De Enige op HF!

Oh ja, was bijna mijn Indiase Timestars vergeten! Leuke horloges hoor! Heeft (bijna) niemand hier.
Jaren 70, voor alle duidelijkheid.

60 punten

2 likes

Als je kijkt naar jouw dial is dat Seiko Automatic World Time. Op mijn versie is het Seiko World Time Automatic. Andere volgorde.

Wat betreft de rode en gele kleur heb ik geen ondersteunend bewijs voor het bestaan van de gele variant. Wat wel opvalt is dat de GMT wijzer wel gewoon rood is en dus niet ‘verkleurd’ zou zijn.

Aan @The_Don om het Salomons oordeel te vellen :stuck_out_tongue_winking_eye:.

Nou wordt het echt uitpersen en gokken. 13 erbij; ook 60 punten. :grimacing::hushed::fearful::sweat_smile:

De eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat er hier 2 of 3 tussen zitten die het niet doen… :innocent:
Ik laat even aan de jury over of dat mag…

1 like

OK, Wilko, ik gooi er mijn laatste Chinezen tegenaan! Let wel, dit zijn geen repica’s he? Wij noemen dit “Hommages” Aan wie, mag je zelf bedenken… :sweat_smile:

Ze doen het trouwens allemaal prima…

Tada!! Grrr 65 punten

1 like

Dan ga ik de handdoek in de ring gooien. Ik heb alleen deze Zodiac nog: 61 punten.

https://www.horlogeforum.nl/uploads/db9961/original/4X/5/4/a/54a5a7d82e174302e1c1bb0c7cb809766ed3b048.jpg

Of ik moet in het de rommella van m’n vrouw gaan zoeken, maar dat gaat me wat te ver. :rofl:

Proficiat :+1::+1::grinning::grinning:

3 likes

Goed jongen, Dan maak ik het af met twee rariteiten:

Met deze Kalvin Klein wil je (als dame) natuurlijk niet dood gevonden worden. En hij is trouwens niet te fotograferen of scannen met die reflecterende wijzerplaat. Maar de dail is dus ook goudkleurig…

De Alfex hieronder valt ook onder de afdeling rariteiten, maar daar zit dan tenminste nog een fatsoenlijk Zwitsers uurwerkje in…


Sorry, ik kon het niet laten die twee er nog op te zetten.

67 punten

Ik heb het horlogekistje van Mevr. Lexaf overigens ook maar niet meer aangesproken. :yum:

Ik ben benieuwd hoe dit gaat aflopen. Succes met het werk om alles te jureren! @The-Don !
Je hebt je wat op de hals gehaald man. Respect!

2 likes

Als al dat soort meuk ook mag dan ik ook nog wel een doosje open doen :face_with_hand_over_mouth:

ps. de horloges liggen een paar rijen hoog opgestapeld :grimacing::innocent:

4 likes

Alles duidelijk fotograferen en zelf tellen, anders geldt het niet. :sunglasses:

1 like

Zou ik ook gedaan hebben :rofl:

1 like

Hoi Geert! Dat is gaaf zeg. Ook de daybreaker heeft hij ontworpen. Leuk dat je de “meester” hebt ontmoet!

Zoiets? :stuck_out_tongue_winking_eye:

Zie je, andere print op de plaat…

2 likes

Dat ook, maar niet de versie met geïntegreerde band. Dat vind ik toch significant anders :sunglasses:

1 like

Nog een paar daagjes extra idd!

Die laatste Tissot, de PR 516 GL is mooi, dat was ooit een favoriet van mij in de tijd dat ik net een Lorus kon betalen😀.

1 like

Voor als het zicht wat minder wordt.


7 puntjes

4 likes

Het enige wat me stoort aan deze Tissot is de secondewijzer, een staartje had mooi geweest, net als bij de 526.

1 like

Ha! Makkie, bij deze breng ik een gedeelte van mijn Helbros collectie in :slightly_smiling_face:

Dat zijn 7 punten. Dan om het sportief te houden ook mijn Seiko SNJ023P2:

Voor een totaal van 8 punten

6 likes

Daar zitten een paar leuke exemplaren tussen :sunglasses: Leuk dat je zo’n uitgebreide collectie hebt! Je doet je nick name eer aan :smile:

1 like

Dankjewel. Ja heb er nog veel meer. Gek van duikers zal ik maar zeggen.

1 like

Ja klopt anders wordt het een heksenjacht…