moet bekennen dat de oude bandjes van rolex ook niet echt alles is
hahahah ff kettinkie er aan lassen
eigenlijk mee eens maar zou gewoon heel kut zijn als ik hem zou kwijt raken
Tuulk wel. Dit soort dingen kan je meeverzekeren in een tillägg van je hemförsäkring. Zoek even of je försäkringsbolag een optie “drulleförsäkring” of “värdesaksförsäkring” aanbiedt.
Ik ga me vrouw ff lastig vallen met deze vraag. Bedankt voor de info
maar dat terzijde blijft het kut als ik hem kwijt raak, maar wat ik me meer afvraag is, of de bekende nato wel de veiligste strap is zoals vaak word beweert
Lijkt me dus niet veiliger dan een (moderne/massieve) stalen band. Die nato geeft potentieel meer kracht op de push pins en dat is net het zwakste deel van de band…
De stevigheid zit niet alleen in de springbar, maar vooral in de combinatie van springbar en band(aanzet). Doordat de combinatie van metalen band en kast naadloos aansluit en er geen speling kan ontstaan, is de kans dat een springbar breekt vrijwel nihil. Het is dus de constructie die zorgt voor stevigheid en niet het losse onderdeel.
En mocht je nog steeds onzeker zijn over bovenstaande, er bestaan ook horloges met fixed lugs, maar dan ben je weer afhankelijk van een nato of zulu met een gespje en een springbar…
Dat is een goed punt, en ik begrijp wat je bedoelt. Natuurlijk is de stevigheid van het horloge zelf niet echt een probleem zolang de springbars in de kast goed zijn. Als één springbar breekt, hangt het horloge nog steeds aan de andere, dus dat blijft veilig. Het punt is echter dat je nog steeds afhankelijk bent van die ene springbar in de gesp, die natuurlijk ook kan falen. Als die springbar breekt, kun je het horloge alsnog verliezen, zelfs als de rest van de constructie stevig is.
Band van kurk, blijft de Rolex drijven als hij in het water valt.
Tof! is dit omega zelf?
Nope, maar de maker is gestopt.
Helaas ben ik allergisch voor kurk
Jammer! zeker gaaf ontwerp
Heb deze nu al tig keer geprobeerd aan te brengen. Lukt me gewoon niet
Zelfs niet met you tube filmpjes. Zucht. Heb er best veel, en ook mooie…
Haha echt niet? Nu moet ik zeggen dat ik ze ook in 1 geheel monteer en er weer afhaal. Maar verrek Bill, dit moet toch lukken! Het zijn zo’n fijne bandjes!
hoho, ook een derde keer. toen rammelde hij van mijn arm tijdens het bromnmeren
Dank voor de aanvulling. Dat is precies waar ik op doelde.
Klopt, maar hij breekt dus wel sneller bij een nato.
Of gewoon een boei eraan
Altijd stalen band met originele springbars en dan kan het voor 99,9 procent niet mis gaan… Helemaal kan je niet uitsluiten dat het fout gaat maar dat is met alles zo in het leven.