Zelf nog niet zoveel horloges in bezit gehad en/ of het gevoel nooit gehad begrijp ik? Kan en mag.
Helaas is het wel een ‘vervelende’ (en over het algemeen kostbare) aandoening…
Zelf nog niet zoveel horloges in bezit gehad en/ of het gevoel nooit gehad begrijp ik? Kan en mag.
Helaas is het wel een ‘vervelende’ (en over het algemeen kostbare) aandoening…
Valt toch wel op, elke liefhebber die op de wachtlijst heeft gestaan flippert ook ZGAN binnen 2 weken!
Nee sommige 2 dagen
Groot verlangen welke bij mij niet geheel wordt ingelost… Naar maar waar!
Ik denk dat je voornamelijk verliefd was op het idee van de Submariner en niet zozeer op het horloge zelf. Het horloge is niet zo bijzonder; een degelijke duiker, maar best saai.
En voordat er weer iemand met het woord “iconisch” gaat strooien, de 6-digit heeft behalve de naam niet heel veel overeenkomsten met de iconische Submariner.
Niet waar… Vond (en vind) m echt prachtig, alleen niet voor lange(re) tijd om mijn pols…
Wel waar. Ik begon mijn post met “ik denk” en dat doe ik nog steeds.
Ik denk (!) verder dat je nog in je honeymoon periode zit en dus geen kwaad woord over het horloge wilt horen. Over een paar jaar lees je dit topic nog een keer door en denk je: “Die Blain is zo gek nog niet. Die wist precies hoe het allemaal zat.”
Of het is gewoon de discipline die ontbreekt.
Als je eenmaal verslaafd bent dan blijf je aan de gang. Er komt altijd wel een “mooier” klokje in je pad.
Gewoon de kracht hebben om te negeren
Als je de middelen hebt om er elke keer eentje bij te kopen en het doet verder geen pijn in je portemonnee is het een ander verhaal.
Je probeert voor mij te denken, dat heeft nog nooit iemand gedaan en zal ook nooit iemand doen… Ook wel weer grappig omdat we elkaar helemaal niet kennen.
Ach, hoe dan ook; gewoon lekker door met de hobby. Op naar hetgeen zal volgen…
Geen discipline? Hahahaha!
Misschien wíllen een aantal met ‘dit gen’ het wel niet negeren. Dat zou wel kunnen…
Klopt, en met passen had ik echt een klik, zelfs vrouw Valentijn zei, doen!
Dus toch even de rust gepakt en gedaan maar toch wat tijd nodig voor de echte klik en nu gaat hij echt niet meer weg.
Wat ik had moeten doen bij de Pelagos (al was dat gevoel toen wel al ‘anders’ na een paar dagen).
Ik kan me, op dit moment, niet voorstellen dat je een horloge koopt van duizenden euro’s en er na een paar dagen/weken al klaar mee bent.
Misschien ben ik wat voorzichtig in het kopen. Het zijn behoorlijke bedragen waar ik toch graag over nadenk alvorens iets koop, waar ik toch niet helemaal achter sta.
Zelf zit ik op het moment in een zoektocht. En vind het behoorlijk lastig. Denk als ik eenmaal ga passen dat een en ander vrij vlot af gaat vallen.
Waar valt mijn oog op op het moment:
Kortom genoeg om uit te zoeken.
Ik heb jaren gekeken naar een marine master, alle filmpjes foto’s… En aangezien ik alleen maar citizen horloges bezit was de marine master mijn grote droom… Tot ik hem in een juwelier omdeed, al die jaren het verlangen knapte in 1 keer als een zeepbel. Horloge deed me niks, had er geen gevoel bij. Dus ja mijn grail blijkt toch niet de marine master te zijn…
Heb je het ook wel een andersom gehad?
Of anders gesteld, ben je weleens positief verrast door een horloge waar je het niet van had verwacht?
Voor mij gaat dit nl. op voor de SLA021/SBDX023.
Leuke draai en jazeker. Alhoewel; een echte grail is dat niet (geworden), maar wel een grote verrassing en nog altijd aanwezig…
Ps. Die Seiko’s zijn ook zeker niet vervelend!
Begrijp ik het goed:
• Je hebt een Rolex 114060 gekocht en de twijfel is toegeslaan;
• Je denkt dat je van een Omega PO / Tudor Pelagos blijer gaat worden;
• Om bovengenoemde redenen denk je er over om de Rolex weer weg te doen en een van die anderen te kopen;
Gezien de reacties heb je de schijn tegen en dat zou jou niet moeten kunnen roesten. Jij weet als enige de beweegredenen. Wel valt er iets voor te zeggen denk ik dat de waardestijgingen van de Rolexen de bovenstaande overwegingen mogelijk maken. Op het moment dat je met een nieuwe Omega en Tudor naar buiten loopt schrijf je iets van 30% af ipv 1-1,5k winst, dan doe je hem minder snel weg als de klik iets minder is en pak je 30% verlies niet.
Het kopen van een stalen Rolex is op dit moment ook een nobrainer tegen list… is het niks, dan ben je er zo weer van af.
Zelf heb ik ook last van flipperitus, het gras is altijd groener. Zelfs met een Pepsi.
En wat ik persoonlijk merk is dat het heel goed helpt door er een aantal (1 of 2) extra horloges tegenover te kunnen zetten die eenzelfde ‘waarde’ (hoeft niet alleen geld te zijn) hebben voor jou. Dan voelt afwisselen niet als parttime downgraden en waardeer je de Sub ook weer meer als je hem draagt.
Succes met de keuze!
Goede samenvatting. Alleen het ‘schijn tegen’ stuk snap ik niet. Zo voel ik m niet…
Hij mag idd mogelijk van eigenaar wisselen, maar ik denk niet via dit blauwe gedeelte. Wat een reacties bracht dat teweeg een vorige keer… Stel dat je m te koop zou zetten met een nette plus -waarmee hij in vergelijk met bv Chrono en een aantal hoog aangeschreven handelaren nog flink onder marktwaarde zou zijn- dan wordt je door een aantal gefileerd en als handelaar bestempeld. Niet dat ik me daar zo druk over maak, ik weet hoe het écht zit, maar als ik het kan voorkomen…
Ik ben kennelijk een liefhebber waarbij het flipperspel nogal snel naar boven popt. Dit heeft mij ook al meermaals vele €uro’s gekost, maar het mag de pret niet drukken. Ooit ‘komt het goed’…
Wellicht een goed voorstel wat je als suggestie meegeeft. Ik neem m in beraad…
Zeker niet tegen je vrouw zeggen!