Waarom is dit zo erg? Deze horloges worden naar mijn mening op de markt gebracht voor de consument die minder te besteden heeft maar wel het betreffende model wilt dragen. De cameranotch van Apple werd toch ook maar klakkeloos gekopieerd door andere telefoonfabrikanten nadat Apple de notch had geïntroduceerd? Moeten die bedrijven dan ook maar gecanceld worden. Daar zijn we in Nederland allemaal heel goed in , in dat cancelen.
Het lijkt me geen toeval dat je dit topic - na twee jaar - even een schopje geeft, nadat een NA topic van TS met een Chinese kopie een uurtje terug is dichtgevlagd …
Ik zet de chips & cola vast klaar, voor het geval @Remsjo zich weer uit de tent laat lokken.
Here i am! Ik schrok wakker
Verstandig!
Oh enne, my two cents … ik ben het @RonnieB eens maar als iemand trots een kopie laat zien als NA krijgt 'ie van mij een leuk compliment, wat ik er verder ook van vind. Dat laatste interesseert gelukkig helemaal niemand wat. Als het maar geen echte nepper is. Dan reageer ik helemaal niet en vlag ik slechts.
Veel plezier met de discussie die gaat volgen.
@daffie, leuk ding! Die wil ik ook nog eens proberen.
Om vervolgens rond te lopen met de gedachte dat iedereen je horloge niet mooi vind omdat hij goedkoop is. Terwijl het de kopers van die inspiratieloze prul zelf zijn die altijd over budget en de prijs beginnen.
Erg? Nee. Gewoon wat zielig.
In ieder budget is er wel wat moois en origineels te vinden.
Ik vind het ook zeker niet erg. Maar op mijn wasrdeing kan het niet rekenen. Ik vind trouwens dat er wel degelijk dat er verschil zit in dingen klakkeloos namaken of designelementen meenemen. Sommige horlges hebben net zoals een Rolex Datejust een fluted bezel. Zijn het dan automatisch kopieën? Nee, dat vind ik niet. Dat vind ik omdat sommige van deze horloges dermate onderscheidend zijn dat je kan zien dat het geen kopie is. Datzelfde geldt ook met die notch. Heel veel fabrikanten hebben dat ook in hun telefoon geïntegreerd. Maar ze behouden wel een eigen smoel. Dat kan ik van een hoop Chinese kopieën van horloges niet zeggen. Het enige dat vaak dan onderscheidend is, is het logo of een kleurtje. Dat vind ik jammer. Maar goed dat is mijn mening.
Huh? Ik draag een horloge voor mezelf en niet voor een ander. Omdat dit het horlogeforum is en het forum toch content nodig heeft , laat ik hier zien wat ik heb gekocht.
Toeval? Ja en nee. Als ik een topic lees, dan kijk ik vaak even wat mensen nog meer posten. Dat hoeft niet per definitie slecht te zijn hoor, maar deze vond ik toch wel leuk genoeg om op te reageren omdat TS beweert dan mensen vaak sowieso een hekel hebben Chinese horloges. En daar ben ik het niet mee eens. Daarom kon ik het niet laten om te reageren.
Ik ben niet uit op een rel als je dat soms denkt.
Ik heb ook het idee dat alleen wij als Nederlanders zich zo druk kunnen maken om helemaal niets. Op Reddit heb je een sub Reddit r/Watches. Daar komt alles voorbij , ook hommages. Misschien op een enkeling na is er daar niemand die het iets interesseert dat het een hommage is
Wat een terugkerend gezeik hier weer. Ik heb een Steeldive SD1970. Heerlijk horloge voor 7 tientjes. Niemand in mijn omgeving die mij er ooit op aanspreekt en dat zal ook zo zijn als ik het origineel zou dragen omdat 99% van mijn omgeving het model niet kent. Ik draag het dus niet om te patsen.
Dat is juist heel de grap. Op het forum na interesseert het in de maatschappij helemaal niemand wat voor horloge je draagt. Voor 95% van de maatschappij is een horloge een horloge.
Maar jij weet het. En je weet dat the real deal bestaat.
Geen échte Mitsukoshi maar een gewone Speedmaster met een 2K wijzerplaatje er in waardoor het ding, op het serienummer na, gewoon op een echte lijkt!
Schijnt heel gevoelig te liggen voor sommigen maar die gun ik uiteraard een èchte Mitsukoshi.
Ik hou het bij deze.
Gewoon kopen en dragen wat je zelf leuk vindt.
Fout, deze modellen worden op de markt gebracht omdat er gewoon heel veel geld te verdienen valt met namaak. Dat de horlogedrager (ik vermijd even het woord liefhebber) hier op aanslaat, door het design icm de prijs, is logisch. Voor een duppie op de eerste rang…. Maar dat je een Chinees prul hebt, met een niet origineel design, dat is duidelijk.
Amen
Ik had al geschreven dat je lekker moet dragen wat je wil dragen maar ûh, een kopie een …
… noemen doet natuurlijk geen recht aan de term hommage (‘eerbetoon’). Noem een kopie gewoon een kopie, waar die kopie ook vandaan komt. Oh enne, sommige merken zoals Pagani of Steinhart kopiëren schaamteloos. Waarom? Dat heeft @SuperC hierboven al op z’n Jaaps uitgelegd!
Is dat erg ?? Smiths komt ook constant met Explorer hommages op de proppen. Die fabrikanten maken een populair design voor een goedkopere advies prijs om ELKE consument de kans te geven om het product te kunnen kopen. Of je horloge nou uit Zwitserland , China , UK of uit Duitsland komt doet er toch niet toe?
Heel vaak zijn Chinese horloges inspiratieloos. Ontwerp gekopieerd met een andere naam op de wijzerplaat. Zullen vast uitzonderingen op de regel zijn maar zo staan Chinese horloges wel bekend bij de meeste hier op het forum. Ben wel benieuwd naar de uitzonderingen op bovenstaande. Ik laat mij verrassen.