Ben je dyslectisch, dronken of gewoon niet zo slim ?
Begrijp werkelijk niks van welke post dan ook. Zelfs tot 1 miljoen tellen met plaatjes lukt je niet
Grootste blunder is iets te fanatiek zijn op eBay. Horloge gezien, bod gedaan en dan pas zien dat de verzendkosten zeer hoog zijn. Uiteindelijk een zeer slecht lopend horloge ontvangen voor veel te veel
Haha die ken ik.
Eens het water ingedoken om scouts te helpen die met hun longboat in de problemen zaten (ben oud leiding).
Niet bij stilgestaan dat mijn horloge slechts 3atm was. Achteraf heb ik het horloge met drogen niet meer kunnen redden. Net als mijn gsm en zonnebril trouwens.
Ik kan best veel hebben, ik hou alleen niet van slechte humor.
Doet me een beetje denken aan het porscheforum waar een tijdje te pas en te onpas grappen werden gemaakt over de Boxster (kappersauto). Op een gegeven moment is het niet grappig meer, maar wordt het vervelend. Ik heb zelf verder geen grote voorkeur voor Seiko, ik word alleen moe van al die personen waarbij hun ergernis over dit merk zo groot is dat ze denken dat elk moment een goed tijdstip is om er een ‘grap’ over te maken.
In mijn optiek is een grap alleen dan goed als de persoon die hem maakt en het publiek er om kunnen lachen.
En om je voor te zijn: ik hou van zelfspot en kan het erg grappig vinden als er ten koste van mij grappen worden gemaakt.
Ik denk toch wel de aankoop van mijn superocean…
Mijn blunders hebben meer betrekking op het verkopen van sommige horloges. Toen ik ze wilde hebben had ik ze zo te pakken voor een nette prijs. Nu ik er een aantal terug wil zijn ze of heel duur geworden, of enorm moeilijk te vinden in nette staat.
Somehow I find that hard to believe.
Mijn SMP300 die ik voor een mooie prijs had gekocht weg doen… Tegenwoordig vragen ze bijna het dubbele dus ik vertik het om m nog eens aan te schaffen
De aankoop van een TW Steel automatic . Niet zo zeer vanwege het merk. Als je de stijl mooi vind dan is het oke, maar de prijs/kwaliteit verhouding gaat echt nergens over.
Jawel joh, die gaat over pure trend-misbruik
Oei, verklaar u nader? Niet naar verwachting?
reparatie poging door onwetende: einde klok
Beste allemaal,
Moest er even over nadenken of ik mijn blunder wel bekend wilde maken. Tot op de dag van vandaag schaam ik me ervoor en heb ik ook echt diep gewortelde spijt.
Maar goed, toch besloten dit drama met jullie te delen.
Ik ben nooit goed geweest is dingen weg doen die ik niet meer gebruikt, zelfs niet als ze stuk zijn. Mijn ouders vonden destijds, ruim 20 jaar geleden, dat het eens tijd werd dat ik een en ander zou opruimen of mee naar mijn eigen huis te nemen. Ik heb toen, heel impulsief 2 horloges weg gegooid. Dus gewoon echt weg in de vuilnisbak.
Horloge 1 had ik ooit eens van mijn grootvader gekregen. Vond toen hij het nog deed wel een leuk horloge. Nooit bij stil gestaan dat het om een echt wel leuk zwitsers uurwerkje ging.Toen ik het horloge, door bijvoorbeeld de datum rondom 12 uur te verstellen, kapot had gekregen verdween deze voor ruim 10 jaar in de la.
Omdat ik een chronograaf wel geinig vond heb ik op school van een klasgenootje horloge 2 gekocht. Een Japanse automaat, nooit meer opwinden! Benieuwd hoe zoiets toch mogelijk was het horloge open geschroefd mbv een bankschroef, schroevendraaier en hamer. Daarna met behulp van dezelfde gereedschappen het horloge weer dicht gemaakt. Helaas nooit meer echt waterdicht maar natuurlijk toch mee zwemmen. Dus weer open slopen en laten drogen. Als je dit ritueel maar vaak genoeg herhaald gaat zelfs een japans kwaliteitsuurwerk uiteindelijk stuk. Zo belande ook dit horloge in dezelfde la, om na ruim 10 jaar te verhuizen naar de vuilmisbak.
Helaas besef ik me nu dus wat ik destijds had gedaan. Maar goed, berouw komt na de zonde.
Of het heel erg is wat ik heb gedaan… ik vind van wel maar beoordelen jullie zelf maar. Ik heb plaatjes van de horloges op internet gevonden.
Jaren later kreeg ik van mijn ouders een horloge. Deze heb ik gelukkig nog steeds in mijn bezit maar dat scheelde niet zo heel erg veel. Ik had het horloge met een leren band gekocht. Ik wilde hem op staal maar vond 150 gulden voor een stalen band erg veel geld. Die leren band heb ik naar alle waarschijnlijkheid ook gewoon weg gegooid. Het horloge voorzien van een goedkope, slecht sluitende, stalen band. En vervolgens altijd horloge om, bij werkelijk alles. Zo was ik een keer aan het spelen op een surfplank op de Kaag. Erop staan en je vriendjes er proberen vanaf te gooien. Reuze leuk totdat ik tot mijn grote schrik bemerkte dat ik ineens geen horloge meer om had. Ik scheen toen lijkbleek te hebben gezien. Met mijn voet de bodem afgespeurd en als bij een wonder, ineens voelde ik mijn horloge! Met mijn tenen deze naar boven gehengeld. EEn van de gelukkigste momenten van mijn leven. Dit horloge heeft nu de bijnaam Kaagmaster onder enkele intimi.
Intussen zit de originele band erop.
Mijn grootse blunder is horloges kopen van de baai trias en dat soort merken het kost niets maar je heb ook niets en probeer het dan maar weer te verkopen.
Uiteindelijk maar aan andere weg gegeven .
Een prachtige Omega duiker gekocht, secondenwijzer lag er los in dus mijn vader zei nog draag hem maar niet, laat eerst die wijzer er maar op zetten. Toch omgedaan omdat ik er heel blij mee was en toen heeft de urenwijzer de secondenwijzer gegrepen en een enorme kras op de wijzerplaat getrokken.
De aankoop van een nepperd in Turkije 15 jaar geleden…Zou nu niet meer bij me opkomen te doen…Al is daardoor wel het virus uitgebroken.
Gr. Marc
BAN…
Ach joh, laten we het maar een jeugdzonde noemen