Overigens met zo’n 700 euro niet echt goedkoop, al is dat natuurlijk nog steeds maar een fractie van wat een Zwitserse tourbillon kost. Ze zijn er overigens ook vanaf zo’n 300 piek, maar die zijn eigenlijk zonder uitzondering lelijk.
Geen idee. We zijn allemaal verschillend maar op dit forum zitten horloge liefhebbers waar het ook vaak om de historie van het merk gaat. Sommige Chinese merken hebben wellicht meer een ‘historie’ opgebouwd dan andere?
Ik ben tegen plagiaat en een horloge met een fake merk en dat is overigens ook verboden in Nederland. Meer de ‘Chinezen’ en andere Aziaten brengen ook nieuwe modellen op de markt. Ik heb een Boldr Venture. Een military style horloge uit Signapore of zoiets. Kast van titanium dus gemaakt in China waarschijnlijk. NH35A uurwerk dus Japan.
Ook de titanium kast van je dure horloge is waarschijnlijk gemaakt in China.
Ik kijk puur naar wat ik mooi vind, functionaliteit en prijs. Tandorio maakt bijvoorbeeld veel horloges zonder dag en datum en in die military style. Ik vind dat leuk. Ik heb een Hamilton Khaki field watch als dress watch. Een Casio G Shock als ‘werk’ watch. Maar als ‘every day beater’ nu een Tandorio die net zo accuraat is als de Hamilton. Het verschil is een paar honderd euro. Baal ik als er een kras komt op de Hamilton? Ja. Baal ik als er een kras komt op de 70 euro Tandorio? Nee.
Zolang het geen plagiaat is vind ik dat elk horlogemerk op dit forum besproken en aangeboden moet kunnen worden. Ik heb nog nooit een mooie Rolex gezien. Anderen vinden Rolex helemaal geweldig. Dat kan en mag. Dat maakt het leuk.
Dit klopt niet. De horloges worden niet gewaardeerd omdat het schaamteloze kopiëren zijn. Sommige Chinese horloges hebben een eigen smoel en dat kan ik veel meer waarderen dan de nagemaakte meuk. Daar heb ik ook een hekel aan.
Precies dat… 9 van de 10 zijn inspiratieloze kopieën. De bezitters van deze merken maken er overigens vaak zelf van dat deze horloges niet geaccepteerd worden wegens de prijs. Dat zegt natuurlijk ook wel weer wat.
Ik koop het niet omdat het op een Rolex lijkt ik vind het gewoon mooi. Het is echt belachelijk om zoveel geld uit te geven voor een horloge. Mijn Chinese horloge is echt heel goed heeft gewoon een Seiko uurwerk. Niemand vind mijn horloge leuk omdat hij goedkoop is.
En dat is dus gewoon pertinent onjuist. Op het moment dat ik geen geld heb of niet veel geld wil uitgeven aan horloges dan zou ik eerder voor een leuke Timex kiezen. Vaak gewoon een eigen ontwerp eigen gezicht en horloges voor een leuke prijs. Dat soort horloges verdienen wel een podium vind ik. Die na topics van de klonen trek ik over het algemeen ook slecht. Ik kan nog begrijpen dat je blij bent met je nieuwe horloge. Maar ga niet vertellen waar het horloge op zou moeten lijken. Waarom die noodzaak om dat erbij te vermelden? Mensen zien dat zelf ook wel.
Of een Seiko 5 die zijn nog steeds rond de €120 bij Rob of een Ny0040 een echte duiker nieuw te vinden voor rond de €190. Maar die lijken natuurlijk niet op een Rolex.
Long story short: als het horloge geen kopie is, heb ik er absoluut geen problemen mee, maar zodra ze in de kopieerstand gaan, dan heb ik er geen respect meer voor.