De perceptie van "niet-liefhebbers"

:rofl: :rofl: :+1:

Pfffffff dit, ik denk wel 12 uur gespendeerd om een gaaf horloge voor mn schoonvader zn pensioen uit te zoeken, i.o.v. schoonmoeder. Gaat naar juwelier, komt aanzetten met een Hugo Boss. Vond het vreemd dat ik verbaast was. Heb hem dat horloge 1 keer zien dragen.

1 like

Ik kom uit een wereld waar een setje rubber voor de hobby in een paar rondjes (20 - 50). En als iemand weer eens vergeten is dat het ABS is uitgeschakeld kan dat ook al na 300 meter. Ook niet uit te leggen. Moet je ook niet willen… :sweat_smile:

4 likes

Misschien is het een gezondere instelling om je niet teveel aan te trekken van de mening van anderen :man_shrugging:

4 likes

Begrijpelijk hoor, maar het was gewoon luchtig bedoeld.
Ik trek me er niks van aan het ging meer om het contrast en herkenbare situaties, met een knipoog erbij. Niet alles hoeft zo serieus genomen te worden. :grin:

2 likes

Tijdens een cursus, laats een jongeman die een goudkleurige Seiko 5 had gekregen. Heel de groep zwaar onder de indruk en bijzondere verhalen volgden. Zelfde persoon vroeg een week later naar mijn horloge. Gaf aan dat het niks was en deed mijn trui eroverheen. Leg maar uit dat je een horloge draagt met een waarde van een netto jaarinkomen van de meeste aanwezigen.

Leg het ons maar eens uit dan want je maakt me nieuwsgierig.

3 likes

Waren jonge mannen met een erg laag inkomen :stuck_out_tongue_winking_eye:

Ik denk trouwen dat het deze was of iets wat erop leek:

Neuh, ietsje eerder… :rofl:

1 like

Mijn ervaring is dat het “horlogewereldje” of ieder geval het aantal “soort mensen” mensen wat bijvoorbeeld rondhangt op fora als deze, toch relatief klein is en dat de meeste mensen voorbij gaan aan “ons” fenomeen horloges.
Toch kreeg ik een keer iemand op bezoek en hem viel mijn vintage Seiko op. Hij droeg zelf een Grand Seiko. Dus ook gelijk gepast om de pols… :smile:
Een klant van mij heeft regelmatig een bijzonder exemplaar om. En weet dat ook ik regelmatig afwissel.
Ik kom dus een enkeling eens tegen. Ik scan wel altijd op wat er boven de linkerhand hangt…:wink: en als het gepast is, zal ik er een compliment op geven.

Vergeet je rechts niet? :grin:

1 like

Dat valt gelijk op, dus nee🤣

1 like

ONDERlegd.:confounded::gun:

Niet teveel als in helemaal niets.
Laatst nog hier op HF een minkukel die in een PB even meldde dat “van al mijn horloges er misschien eentje de moeite waard was…” :joy:

Nu heb ik richting de honderd+ exemplaren die dit licht niet allemaal gezien heeft en al zou deze zelfbenoemde kenner ze wel allemaal gezien hebben, dan nòg.
Het menneke heeft zelf een stuk of vijf, zes van die standaard veilige beginnershorloges waardoor zijn ook nog eens persoonlijke met de massa meeloopsmaak er nòg minder dan niets toe doet.

Horloges draag je zelf, voor jezelf. Hierdoor is er maar één mening die er toe doet en dat is je eigen! :blush:

8 likes

Zeker John, maar toch is een welgemeend compliment altijd fijn.:smiley:. Niet dan?

1 like

Ja dat wel natuurlijk! :smiley:

1 like

Een Pb sturen om te rellen? Haha, die durft.

Je hebt een mooie collectie John, en ik ben blij dat je een hoop deelt met ons. 13-in-een-dozijn-collecties zijn er al genoeg. Moet iedereen lekker zelf weten verder, maar een beetje eigen karakter kan ik altijd wel waarderen.

Kopen is niet zo moeilijk. Een verfijnde, smaakvolle, collectie samenstellen wel.

2 likes

:blush:🫶🏻

1 like

Ah

Omega
Rolex
Seiko en
Tudor?

Beetje standaard veilig. :sweat_smile:

Sorry nog. Ik had drie espresso’s op binnen een half uur

2 likes