De perceptie van "niet-liefhebbers"

Gewoon vragen als er niemand in de buurt is. Kan toffe gesprekken opleveren.

4 likes

Huh?

:joy:

Zo voelt HF soms ook… :wink:

Vertel zelden de prijs van mn duurste horloge.
Die vraag wordt eigenlijk altijd gesteld zodra de hobby ter sprake komt.
Eerlijk antwoord geven zorgt alleen maar voor verbijstering, laat maar zitten, de sfeer slaat meteen om.
En ook hoeveel horloges heb je?
Meer dan vijf is steevast het antwoord.:blush:

Maar dan hoef je toch niet meteen je vrouw af te snauwen??? :joy::joy::joy:

13 likes

Alleen deed ik dat in het pad van de horren en niet bij de kassa. Het was een goudkleurige Longines.

Maar ik ben het met je eens, het is wel toevallig: een Longines in een bouwmarkt :slight_smile:

Ik heb ook al eens heel stil achter de infobalie staan loeren naar iemand die een Planet Ocean om had. Ik mocht hem zelfs even proberen:

10 likes

Complimenteer werkelijk elke horlogedrager met zijn/haar sieraad .
Merk of model maakt geen reet uit .

Die lui hebben (net als ik) de moeite genomen om zoiets de hele dag mee te dragen .
En hebben een bewuste keuze gemaakt uit 1 van de 100.000 horloges op de hedendaagse markt .

Is het futiel ? Ja .

10 likes

Dat was ook mijn gedachte, maar ik heb er verder ook geen aandacht aan geschonken. :smirk:

1 like

Kan ik me iets bij voorstellen, John.

2 likes

Herkenbaar (helaas)

1 like

Haha, die blonde meid over de $250.000 Rolex: that’s a watch of a douchebag… :smiley:

1 like

Ja, dat was een gaaf commentaar: “the ultimate douchebag flex” :joy::joy:.

Gelukkig wordt je gehele collectie hier op HF op waarde geschat, Arjen.

2 likes

Op de keper beschouwd is het dat ook. Dat het een afgekeken ontwerp is doet er dan niet toe.
Of de juwelier had er verstand van en was te beleefd om er iets van te zeggen, of hij wist het werkelijk niet (want ja, je kunt niet èlk merk kennen toch?)

2 likes

Hoe groter het horloge, hoe meer aandacht het krijgt. Mijn Edox Delfin Mecano is een on-17.5cm pols waardige 43 mm; en krijgt toch alleen maar positieve reacties. De rest valt niemand nog op. Aangezien nu echt officieel iedereen een Speedmaster Professional heeft :upside_down_face:, valt die ook niemand meer op.

Had ooit een Steinhart in 44 mm. Was een oprecht leuk horloge, in zo’n Ulysse Nardin-Marine-achtige “vibe” met een witte plaat en blauwe print. Iedereen vond 'm geweldig, maar ik vond hem vooral te groot. Die Edox hangt met z’n 43 mm ook aan een zijden draadje…

1 like

Is dat zo? Dat geldt primair voor horloge-liefhebbers. Maar niemand in mijn grote familie en niemand in mijn vrienden- en kennissenkring heeft een Speedmaster Professional.

2 likes

Look at the emoji. :wink: Serieus, krijg daar NOOIT commentaar op.

Ah, okay. Ik ben niet van de emoji-generatie. Ik begrijp ze vaak niet :joy:. (Deze wel)

5 likes

Ik ben van jouw leeftijd, dus - catch on! :wink:

1 like

Lucardi is door Vendex (begin jaren negentig eigenaar van o.a. Schaap & Citroen en Siebel) destijds welbewust in de markt gezet om de juwelier te democratiseren. Schaap moest het topmerk blijven, Siebel, ooit een geduchte concurrent van Schaap, was in de ogen van de directie veel te chique en moest verschillende tandjes omlaag (want twee min of meer gelijke concepten binnen één concern was niet zo heel slim), en Lucardi kwam erbij voor de onderkant van de markt. De meeste mensen hadden (en hebben) toch een bepaalde vrees om bij een chique juwelier over de drempel te stappen, maar willen wel graag sieraden en horloges, maar die mogen niet teveel kosten. Vandaar dat je bij Schaap moet bellen, bij Siebel nog een drempel is, maar bij Lucardi letterlijk niet.

5 likes

Horloges, het is een niche bubble. Toch zie je veel celebs en BN-ers met de bekende luxury merken. Waar rook is, is vuur. Het is codegedrag dat alleen door de kenners wordt begrepen. En zij kunnen er ook meteen een price tag aan hangen.

De gemiddelde Nederlander vindt 300 euro voor een horloge al een belachelijk hoog bedrag.

2 likes

Heb het filmpje nog niet bekeken. Maar klinkt wel als iemand met goed inschattingsvermogen. :wink:

FTFY :smirk:

Nou ja, die is voor mij meer dat ze al jaren niets meer verkopen dat ik zou willen hebben. :stuck_out_tongue_winking_eye:

Verder heb ik over slechts twee horloges ooit (meerdere) complimenten gehad: een TAG Heuer duikertje, uit de jaren '90 en een Squale van bijna 10 jaar oud.

3 likes

Hier ook niet, paar smartwatches en wat goedkope vliegende schotels, maar dat is het dan ook. Tijdens onze nieuwjaarsborrel kwamen toevallig horloges ter sprake en werd er wat lacherig gedaan over Rolex (uitgesproken als Reulex), maar niemand had in de gaten dat ik er een om had.

6 likes