Collecties hebben we allemaal en door de jaren heen willen deze nog wel eens veranderen. Maar wat zijn de hoekstenen/pijlers van jouw collectie? Hoe is jouw collectie opgebouwd? Welke type horloges (duiker, dresser, toolwatch, flieger, chrono) of welke merken vormen het fundament en kan jouw collectie beslist niet zonder?
En voor de Marvel fans onder ons welke horloges zijn jouw Infinity stones?
Mijn collectie bestaat uit 2 vintage horloges, de horloges van mijn beide opa’s. De Eterna Sonic Electronic ESA9162 met een stemvork uurwerk en de Omega Seamaster 600 136.011 met een handopwind uurwerk. Deze gaan never nooit de collectie verlaten. Daarnaast heb ik nog een ander horloge dat nooit de collectie gaat verlaten en dat is een Seiko 5 SNKL43. Ik heb dit horloge ooit mijn broertje cadeau gedaan voor zijn verjaardag en ik heb tegelijkertijd hetzelfde horloge voor mijzelf gekocht zodat we samen hetzelfde horloge hebben.
Het moderne gedeelte van mijn collectie, 6 stuks (mooi nummer, meer hoeft van mij ook niet), bestaat uit voornamelijk duikers en tool watches. Ik vind dressers mooi en heb deze ook wel gehad, maar in de praktijk knoopte ik ze bijna nooit om de pols. Ik ben meer van horloges op staal, Iron man.
6 stuks waarvan het merendeel dus op staal bestaande uit:
2 legendary watches (Omega Speedmaster en Rolex Explorer I) en 4 duikers (Tudor Black Bay, Omega Seamaster 300m, Breitling Superocean II en Seiko Marine Master 300). My six infinity stones .
Samenvattend 1 chronograaf handopwinder, 1 alleskunner en dus 4 duikers. Voor mij de perfecte balans.
Ik ben benieuwd naar de hoekstenen/pijlers/fundamenten van jullie collectie. Hoe is jouw collectie opgebouwd? Welke (type) horloges of merken mogen beslist niet ontbreken in jouw collectie?
Navitimer (piloot) en Sub (duiker) zijn de “hoekstenen” en zijn blijvertjes.
Colt als Beater vertrekt bij flipperdrang, waar overigens nog geen sprake van is. GMT vertrekt met de tijd voor een sporty dresser (geen Rolex).
Ik vind het steeds moeilijker om van horloges afscheid te nemen. Dat is vooral te danken aan een soort upgrade pad dat ik heb gelopen naar voor mij steeds begeerlijker horloges. Een hoeksteen van de verzameling is dan ook lastig te noemen. Mijn Explorer is in ieder geval zo multi inzetbaar dat ik die nooit zie vertrekken. Maar ook mijn JLC’s en Parmigiani zullen niet zomaar gaan. Dat zijn er 4. Precies genoeg voor ‘hoekstenen’.
Ik ben erachter gekomen dat ik van eenvoud houd. Daarom is de Speedmaster eruit gegaan, subdials maken het voor mij te druk. De collectie bestaat nu uit 2 Meistersingers, een Longines Legend Diver en een Tudor Black Bay 41. Incoming is de nieuwe Halios Seaforth Bronze.
Stalen band heb ik geprobeerd maar vond ik niet comfortabel en niet mijn stijl, dus heb al mijn horloges op een donkerblauwe MN strap van Erika