De Enige op HF!

Damn dat is wel een mooie

1 like

1 punt!

1 like

Van deze heb ik ook nog geen tweede gezien op HF

3 likes

M’n Mutrix (Made in Belgium) uit 1967 mag natuurlijk ook niet ontbreken.

Drie punten

2 likes

Bijna vergeten dat ik ‘m heb, een prachtige Rotary uit 1970.

vier punten😀

3 likes

De Junghans die m’n vader bijna veertig jaar heeft gedragen heb ik nu drie jaar (uit begin jaren zeventig).

vijf punten😁

3 likes
2 likes

Grand Seiko SBGA279

Ik denk dat dit de enige is op HF, maar helemaal zeker ben ik niet.

2 likes

Nu neem ik wel een risico, maar ik ben benieuwd of er nog iemand zo’n mooie 14 karaat massief gouden Omega DeVille, 34,5 mm (Calibre 565) uit 1972 heeft.

Zes punten😊

8 likes

OK, here we go. Ik heb volgens mij wel een redelijk aantal Tissot’s van na '65 die verder niemand op dit forum heeft: :sunglasses:

Da’s 12 punten…

9 likes

En nog wat andere merken :thinking:

Dat is samen met de vorige post 20 punten…

4 likes

Oei, je bent me voorbij! Nu moet ik echt gaan zoeken in mijn collectie.:hushed:

1 like

U is helemaal los :rofl:

1 like

Ik zal even helpen; ik heb nog een heleboel onverkoopbare zooi uit de tijd dat ik nog goedkope Chinese horloges verzamelde :laughing:

Totaal 38 punten… :stuck_out_tongue_winking_eye:

11 likes

De enige die ik heb, ben hem hier op het H.F nog niet tegen gekomen.

3 likes

Hahaha, leuk topic. Begrijp van een hoop horloges dan weer wel waarom verder niemand er eentje heeft of zou willen​:joy::joy::joy:

7 likes

Volgens mij ben ik de enige met een Monza

8 likes

Dit is wel op het randje hè, Wilko, maar goed je kan het krijgen zoals je 't hebben wil. Komen die dingen ook weer eens onder de aandacht. Er zitten goed beschouwd, los van de afwerking en zo, qua design soms best aardige klokjes tussen. En als je bedenkt wat ze kosten, dan mag je best eens zondigen toch. Of misschien toch niet? Kinderhandjes en zo…
Ik geef ze af en toe weg aan niet horloge fanaten. Die cadeautjes worden vaak zeer gewaardeerd. Een horlogeliefhebber moet je daar natuurlijk niet mee lastig vallen.

Ja, dat begrijp ik ook. Maar het leuke van dit topic vind ik dat het nu eens niet primair over de kwaliteit gaat, maar over de quantiteit. Gewoon punten scoren. Dait neemt niet weg dat mijn grootste waardering wel blijft uitgaan naar de bijdragen die exlusiviteit en de hoogst mogelijke kwaliteit combineren. Daar zijn er haast per definitie natuurlijk maar weinig van. Dat geeft een leuke paradox met de hele simpele klokjes en vooral de spotgoedkope en vaak spuiglelijke Chinezen. Daarvan zie je er op dit forum uiteraard ook niet veel, simpelweg omdat je daar niet dood mee gevonden wil worden en we ze dus, ondanks dat we ze stiekem wel hebben, ze niet durven te laten zien.

Enfin, ik ga eens kijken of ik met mijn Chinezen over de 38 van @wbcoupe heen kan… :smirk:

3 likes

Een van de redenen dat ik gestopt ben met het verzamelen van die dingen. Het zijn ook zulke wegwerpproducten en eigenlijk ben ik daar geen voorstander van. Heb ook al een aantal van dit soort dingen weggegeven aan neefjes, nichtjes etc.
Maar omdat ze er toch liggen draag ik een aantal ervan nog wel af en toe en ze doen het ook allemaal nog, dus het is niet helemaal valsspelen.

Overigens heb ik ook nog een redelijk aantal Tissot dameshorloges, mag dat ook? :wink::stuck_out_tongue_winking_eye:

Waarom zou een dameshorloge niet mogen? Een Seiko Hi beat

4 likes