Nu wil ik wel eens foto zien van je ‘echte’ moonwatch Buiten een Seiko heb ik nog niets anders zien passeren van u.
Goed idee ik wil nooit meer terug
Als de kast al zo oud kan worden, dan is het niet te onderhouden quartzuurwerkje inmiddels al wel overleden.
Dat is mijn bezwaar tegen de Swatches: er is bar weinig aan te doen. Batterijtjes wisselen tot het uurwerk de geest geeft.
Persoonlijk vind ik het fijn 90+ jaar oude horloges een slinger te kunnen geven en om de pols te kunnen doen, in de wetenschap dat ze nog functioneren.
Oh en een plexiglaasje heeft als charme de warme uitstraling. Saffierglas mist dat. Op een Speedmaster hoort qua ontwerp plexiglas.
Een screenprotector op een glas van een horloge plakken is overigens niet mijn ding. Mijn glaasjes kras ik sowieso zeer zelden. Een screenprotector komt dan toch wat over als met een rubbertje om een bepaald deel lopen “just in case”…
Verschil tov een “normaal” plexi is dat deze in de kast gelijmd is en niet (normaal) te vervangen is. Dus dan is enige bescherming misschien wel te begrijpen.
Moonwatches zelfs, meervoud.
Ik ben nu ook benieuwd.
In welk van jouw 56(!) berichten op dit forum heb je jouw Moonwatches laten zien?
Heerlijk toch dat Engels?
Ik dacht altijd dat het peas was
Een hele mooie oplossing voor diegenen die kun horloge met plexiglas een extra bescherming willen geven. Bedankt voor het delen!
“If you can’t stand the heat, stay out of the kitchen”
Vertaald:
Als je bang bent voor een krasje op plexi koop een echt horloge met extra gehard saffier
Ook dit is leuk bedacht maar in de praktijk is dit natuurlijk onzin maar dat weet je zelf ook wel.
Waarom zou ik een ander horloge kopen als ik juist deze leuk vind ondanks dit ‘minpunt’? Dan zoek je toch naar een eventuele oplossing?
Of ben jij het type wat als het te lastig werd gewoon altijd weg liep en iets anders probeerde?
Je hebt groot gelijk, laat maar doen die omhoog gevallen types met hun “klokkies”
Laat je niet gek maken.
Relax and look at your moonswatch.
Er zitten hier een hoop verzuurde grijze dakduiven in dit topic die denken TS compleet met de grond gelijk te moeten maken omdat hij een oplossing “ ik vind het best een creatieve oplossing “ heeft bedacht die krassen op zijn horlogeglas tegenhoud. Wees blij dat er nog mensen de moeite nemen om andere mensen op dergelijke wijze een tip te geven ongeacht om wat voor horloge het gaat. We zijn toch allemaal liefhebbers? Moedig dan dergelijke acties dan ook aan ipv een heel blik zure bommen leeg te eten
Dank je wel! Precies dit!
Had het zelf niet beter kunnen verwoorden
Hulde voor je reactie!
Volgens mij kun je dit soort protectors ook op de sluiting van je horlogeband plakken, tegen krasjes van het bureau.
Vooral aan te raden voor Rolexen.
Hoezo? Beschadigen Rolexen je bureau eerder dan andere merken?
Komt zeker door die grote kroon op de sluiting
Nee, 904 staal…
(En neem dit s.v.p. niet serieus.)
Nee, saffier wordt gewoonlijk in een glaspakking geperst. Bij een plastic kast lijkt me dat sowieso al lastig (is de kast sterk genoeg om dat te ondergaan, blijft het ook op den duur stevig zitten?) en bij een plastic kast met een verlijmd/vastgesmolten plexiglas ronduit onmogelijk.
Je moet sowieso ook nog rekening houden met genoeg ruimte voor de wijzerhoogte enz., wat bij een bol plexi eenvoudiger is dan met saffierglas (plat saffierglas is veelal goedkoper dan bol, de verkrijgbaarheid nog daargelaten).