Dit zegt longines: https://www.longines.com/nl/universe/blog/defining-swiss-made-watches
Ze zeggen dus letterlijk niks, behalve een heel summiere en incomplete samenvatting van de wettekst. Plus wat wollige fluff errond zonder concrete informatie.
Belooft niet veel goeds.
Sinn en Damasko maken het grootste deel van hun kasten in Duitsland. Dat maakt de beleving toch wat leuker.
Apple lukt dat toch aardig
Ik word héél verdrietig van deze berichten
Denk dat ik maar weer Steinhart ga kopen en dragen
Ik zou het iets anders verwoorden, maar ‘Swiss Made’ heeft denk ik vooral bij het grote publiek waarde. Dat denkt dat goede horloges alleen uit Zwitserland komen. Wij weten hier wel beter toch?
Vraag ik mij af …
Bedankt voor de tip!
Dit. En wellicht banden.
Volgens mij zijn rolex (en tudor) grotendeels zwitsers maar hebben ze zeker bij Tudor alles geautomatiseerd wat ze kunnen.
De waarde van het horloge, dat zal wel de waarde zijn die het kost om die te maken.
Ik vermoed 4 maal minder dan wat de retailwaardz is
Omdat je dan tenminste zeker bent dat nagenoeg alles uit China komt?
Nee.
Omdat ik dan weet dat ik niet voor 6k wordt genaaid maar voor 0,5k
Ah ok, dat snap ik.
Tja. Er wordt vaak wat geroepen, zonder werkelijk de info op te vragen bij merken.
Bijdezer …werp er eens je licht op…
Dus ik bestelde gister een PRX en nu zeg je dat deze niet made in Swiss maar eigenlijk Made in China is…
Denk dat je horloges van 50 jaar geleden moet kopen om geen Chinees erin te vinden.
Waarschijnlijk wel. Stoort je dat?
Eigenlijk niet want het was te verwachten… als je af en toe naar keuringsdienst van waarde kijkt dan weet je dat je overal genept wordt.
Je hebt gewoon een degelijk horloge voor de prijs. En dat is wat hoofdzakelijk telt.