verdedigen. Taiwan barst van het US materieel en heeft een getraind en capabel leger. Die Chinezen moeten nog een beetje water oversteken.
Daarbij zijn vliegdekschepen nooit alleen, maar altijd met wat extra bootjes erbij en zijn er altijd meerdere daar in de buurt. De belangen qua o.a. chipproductie (Samsung) zijn immens en een aanval op Taiwan zal absoluut niet getolereerd worden.
Er zijn trouwens allerlei dingen gaande om alternatieven voor chipproductie te maken in o.a. de USA (Ohio) en Duitsland.