Dé miskoop van 2022

Had een kans voor een andere hobby die ik niet kon laten liggen, zelfs niet met dat verlies. Maar voor mij even geen Oris, dat haalt de lol uit de hobby. Dat is flink veel geld.

Als het goed in elkaar zit en het horloge is fantastisch dan is het toch geen miskoop. Dus puur om de verkoopwaarde is het een miskoop. Beetje onterecht om een merk daarom af te schilderen toch?

8 likes

Vind ik niet. Die dingen zijn zoveel met korting verkocht dat ze preowned echt pijn doen. Dat is -vind ik- flink afdoen aan t merk.

3 likes

Ik koop niet om te verkopen. Dat scheelt.

1 like

Voelt Oris nog steeds als een dump merk.

Meer de koper.
Als je 'm te duur koopt & na een maand wil flipperen & 400 euro doet pijn…

Dan is het merk niet stom of dom, maar de kopert.

8 likes

Je kan toch niet uitleggen dat je horloge met korting moet kopen omdat je je anders in je eigen vingers snijdt?
Verschil tussen list en preowned is door al die kortingen in het verleden gewoon te groot.

Anyway. Genoeg gezegd.

1 like

Hoeveel horloges schrijven er niet af dan?
En als je hem koopt om te dragen ipv met de verkoop in je achterhoofd is er niks mis mee toch?

Maar jij koopt dus liever een wanstaltig horloge die waardevast is?

1 like

yes, als de waarde als een pudding in elkaar zakt dan zal menig flipperaar hier niet vrolijk worden. Er zijn maar weinig horloges die een vaste plek hebben in de doos en om de hobby dan leuk te houden zijn dit soort waarde verminderingen niet leuk. Aan het eind van de dag kost deze hobby al genoeg.

1 like

Rolex :ok_hand:

Maar ik heb inmiddels 2x mijn mening gegeven.

2 likes

neuh, hoef geen Rolex :rofl::rofl::rofl::rofl::rofl:

3 likes

Vind dat ook altijd zo’n gez€%k, dat het belangrijkste aan een horloge is dat het vooral zo min mogelijk afschrijft.:roll_eyes: Koop gewoon wat je gaaf vindt en geniet ervan! Een hobby mag wat kosten, vind ik. En ik heb het idee dat de meeste HFers niet in de bijstand zitten, toch?! Kom op, zeg!

14 likes

De “flipperaars” zie ik ook niet als echte liefhebbers.

4 likes

De flipperaars zijn voor mij juist de grootste liefhebbers :slightly_smiling_face:

7 likes

Soms wel, soms niet.

Maar Oris is inderdaad opletten aan welke prijs je het inkoopt. Met Grand Seiko heb je hetzelfde “probleem”. Als je ze goed 2dehands koopt, dan kan je hele mooie koopjes doen. Ben je ongeduldig zoals mij, of wat naief over de waarde van een LE dan kan het wel eens verkeerd uitdraaien.

Het maakt het horloge niet minder mooi, maar het valt wel onder een miskoop imho. Been there done that… leergeld noem ik het :wink:

4 likes

Dit zijn mijn grootste miskopen van 2022

Deze was te groot (maar zo mooi😢)

En deze was te casual…voor in het weekend heb ik andere horloges en voor door de week kan het echt niet onder een overhemd met jasje…

22 likes

Ah oke dan zijn wij ook meteen klaar met praten. Man man man wat een BS opmerking. We hebben een winnaar voor de negeer knop

3 likes

Leuk topic dit, gelukkig heb ik niet het gevoel dat ik een miskoop heb in 2022 gehad. Nou ja alleen bij de Citizen Promaster eco-diver met die verschrikkelijke band, maar dat wist ik al dat die rubberen band mij zou irriteren. Dus gewoon een andere band op gezet en klaar is kees. Horloge zelf is prima.
Kan mij wel voorstellen dat het balen is als je het gevoel hebt een miskoop te hebben gedaan. Voor mij een reden om de meeste horloges eerst te passen, goed te bekijken en dan pas tot koop over te gaan wat natuurlijk geen garantie is dat je dan hetzelfde gevoel na een maand dragen hebt. Wat Oris betreft, heb er 2 en totaal geen problemen mee gelukkig. Bij de meeste horloges weet je van te voren al dat je flink moet inleveren als je die koopt. Dus waarde vast zijn de meeste niet, behalve de Rolex dan daar hoef je niet veel op te verliezen, sterker nog kan je vaak zelfs op winnen. Maar ik koop mijn horloges niet om te verkopen maar om te dragen dus daar heb ik gelukkig geen last van. Snap zeker van @Fate_Amenable_To_Change niet dat hij deze 3 mooie horloges kocht en ze te groot voor zijn pols vindt, niet eerst gepast Chris? Dat je uiteindelijk irritaties kreeg op je huid is dan weer wel om er afscheid van te nemen. Maar goed je hebt er anderen weer blij mee gemaakt :wink:

Blijf dit topic wel volgen natuurlijk, ervaringen van anderen zijn altijd handig.

Wat mij wel een miskoop lijkt zijn die smartwatches van Omega (wil natuurlijk niemand beledigen die er blij mee is), dat was dus echt een hype van Omega. Mensen stonden er zelfs voor in de rij ik vond die horloges persoonlijk gelijk al niets. Denk als ik er 1 zou hebben gekocht ik het wel als een miskoop zou hebben gezien.

Even een foto van die Citizen met die verschrikkelijke band, zit nu een mesh band op.

5 likes

Precies dat, ik snap ook niet dat deze discontinued is … 39mm is DE sweetspot voor de Explorer.

En mijn miskoop van 2022 en als ik mij niet vergis ook de enige aankoop dit jaar (en stiekem schaam ik me diep als grote Swatch fan en durf ik hem niet te verkopen) de Swatch Mission to Saturn.
Stinkende best gedaan om er 1 op te kunnen pikken en niet vaker dan 2 keer om de pols gehad.

2 likes

Bijzonder onzinnige opmerking inderdaad maar wel te verwachten. Als je weleens een horloge flippert ben je ineens geen liefhebber.

4 likes