De Enige op HF!

Cross post met wat dragen we vandaag maar weet praktisch zeker dat dit ook de enige is:

1 like

Uhm, nee eigenlijk is dan alleen de eerste af, de tweede is alleen af als hij/zijn geen geen link meestuurt naar de eerdere post en dus denkt dat zijn/haar horloge ook uniek is… dan heb je dus 2 vliegen in 1 klap zullen we maar zeggen…

Kortom je moet alleen een horloge posten als je vrijwel zeker weet dat je de enige bent!

Nou dan doe ik mee met een guigaro, de “ripley Watch” … beste James Cameron film ooit gemaakt.

4 likes

Aha, dan had ik je verkeerd begrepen!
We zullen zien of er een tweede opduikt… :slight_smile:

Winnen ga ik niet, maar wel benieuwd of iemand anders ook een van deze heeft.


3 punten, middenmoot

2 likes

Ik moet eerlijk zeggen dat ik hier horloges voorbij zie komen waarvan ik denk: het is maar goed dat er maar één op HF van is😅 Maar misschien denken mensen dat ook wel van deze, nu nog bij de horlogedokter voor een servicebeurt, maar ik hoop snel om de pols.

21 likes

Een kickstarter projectje.
Marloe Lomond Chronoscope


5 punten

2 likes

Nee en dat weet je zelf ook wel; Schitterend horloge!

2 likes

Nou, die a-symmetrische wijzerplaten zijn een hele tijd niet populair geweest. En dat ik het mooi vind zegt ook niet alles.

:joy:

3 likes

Ik ga nog een poging wagen mijn puntenaantal op te voeren met een paar aardige niet al te oude vintage klokjes ( jaren 70 ).

Dan kom ik op 25 punten als ik het goed heb bijgehouden.

@wbcoupe , de Chinezen komen nog!

4 likes

2 likes


Mijn examen horloge van WOSTEP ( Watchmakers Of Zwitserland Training and Educational Program)
Zo is er maar een van in Nederland en slechts 12 wereldwijd.

8 likes

Rolex maakt gewoon weinig horloges. Die komen in de catalogus. In de winkel lijken ze nooit te liggen.

2 likes

Maar hoe laat is het nu??

1 like

NA van vandaag, ik dacht dat ik deze hier nog niet heb gezien, Oris Compilatie met o.a. Maanstand en GMT

Zeven punten😀

11 likes

Mooie aanwinst, je bent de laatste tijd goed bezig!

1 like

Hier eentje waarvan ik ook het merk als zodanig nog nooit eerder heb gezien: een Quino uit (denk ik) eind jaren 70. Quino is dus mogelijk een (Frans?) plakmerk.
Op het (Franse) Lorsa P75 uurwerk staat ‘France Croton Watch Co. Inc.’ Ik ken Croton echter als een Zwitserse horlogefabrikant. Een vreemde bijt in de eend.
In ieder geval weet ik bijna zeker dat ik met dit exemplaar de enige op HF ben.
En weer een punt dus. :slight_smile:

totaal 26 punten.

5 likes

Van de 90th Anniversary Limited Edition uit 2017 zijn meerdere varianten geweest van deze Stowa Flieger.
Betreft keuzes in wel of geen datum venster en met of zonder logo.

Van de mijne met logo maar zonder datum venster heb ik er geen andere hier op het forum gezien.
Er zijn er ook maar ca. 50 van wereldwijd.

2 likes

Compilatie? waarvan?

:wink:

1 like