De acceptatie van Chinese horloges

Ik zou nog even de materie duiken. Je zit er flink naast.

2 likes

Nee, ik zit er niet naast. Ik zat rond die tijd bij defensie, dus ik weet wel waar ik het over heb. Wat ook zo mooi is, dat de defensiebegroting van de Amerikanen ongeveer 700 miljard is. Die van China 200 miljard. Dus zeggen velen: het Amerikaanse leger is qua financiƫn vele malen groter. Dat klopt, maar militairen in China verdienen ook een fractie van wat Amerikaanse soldaten verdienen.

2 likes

De Chinezen hebben die militaire macht helemaal niet nodig, economisch zijn ze al wereldleider.
De staatsschuld van de U.S is al voor een groot deel in hun bezit, half Afrika, en ook delen van Europa idem dito.
Laat die gasten maar schuiven :innocent:

1 like

Het aantal basissen dat Amerika overzees heeft is ook giga (~750).

China kan ook goedkoper produceren en leveren aan hun leger.

Dus de overhead van de Amerikanen is veel hoger en daardoor wordt het vergelijken van slagkracht door middel van alleen het budget lastig.

Daar tegenover staat dat China nauwelijks gevechtservaring heeft en Amerika eigenlijk alleen maar. De Russen zijn er in de OekraĆÆne ook achter aan het komen dat gevechtservaring en daarmee een verhoogde voorspelbaarheid van de prestatie van je troepen een ding is.

1 like

En qua budget ook niet vergeten dat China een enorme inhaalslag moet maken wat een boel geld kost. Dus ja ze kunnen relatief gezien met hun geld meer omdat het in China goedkoper is maar ze moeten ook veel meer doen om de achterstand in te kunnen halen.

1 triljoen van de in totaal ongeveer 30 triljoen. ā€œeen groot deelā€. Wat China ook doet met die 3 procent de dollar blijft koning. En dat wil China ook dat de eigen yuan (kunstmatig) goedkoop blijft voor de export.

2 likes

Ik denk dat het is nu zeker tijd om met een nieuwe categorie starten, iets van global politics :rofl:?

3 likes

De Rotterdamse haven is ook compleet in Chinese handen. Chinezen zijn ook goed in het geven van leningen. Zo is half Afrika ook in hun bezit gekomen.

1 like

Dit herken ik ook wel eigenlijk. Ik bezit nota bene een Tudor BB58 maar mijn oog blijft vallen op Corgeut en andere hommages ervan :crazy_face:
Zelfde met Seiko, ik heb een SLA025 maar vind alle gekke MM300-hommages heel cool om te zien. Paars, blauw, gekke movements… er wordt zoveel raars gedaan.

1 like

Ja, daarom was hun invasie van Vietnam ook zo’n succes :stuck_out_tongue:

Man, ze zijn te bang om Taiwan in te nemen, als het fout gaat is het regime flink de Sjaak namelijk…

1 like

:grimacing:

2 likes

Eens!

1 like

Bijzondere mening :rofl:

Ik draag mijn hommages met evenveel liefde als mijn Zwitserse exemplaren…hommages bieden gewoon een ongeĆ«venaarde prijs/kwaliteit verhouding. Dat ze gebaseerd zijn op designklassiekers is alleen een voordeel. Voor (vaak) hetzelfde geld kun je ook een Seiko 5, Citizen of Orient kopen maar die zijn vaak slechter van kwaliteit en vaak ook lelijker (kijk dit is een echte mening :wink:)
Ik heb het dan wel over de ā€˜betere’ Chinezen zoals San Martin, Sugess en Seestern en niet over meuk als Corgeut, Pagani en Parnis.

1 like

Het meest verkochte horloge is Amerikaans, al is dat wel een smartwatch (en gemaakt in China).

Je hebt het over die oorlog van 1979?

En welke smartwatch mag dat dan zijn?

Jazeker, Timex :wink:

1 like

Waarvan akte :wink:

Chibese homage merken hebben inderdaad wel leuke BB36 alternatieven in kleuren waar Tudor niet mee komt. :upside_down_face:

7 likes

Never gonna happen… hebben ze Tudor voor.

1 like

DƔƔr heb je San Martin nou voor :wink:

3 likes