De MoonSwatch, wat een reis…

Hahaha, ik denk dat Swatch nog het nodige te evalueren heeft qua marketing en hypen van de MoonSwatch. Er zijn de nodige ontevreden klanten gecreëerd. En de prijzen die resellers aanbieden op Marktplaats, etc zijn hilarisch. Ik ga beter sparen voor een Speedmaster :wink:

Verraste mij ook wel ja. Moon, Mercurius en Neptunus waren op, de rest was er nog maar nog maar een paar per stuk.

Valt of staat bij het aantal scalpers dat mee gaat doen. Denk dat ze de vraag van mensen die hem gaan dragen goed aan moeten kunnen.

1 like

Alsof de scalpers de markt niet grotendeels bepalen…

Als 90% van de mensen in de rij scalper was. Jazeker. Er kan wat aan gedaan worden door niet van ze te kopen. Dan houdt het snel op.

3 likes

Ha, ik liep daar een half uur voor jou, ik heb ook een foto gemaakt en die gepost op het forum maar dan in een ander draadje :smile:.

1 like

Nou, dan heb je er toch geen? Het is geen halszaak om zo’n ding te hebben.

Mega-props voor de mannen dat ze probeerden het in goede banen te leiden, maar meutes zijn natuurlijk notoir onberekenbaar. Dat zien we ieder jaar in de krant wanneer we de taferelen bij de Amerikaanse black Friday voorgeschoteld krijgen.

Aan de ene kant was die verkoper gewoon dom bezig, maar aan de andere kant is het natuurlijk dit soort FOMO gedrag van mensen waardoor zo’n nare situatie ontstaat. Ik vermoed dat de goede man simpelweg overweldigd was door de meute en maar wat riep omdat hij het ook even niet wist. Dit soort rijen zal hij niet vaak bij z’n winkeltje gezien hebben, misschien was hij geïntimideerd of bang.

1 like

Grappig,is compleet aan mij voorbij gegaan :grin:

1 like

Daarom is er ook niemand aan het protesteren op de Dam of bij de Verenigde Naties. Maar op een horlogeforum mag je absoluut geïrriteerd zijn wanneer de lancering van een horloge zó slecht verloopt. Al helemaal wanneer het overduidelijk is dat er gewoon grove fouten zijn gemaakt bij de planning en uitvoering van deze lancering.

Zelf heb ik een X33 en had ik een Mark II, dus qua Speedmaster kom ik niets tekort :smiley: Maar het zou fijn zijn om er voor de heb eentje te kunnen kopen voor in de verzameling.

1 like

Geef het een week of twee, drie. Swatch blijft roepen dat het geen gelimiteerde oplage is. :+1:

3 likes

‘Online beschikbaar’ zal zeer relatief zijn. Ik geef het 5-10 minuten voordat de hele rambam wereldwijd verkocht is. Ben ik te negatief? Ik hoop het. Ben ik naïef? Nope. Wil ik ze alle 11? Yep…

Zoals ik al een paar dagen zeg, de vraag is vele vele malen hoger dan het aanbod. Aan iedereen die roept ‘Ze komen over een paar dagen\weken wel online dus dan zoek ik rustig eentje uit’ of ‘ik wacht wel totdat ze onder list in het blauw/marktplaats verschijnen’… wake up! :sleeping_bed: :crazy_face:

Een APRO of Sub is ook niet gelimiteerd…kun jij er vandaag een kopen bij de AD? Gaat niet om limitaties het gaat om vraag en aanbod.

Die hype leeft langer dan deze, denk ik. Maar we gaan het zien.

1 like

Sun is mijn eerste keuze, Venus is ook gaaf maar ik zag dat die band in damesmaat is?

Bij de venus krijg je 2 bandjes hoorde ik. Een korte en lange

1 like

Wat een bizar en aan de andere kant ook mooi verhaal, bedankt voor je verslag. Veel plezier met je mooie horloge en die zou ik zeker niet weg doen. Heb ook van die horloges met een verhaal, die blijven voor altijd in de collectie. Respect ook voor je lijst en helderheid @Jurk

1 like

Mooi avontuur, geniet van je nieuwe aanwinst!

1 like

Respect, wow wat een verhaal. Swatch had dit uiteraard helemaal niet zien aankomen. Maar dan nog hoor je wel verantwoordelijkheid te nemen. Ze hadden het KUNNEN weten na de ervaringen in Azië.

top hoor! Ik ga geduld betrachten, maar die van mij gaat er ook ooit komen. Dit ding is TE leuk.

1 like

Gefeliciteerd met je mooie aanwinst. Ik wacht wel tot tie online te krijgen is :grin:

1 like

holy shit, talk about provenance…

1 like