de beste smoes om wéér...

:point_up: Dit. Gewoon not-done…punt.

Daar heb je toch geen smoes voor nodig. :wink:

6 likes

Ik geef haar gewoon weer een kindje en dan kan ik weer een horlogekissie vullen.

9 likes

:sweat_smile::rofl:

Daarom ieder zijn eigen geld en een gezamelijke pot. Geen gejank, ieder zijn eigen ding. Gezamelijke pot in goed overleg vullen en de rest, lekker je eigen ding mee doen.

3 likes

Kan maar wij hebben vanaf dag 1 alleen een gezamenlijke pot. Nog nooit een onvertogen woord over gevallen. Het is een kwestie van elkaar gunnen. Ik weet dat dat in veel relaties wat anders ligt. Ik snap dat ‘eigen’ geld niet.

1 like

Zolang ik geen geld van haar rekening sluis om mijn hobby te financieren, vindt ze alles goed.

1 like

Als het werkt, prima toch? Lekker laten gaan.

1 like

Ik kom thuis en zeg tegen de vrouw: “schat, ik heb net 3 heerlijke cappuccino’s gedronken. Ze waren wel erg prijzig, 4000 euro per kopje, maar ik kreeg er een gratis Rolex bij! Wat een geluk heb ik toch hè lieverd?”

Oké, een week op de bank slapen is dan even minder….:rofl:

4 likes

Ga met haar shoppen in de stad van je AD. Koop voor haar de kleding en schoenen die ze altijd al wilde, lunch ergens samen, maak het haar dag. Eindig bij je AD en blijf kijken naar het horloge.

Als ze echt van je houdt dan zegt ze dat je het misschien binnen eens moet passen.

1 like

Jewah en ik heb ook genoeg respect voor haar om geen smoesjes te verzinnen.

5 likes

:man_shrugging:

Waarom smoesjes nodig?

1 like

3 likes

Als ze weer met 7 tassen uit de stad terugkomt verzint ze ook geen smoesjes. Dus waarom zou ik dat doen voor een horloge?

Ze vindt (sommigen) zelfs mooi!

ben al jaren getrouwd met gescheiden rekeningen,
ik doe m’n ding en zij doet haar ding, gaat lekker zo :ok_hand:
en op terug te komen op horloges,
ik denk dat het vrouwtje zelfs nog niet weet hoeveel horloges ik bezit,
of ze moet ze heimelijk geteld hebben :joy:

Ik was in de veronderstelling dat het hele topic comedie was.

Ricky Gervais kan het beter uitleggen dan ik het zou kunnen.

7 likes

Hier nog een.

Dat lijkt me een prima aanpak. Wij dachten een nog betere oplossing te vinden door haar passie voor boeken (inmiddels > 3.000 stuks) en mijn passie voor LP’s en CD’s (inmiddels > 2.500) en horloges (genoeg om in een periode van twee weken elke dag wat anders te dragen) wat in te dammen door dergelijke aankopen van haar c.q. mijn zakgeld te doen. Een kwestie van twee extra bankrekeningen en een maandelijkse overschrijving. Het is mij nu om het even wat ze betaalt voor haar boeken, en of ik mijn geld besteed aan muziek, onderhoud aan een horloge of een NA maakt haar evenmin uit, tenzij ik “foute” muziek op een “fout” moment opzet (dus zet ik “Plastic Beach” van Gorillaz op als ze elders is :partying_face:). Deze financiële rem heeft een heilzame werking op ons aankoopbeleid want de kreet op=op heeft daarmee een nieuwe dimensie gekregen.
Toen mijn eerste en enige Grand Seiko in beeld kwam (zie NA: Grand Seiko SBGA211 Snowflake) stelde ze ongevraagd voor die “van de grote hoop” te betalen. De schat…
Samengevat: ik heb geen smoes nodig en kom er rond voor uit dat het allemaal onzin is want mijn Orient automaat van € 120 doet precies wat je ervan verwacht, dus meer heeft een mens niet nodig. Bedenk bovendien de uitspraak van een bedelaar, uiteraard zonder horloge: “you have got a watch, but I have got time”.

4 likes

Ricky Gervais, altijd +1

6 likes

Louis C.K. ook! :ok_hand:

Ohw wacht die kan niet meer :joy:

1 like

“deze had/heb ik nog niet” …

Je moet ze regelmatig goed aanstampen op de manier waarop zij het het liefst heeft. Dan hoef je nooit meer iets te vragen is mijn ervaring.

1 like

Perfect. :+1:

2 likes