De Grote Drie

En die van Patek dan? Calatrava is 40mm.

Ik weet het niet hoor, maar dit is pas appels met peren vergelijken. Een michelinster met je verdienen, the holy trinity is gewoon bedacht. Het is geen officiële titel.

De Michelin-ster is ook maar een marketing-truc van een bandenboer om automobilisten er van te overtuigen om meer banden te verbruiken terwijl het omrijden naar restaurants.

Het lijkt mij de perfecte analogie voor een ander marketing verhaal wat zomaar ooit bedacht is.

Ik zou ze aanschrijven om ‘the holy trinity’ te herzien. Ook zou ik Michelin aanschrijven om ook een horlogegids aan te laten maken.

1 like

Wie zijn “ze”? Ik kan gewoon voor mezelf beslissen dat de holy trinity onzin is, daar hoef ik niemand voor aan te schrijven.

Ik kijk wel link uit. Er wordt al genoeg onzinnige marketing bedreven.

De Zwitsers, die het verzonnen hebben. Ok, maar dat doet niks af aan het verzinsel ‘The holy trinity’. Volgens mij gaat de horlogewereld er nog steeds goed op.

De vraag wie “ze” zijn is nog niet beantwoord. Net als “de horlogewereld”… wie zijn dat?

Ik lees maar weinig publicaties waarin “de holy trinity” de laatste tijd überhaupt nog een onderwerp van gesprek is, zeker ook omdat de gemiddelde horlogepublicatie tegenwoordig gewoon een betaalde marketingzuil of horlogehandelaar is.

Natuurlijk worden er popcorn-topics zoals dit gemaakt door hobbyisten die zich herinneren dat men vroeger wel eens van een holy trinity sprak, maar ik denk ook niet dat ik iemand in een straal van 20 kilometer om me heen kan vinden die het onderwerp wat zegt.

Bah. Dan zit ik liever met Snoop Dogg te keuvelen. Of Q Tip. Of ook maar een Mac Miller. In dat kader: Lil Kleine als rapper opvoeren is natuurlijk wel heel slecht. Los van wie hij is, z’n flow is … ja. Was het maar een flow. Z’n teksten zijn ook matigjes.

Kortom, het zijn niet allemaal rappers die er blinken.

Touched a nerve there. Die man kan exceptioneel gitaar spelen.

1 like

Ik bedoelde alleen dat hij geen rapper is en ook wel een echte horlogeliefhebber

Over z’n persoon en kwaliteiten houd ik me op de vlakte…

1 like

Ik denk dat je er een beetje overheen hebt gelezen, maar volgens mij zijn we het gewoon eens. Ik zeg dat de holy trinity iets uit het verleden is waar ik hedendaags de relevantie niet van in zie en wat toen al alleen maar een ‘frame’ was. Iets wat vroeger was nu aanpassen is niet logisch. Je zou in principe het zelfde frame nu kunnen toepassen. Maar als het compleet onduidelijk is wat dat frame nou precies was (wat waren de gemeenschappelijke criteria die de holy trinity maakten), hoe dan? En waarom dan drie? En waarom 2 van de oudjes houden?

Hij doet het alleen nooit om goeie muziek te maken. Een euvel waar meer gitaristen aan lijden.

Ahhhh… Kijk, ik las jou bericht als “dat is nu een keer zo, daar kunnen we niks meer aan veranderen”.

Eén aanpassing zou kunnen zijn om een stel criteria te bedenken. :slight_smile: Dan zou je het frame toe kunnen passen in een meetbare setting.

Ook daar zijn we het eens. Ik zou zowel AP als VC er uit bonjouren. Patek mag bij de gratie gods nog blijven. :slight_smile:

1 like

Kunnen we dan een andere Grote Leider kiezen voor die boîte?

Dat hele soft rock/ sing-songwriter genre is van nature flets. De butter chicken van de curries. Maar je zou eens Where the light is kunnen luisteren. Goede cover van Free Fallin’ ook. Wellicht beter dan het origineel.

On topic: De Grote Drie blijven de grote drie. Net zoals de de 7 klassieke wereldwonderen de 7 wereldwonderen blijven ondanks dat er nog maar 1 rechtop staat.

1 like

Als je het origineel haat wel ja. Nu ben ik een stiekeme Tom Petty fan, en ik kan je verzekeren dat ik het rech-op-en-neer gehalte van ome Tom beter kan hebben.

Sterker nog, dat is direct ook een mooie samenvatting van m’n kijk op horloges. Nu ben ik geen reactionair, dus wat die grote drie betreft…

Off with their Heads!

:wink:

1 like

Ik ben altijd benieuwd als mensen dit zeggen: Is Rolex ook een one trick pony? Ik zie in hun collectie minder variatie in kastvormen, banden en uurwerken dan bij AP. Alleen de evolutie kermit → Hulk → Starbucks toont al aan hoe ver de creativiteit van het merk reikt. Kwamen bij de laatste stap niet verder dan maar weer een zwart wijzerplaatje in een Hulk te tillen. Ze zeiden nog tegen elkaar: ‘‘zo goed?’’ ‘‘zo goed.’’

1 like

Je bedoelt Lange & Söhne? Die van de Zeitwerk, double&triple split, lumen-collectie, honey gold, handwerkskunst, de talloze uurwerken met ketting en snaar?

1 like

Oh shit waar ben je aan begonnen? Het is een beetje off topic :laughing:

Vooropgesteld: ik ben sowieso geen rollie fanboi. De Explorer en Oyster Perpetual vind ik “wel leuk” maar that’s it. Ik zou ze allebei wel eens willen proberen. De Explorer misschien wel het meest. Soms heb ik daar ineens een craving naar

Ik vind zelf dat rolex ook bepaald niet het toonbeeld is van gedurfde, afwisselende designs terwijl ze daarbij wel aantrekkelijk blijven.

De land dweller is hierop een uitzondering, gedurfd en schijnt toch mass appeal te hebben, maar ik vind het niet zo’n geslaagd geheel.

Lekker genuanceerd

1 like

En om hier nog op voort te borduren: if it ain’t broke don’t fix it.

Dat doet Rolex heel goed, evolutie ipv revolutie.

Itereren en perfectioneren, waarom zou je een goedlopend, goed ontvangen model gigantisch op de schop nemen, of super veel investeren in iets waarvan je niet weet of het werkt?

Daarom snap ik AP ook wel…

Exact. Net als AP, Apple, Porsche, Marlboro :wink:, etc.

Laten we voorop stellen dat Rolex nooit bijster interessant is geweest in horologisch opzicht. Ze zijn niet Haute, ze zijn niet bijster vernieuwend, en ze maken nooit golven.

Dat is ook direct hun kracht. Voorspelbaarheid en een gegarandeerde omzet van 1,2 miljoen horloges per jaar.

Rolex wil helemaal niet bij de grote drie horen, dat is al 120 jaar de ambitie niet.

1 like