De jeugd van tegenwoordig...

En dat is toch goed ook? Ik val van mijn stoel wanneer ik hier op het forum een nieuweling zie die zegt “hallo ik ben 17 en ik wil mijn eerste horloge kopen. Ik dacht aan 2500 euro…”. Dat soort geld moet een tiener helemaal niet uitgeven aan een horloge, hun hersenen zijn niet volgroeid en ze kunnen zo’n beslissing niet overzien. Zo’n bedrag geef je alleen aan een horloge uit als je een vaste baan hebt. En dan zijn er nog forumleden die antwoorden “nou, je zou dit of dit kunnen kopen, dat zit wel een beetje boven je budget, maar…”.

Mijn zoon van 14 draagt een Swatch Nitespeed en ik hoop van harte dat dit het eerste horloge is dat hij níet ergens kwijtraakt…

9 likes

Ik als 19 jarige voel me enigszins geroepen toch even te reageren.

Oftewel… de hoop is niet volledig verloren! :joy::pray:t3:

54 likes

Proficiat, werkelijk een heel mooi horloge voor een 19 jarige, of voor om het even welke leeftijd!!! :+1::clap::+1:

1 like

Inderdaad. Kwestie van opvoeding :wink:

1 like

Dat vind ik ook een goeie, wanneer je geen vaste inkomsten bron hebt en geen buffer voor wanneer je eens opeens veel geld nodig hebt is een horlogevan 2k of meer gewoon onverstandig

Heel goed dat die jongen niet kijkt naar hoeveel knaken iets kost maar naar functionaliteit. Die moeten de wereld straks verder innoveren.

Willen die 17.000 even opstaan aub ?
Kan dat namelijk moeilijk geloven.
Ben wel eens benieuwd naar een query van het laatste jaar.

17513 gebruikers, kun je gewoon zien bij “Gebruikers” rechtsboven. Niet dat ze allemaal elke dag wat zeggen maar daar gaat het niet om.

Moet ook wel toegeven dat ik in mijn vriendenkring enkel Apple Watches zie en gear s3 watches en zelfs fitbit komt voorbij.

Ze begrijpen niet waarom ik nog met zoiets “ouderwets” Rond loop. Je kan er niet mee bellen en je krijgt je notificaties niet binnen enzovoort :joy:

En de leeftijds categorie is hier 25-30 jaar.

Laat mij dan maar ouderwets zijn :wink:

Als 16.999 nooit wat schrijven is het vergelijk krom

Ieder zijn ding toch? De ene tiener besteed zijn geld aan een mooie scooter van 2k en de ander liever aan een mooi horloge. Ik behoor (helaas;)) tot de tweede categorie.

Die 17513 mensen hebben de moeite genomen zich te registreren. Misschien omdat ze een vraag hadden. Of een horloge wilden kopen. Ze hadden in ieder geval iets met horloges. Maar of ze hier 1 of 70 of 6547 foto’s van hun Speedmaster/Vostok/Oris posten maakt toch niet uit?

Maar ik zei “Die 4 a 10 middelbare scholieren”. Daar ging het om. Dat was wél een schatting, en daar kan ik naast zitten. Maar het zijn er geen 2. En ook geen 40. Oh, en kantklossen heeft 78000 hits op Google. :grinning:

Ik zie weinig mensen met een horloge. Jongeren nog minder. Dan zijn het meestal nog G Shocks, Apple watches als ze wat ouder zijn. Daarnaast heb je nog enkele Diesel/Armani dragers. 999 promille daarvan komt niet op dit forum en zien het meer als een accessoire.

Het gaat niet om de preciese cijfers. Dus als je het onnauwkeurig zegt: niemand en zijn broer draagt nog een horloge. :stuck_out_tongue_winking_eye:

Maar ik kom dan ook uit de tijd dat 90% van de 8 jarigen een horloge om had. Geen grap.

Welbeschouwd is een mechanisch horloge ook een vreselijk ouderwets en achterhaald concept. De enige reden waarom wij horloge liefhebbers er eentje dragen is omdat het horloge ons een “speciaal” gevoel geeft. Zonder dat gevoel voor een merk/model is er ook weinig logica om de tijd te volgen op een polshorloge. Elk draagbaar electronisch device heeft namelijk de tijd in het scherm staan. Overigens is aan de ene pols een mechanisch horloge en aan de andere pols een trackertje ook wel een beetje “fout” :wink:

4 likes

Mag ik je vragen hoe oud je bent?

Ik denk dat de jongeman geen liefhebber is van rapp muziek en hiphop sterren. Die hebben allemaal wel een Rolex of bling bling eyecatchers waar ze mee op social media te koop lopen. Misschien houdt deze jongeman wel van zijn smartphone met digitaal ondersteunde of gekoppelde apparaten. Dat is vet anno 2018 :rofl:

Je overdrijft een klein beetje. Acht is te jong om goed te kunnen klokkijken volgens mij. Maak het tien.

Tegenwoordig zijn er middelbare scholieren die geen analoge klok kunnen lezen.

Als 21 jaar oude student vind ik dit ook grappig om te lezen.
Mijn smaak word al als ‘oude mannen horloges’ omschreven in mijn omgeving.
Toch draag ik mijn vintage UG en blancpain graag!

12 likes

Ik zie hier eigenlijk wel een uitdaging.

Is er al een merk dat een uurwerk heeft met een stappenteller in als complicatie? Hoeven wat mij betreft geen getalletjes te lopen. Een wijzertje dat vol aangeeft wanneer ik 10.000 stapjes heb gemaakt, en op het datumwiel weer gereset wordt, is ook prima.

1 like

Volgens mij, dacht ik, onder alle vormen van voorbehoud, veronderstel ik mij te kunnen herinneren dat je echt leert klok lezen zo tussen de 6 en de 10 (In België laat ons zeggen eerste tweede derde leerjaar). Maar ik herinner mij ook nog dat bijvoorbeeld bij je plechtige communie (12 jaar) je dikwijls een echt horloge kreeg…

2 likes

Die plechtige communie is rond zes jaar, rond je twaalfde word je gevormd. Op hun achtste kunnen kinderen veelal alleen de hele uren lezen, gemiddeld