MarTime
25 februari 2026 om 10:53
2232
Hier wordt je toch even stil van…
1 like
Nibby
25 februari 2026 om 17:20
2233
Heel mooi gedaan. Erg respectvol.
1 like
Dave76
25 februari 2026 om 17:51
2234
Prachtig weer @Jurk
Die komt weer echt binnen
1 like
Jurk
26 februari 2026 om 14:12
2235
Anthony:
Respect Jur
Tijdspanne:
mooi eerbetoon
Rhys:
Respectvol eerbetoon
MannetjeMar:
Heel mooi en respectvol
Ron63:
Pardus:
Fijn te lezen dat het zo wordt ervaren, dat was namelijk het doel: Op een respectvolle manier bijdragen. Naast al het geouwehoer over onze gezamenlijke hobby, zit een zeer betrokken gemeenschap die we met elkaar vormgeven.
21 likes
Jurk
11 maart 2026 om 23:34
2236
Goede avond beste leden, hierbij weer een nieuwe aflevering van het HF café!
De hoofdrolspelers zijn de top 6 topics van deze week en natuurlijk de fittie tussen @septentrio en @Tudor95
Wat doe je! Nu zit er een kras op…
Even schetsen: horloge overgenomen, geadverteerd als ‘nieuw, 1 maal gedragen’. Aangezien ik zag dat er al een bandenwissel was doorgevoerd op het horloge wel even dubbel geverifieerd (ik weet dat bandenwissels vaak fout gaan) dat hierbij geen schade was aangebracht. Dat is toen geconfirmeerd - ‘Het horloge ziet er absoluut nieuw uit, geen schade’. Bij ontvangst onmiddelijk even alles geinspecteerd, en de lugs als volgt aangetroffen.
Ik heb de verkoper aangeboden om het horloge retour te sturen,…
Hallo mr Burns, mag ik vrij?
https://www.horlogeforum.nl/t/na-rolex/598495?u=jurk
Altijd zo benieuwd naar geweest!
Vandaag deze Grand Seiko SBGA001 (2017) opgehaald. Altijd al benieuwd geweest naar Spring Drive en vooral naar die vloeiend glijdende secondewijzer.
Het horloge overgenomen van forumlid @Albert_Neri . Leuk gesprek gehad en volgens mij een goede deal gemaakt waar we allebei tevreden mee zijn.
Eerste indruk is erg goed: de afwerking is precies wat je van Grand Seiko verwacht en de champagnekleurige wijzerplaat verandert mooi met het licht. Draagt ook erg comfortabel.
Nu eerst maar eens genieten …
Geef mij eens een kusje
https://www.horlogeforum.nl/t/na-rolex-submariner-16610lv/598344?u=jurk
Man in de boom…
Het speelde al een tijdje door mijn hoofd: Grand Seiko. Ik had nooit echt een klik met het merk, maar elke keer dat ik het Grand Seiko-topic op het forum opende, begon er iets te borrelen. Je kent het wel: eerst denk je “mwah”, maar na twintig foto’s, dertig meningen en een paar enthousiaste verhalen begint het ineens toch interessant te worden. Afwerking, Zaratsu, die soepele secondewijzer, Spring Drive, titanium… en natuurlijk ook het bekende nadeel: geen micro-adjust. (Oké, de SLGB003 heeft h…
Pokémon Trainer Ash
Soms weet je eigenlijk al jaren welk horloge je wilt, maar blijf je toch omheen draaien… Ik heb hem inmiddels al een tijdje, maar nu is het eindelijk tijd voor een officieel NA-topic voor mijn Grand Seiko SBGW301.
[image]
[ezgif-18d41a3555e3ca87]
Verliefheid en eeuwige rotsmoesjes
Sinds ik jaren geleden de vorige generatie SBGW231 zag en heb gepast, ben ik verliefd op dit horloge. Toch kon ik het voor mezelf telkens niet verantwoorden om hem daadwerkelijk aan te schaffen. Tot nu toe heb ik …
De mozaïeker…
Die verdomde PRX ook he.
Het is er zo eentje…
Zo eentje van----------->gaaaaf----->kopen-----> leuk---->toch niet----->verkopen.
De eerste.
De volgouden 40mm op batt
Daar genoot ik van… mijn grotere polsen kunnen de 40 die groot draagt prima hebben. Alsnog, flink horloge.
Toen kwam vrouwlief erbij kijken…ze vind hem rete gaaf en dus was ik de PRX kwijt…
Toen kocht ik een witte 35mm…
Wat een mini ding. Neeeeeeeee.
Weg ermee.
Elke PRX die voorbij kwam trok de aandacht…Maar nee trap er n…
1 like
Ik mag weer meedoen in een leuke cartoon. Dank van „de man in de boom“.
1 like
APMV
12 maart 2026 om 05:13
2243
Weer top uitgebeeld Jur . Inspiratie had je voldoende zo te zien
1 like
Wat een eer! Geweldig zeg dit. Vaker een GS halen dus
1 like
Anthony
12 maart 2026 om 06:16
2245
Heel veel gezelligheid én een fittie in het HF-café!
Mooie plaat Jur
1 like
Jero1
12 maart 2026 om 08:18
2246
Hij is weer geweldig @Jurk muis is weer goed bezig😂
1 like
pasd
12 maart 2026 om 10:42
2247
Hahaha de Kermit ook aanwezig
1 like
Jurk
12 maart 2026 om 16:32
2248
Je mag idd vaak meedoen! Een of andere manier haal je steeds de top van de topics. Zal wel iets met jouw horloge hobby te maken hebben
Rhys:
Geniaal
Michel.s:
Ga helemaal stuk
Plees:
Zij zijn goed
APMV:
Weer top uitgebeeld Jur
Dank jullie wel! Dinsdag was de inspiratie ver te zoeken, maar gisteren ging het een stuk beter. Het is wel weer een gezellig café geworden
Mozaiek:
Ja. Ik herken mijzelf.
Graag gedaan! Als je de top van de topics haalt die week, is de kans groot dat ik je meeneem in de selectie!
9 likes
RoVaGo
12 maart 2026 om 21:31
2249
Dit was een schot in open doel voor me
12 likes