Dé miskoop van 2022

Bashen is ook niet de bedoeling. Sterker nog, ik heb een quartz verkocht waarbij ik sellers remorse heb hahaha. Dat is de Seiko 7a38-706a. Hij ging alleen weg omdat ik mijn grail wilde kopen en daar geld voor nodig had haha.

Dus niet bij alle quartz horloges heb ik geen gevoel, maar bij de Khaki Sub 660ft. had ik totaal geen klik.

Wow, ik dacht ff dat ik na 2 flessen bier al scheel begon te kijken :grimacing::grin:

1 like

Prachtig in NOS-staat verkerend horloge met Yema uurwerk, maar hij deed mij in de praktijk niet zoveel. Daarbij opgeteld dat de datum geen Quick-set had heeft mij doen besluiten deze weer te verkopen.

2 likes

:joy:

1 like

Voor is dat wel deze Yema. Super leuke feature een Lume dail, maar maak de wijzers dan niet ook van lume. Maar Ik stoorde me nog meer aan dat rammelende klemmetje dat los komt zodra je de kroon losdraait. Voelt zo cheap😬.

6 likes

Toch wel deze.

De kwaliteit is zeer mager. Maar het ergste zijn die schele sub dials. Nog nooit gedragen.

32 likes

Eens, totaal eens. Jammer dat het voelt als daten met een objectief superknap persoon, maar dan toch eigenlijk gewoon ‘vrienden’ willen zijn.

Kopen :joy:?

2 likes

Ik wil het geen miskopen noemen omdat het prachtige horloges zijn. Maar de helaasheid der dingen ligt voor mij in deze drie horloges besloten:

Helaas alledrie te groot voor m’n pols. Ik kreeg irritaties aan de huid. Wat ik echt verschrikkelijk vond omdat ik het übercoole horloges vind. Het heeft me ook nog een slordige duit gekost, dus het is ergens dubbel zuur. Aan de andere kant zijn de nieuwe eigenaren er gelukkig mee, en dat vind ik ook wel weer wat hebben. Maar ik was het bijna zo beu dat ik er de brui aan ging geven.

Nogmaals, prachtig spul, in dat opzicht geen miskoop. Maar toch.

9 likes

Deze Mido Commander. Eerder dit jaar gekocht, voor een hele mooie prijs. Kort geleden vertelde mijn jongste zoon, dat hij deze graag als Kerstcadeau zou willen. Hij is helemaal gek van die wijzerplaat, met die rode steentjes. Dat heeft ie niet van mij…

Dus ja, dat kan ik niet weigeren, je doet alles voor je bloedjes. Het uurwerk liep niet en ik hoopte dat een service zou volstaan. Nou, echt niet.

Het uurwerk blijkt beschadigd en super smerig, de rotor ziet eruit alsof ie half door zuur is aangevreten, tandjes afgebroken van het urenrad, tirette gebroken, lijm op het platine aan de wijzerplaat zijde, verder was de boel gewoon in een slechte optische staat. Tevens was er in plaats van een zogenaamde split stem (opwindstift die bestaat uit 2 delen) een standaard opwindstift gebruikt.

Nu is het Mido 12836 uurwerk gelijk aan de ETA 2836, dus om met de kerst toch een cadeau te hebben, heb ik een 2836 uurwerk gekocht. Nu nog op zoek naar de juiste split stem.

22 likes

Voor mij ook de MoonSwatch.

Een goede vriend, die niks met horloges heeft, vroeg of ik het bij een doos cornflakes van mijn kids had gekregen.

Zo voelde hij helaas ook aan.

29 likes

Veel te groot blok aan de pols voor mij. Ondanks dat ik hem leuk vond droeg hij voor mij niet fijn.

6 likes

Heerlijk, die eerlijkheid.

5 likes

Enorm hoge verwachtingen, maar eenmaal thuis om de pols deed ie me helemaal niets. Op foto’s vind ik hem nog steeds heel mooi :sweat_smile:

19 likes

Die zou nog wel bij mido te bestellen zijn :innocent: mooie wijzerplaat :sunglasses:

1 like

Op filmpjes prachtig horloge, toen ik hem in het echt ging passen viel het inderdaad tegen. De wijzerplaat lijkt net een plakplaatjes of zoiets.

1 like

Blauwe gedeelte of pb mij voor je vraagprijs :sweat_smile:

Precies! Als ik een YouTube review zie wordt ik nog steeds ‘enthousiast’. Maar mijn vrouw noemde het (excuus voor de dragers) een kinderhorloge hoe hij om de pols oogde😅

2 likes

:scream:

1 like

En waarom vind je dit een miskoop?

Leuk die pennen in je borstzak.
Is weer helemaal hip aan het worden.

Zie het ook steeds vaker in Nederland. :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like