De Enige op HF!

Nee ik vindt het verschil te groot, de print is anders en de kleurstelling lijkt me ook anders.

Nog niet af dus!

Nog even de lijst van mensen die af zijn!

  • Selie
  • Royce
  • Rombie
  • Vintage4all
  • Cdg
  • Ab64
  • Berhan
  • Bidle
  • Hertogjan
  • Magnel

En de re-issue?

2 likes

Die is erg mooi, en vind ik er heel aantrekkelijk uitzien, maar sinds ik drie jaar geleden een Tissot chronograaf kocht (een jaar later ingeruild) waarin een uurwerk zat met veel plastic onderdelen, ben ik kritisch gaan kijken naar de uurwerken van o.a. Tissot. De nieuwe Tissot Seastar PR 516 GL, die inmiddels ook al niet meer in het courante programma van Tissot zit, heeft (als ik het goed heb) een Powermatic 80 uurwerk en dat is de reden dat ik niet verder naar dit model kijk. In de laatste maanden heb ik zeven horloges verkocht en heb ik m’n verzameling met Omega en Oris aangevuld. Deze twee merken wil ik voorlopig als thema voor m’n verzameling houden. Dank je wel Wil voor de leuke suggestie!

Nee dat is niet het geval. De PR 516 GL Heritage is nog van voor het powermatic uurwerk en heeft nog gewoon een ETA 2836-2 aan boord. :sunglasses:

1 like

:point_up_2: Dat dus.
Wilko was me voor.

2 likes

Oké, dan is deze Heritage in de toekomst misschien nog wel interessant voor mij, dank je wel Wilko!

1 like

Jij ook bedankt Wil, ik probeerde deze Heritage op te zoeken op de website van Tissot, maar nu is e.e.a. dus ook duidelijk voor mij, een prachtig horloge dus, deze Tissot PR 516 GL!

2 likes

Ik heb de orginele SCFB005 uit november 1995.
Zou het kunnen dat @septentrio de NANO re-issue SCXP157 heeft ?
Niet af dus…:wink:

2 likes

20180126_233827

14

Hier nog de mis-upload:

20180126_233827
En van het uurwerk zelf…

1 like

Toen mijn dochter nog klein was, zat ze bij de Water Scouting. Vroeger heette dat de Zeeverkenners…
Haar moeder, Mvr. Lexaf dus, zat bij die groep als leidster, zeg maar een soort ZeeAkela. Bij haar blauwe uniform kochten we destijds een bijpassend maritiem ogend Lorus (Powered by Seiko) Quartz hologe in dames/boys formaat.
Hij zier er nog als nieuw uit en heb het originele, nooit gedragen bandje er weer aan gemaakt.
Ik weet zeker dat niemand er ook zo een heeft, in ieder geval nooit getoond op HF.

Bij deze dus, op de valreep. 67 punten.

3 likes

Iconisch ding, dit! Door de mooi scherpe foto van @zoeyenbas zie je overigens gelijk ook de zwakte in het ontwerp van dit horloge: het slijt en vuilspoor wat het kogeltje voor de uuraanduiding in de verdiepte binnenring achterlaat. Ik vraag me af of je dat schoon kunt maken?
Desondanks ben ik nog steeds op zoek naar een gaaf exemplaar voor een redelijke prijs. Er zijn blinden in mijn familie en ik heb dus wel iets met braille horloges. Een werkend niet-Braille ontwerp dat toch functioneel is voor tactiel gebruik, is behalve dit ontwerp voor zover ik weet nog niet eerder bedacht.

Heel cool! Over genomen van @royke74?

Nee die ligt thuis nog te wachten op een vakantieganger :smiley:

1 like

Volgens mij ben ik nog steeds de enige met deze

10 likes

Dan zijn er dus twee? Mag dat hier wel? :laughing:

1 like

Inderdaad. @DapperDutchDude is “af” :joy:

1 like

Op de valreep, of net te laat ( gevalletje’jammer dan’)
De unieke enige XeMeX Avenue
Tuxedo, Jackie Chan Limited Edition (only 500 made)
De enige op dit forum

Check this out, also besser,… schauen sie hier wass eine tolle Uhr zu sehen ist.


8 likes

Volgens mij zat je al op 67… :wink:

1 like

Zit je alweer onder die parasol? :stuck_out_tongue_winking_eye::stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like