Die zit ook (nog) niet in mijn verzameling maar wie weet ooit.
Maar dat geld wel voor meer merken haha iets met budget enzo
Die zit ook (nog) niet in mijn verzameling maar wie weet ooit.
Maar dat geld wel voor meer merken haha iets met budget enzo
Ach, hoe definieer je ‘liefhebbers’?
Ik bezit louter horloges die ik lief heb. Voor het huidige kwartet heb ik, incl. onderhoud en reparaties, in totaal nog geen €1.000,00 hoeven neer te tellen. En vond de reis welke ik de afgelopen 5 jaar heb mogen afleggen om tot deze vier te komen, met alle pieken en dalen, meer dan fascinerend.
Daarentegen zie ik meer dan eens in ons blauwe gedeelte horloges voorbij komen in de €4.000,00 plus categorie waarbij als reden van verkoop bijvoorbeeld wordt aangegeven dat de kleurstelling van de wijzerplaat niet past bij z’n nette pak.
Los van het gegeven dat ik never nooit niet zoveel kwubbeltjes aan enig horloge zal spenderen vraag ik me in alle gemoede af of je dan in de categorie ‘liefhebber’ thuis kan horen. Schat zo in dat je voor een goed maatpak lang geen €4.000,00 hoeft neer te tellen.
Het is een blijft een virus
Het horloge virus
Je bedoelt spijkerbroeken met lange pijpen, long jeans
Shit, die vergelijking gaat ook weer blijven hangen vrees ik
Ook dat speelt mee, Longines Conquest had ik overlaatst gezien, €1500 maar wat een mooi ding zeg
Correctie, het was €2300…
Vreemd. Niemand heeft mij nog ooit naar de prijs van m’n duurste horloge gevraagd. Sterker nog, er is nog nooit iemand over de prijs van een horloge begonnen.
Misschien zit het hem in de kringen waar we in verkeren.
Je collega is een lompe hork die de grenzen van het betamelijke niet kent.
Ook zonder die uitspraak een leuke dame.
Eens.
Doet het ook prima bij de spijkerbroek.
Dat heb je fout. Maar het betere pret a porter pak een klein beetje vermaken kan voor 1000 pietermannen. Of je moet de tickets naar Thailand of Turkije niet mee rekenen. Maar een in Nederland gemaakt nieuw maatpak van fatsoenlijke snit en uitstekend materiaal… Ik vrees dat je geld mee moet nemen.
Dat weet ik, maar gelukkig weet hij dat ook van zichzelf.
In mijn 10 jaar liefhebben van horloges ben ik misschien 3 keer aangesproken op mijn horloge.
En over liefhebbers… een kennis heeft een belachelijke hoeveelheid Rolex, Franck Muller, ik complimenteerde hem natuurlijk met zijn horloges, iedere keer als ik hem ontmoet pak ik zn pols om zn horloge te bekijken, ik ben tenslotte een liefhebber…
Hij daarentegen heeft nog nooit gevraagd naar mijn horloges.
Ik denk echter niet dat ik hier met een echte liefhebber te maken heb…
Inderdaad, niemand die dat ooit heeft gevraagd.
Alles kan bij een spijkerbroek, niet alles kan bij een (maat-)pak.
Hoezo niet?
Dat komt niet door de kringen waarin je verkeerd. Dat komt door je horloge i.c.m. jou.
Tja, het blijft een mening en ik definieerde het als een gegeven maar ik vind een Sea Dweller met een overhemd onder een pak niet bepaald een combinatie.
Jawel dan ben je gewoon een baas met schijt
Ach. Ik kom al heel wat jaren in Italië. Ook tussen de horlogeliefhebbers.
Die komen met alles weg. Weten dat feilloos te combineren.
Vanaf dat moment zie je pas hoe calvinistisch ons Nederlanders is. Die snappen het werkelijk waar niet.
Dus. Ik ben het met je eens als we de kaaskop zien icm een slecht pak en een omega sea master, maar ik ben het niet met je eens als je de goed van smaak bewuste man ziet met een omega ploprof*.
*Zoek zelf maar het plaatje erbij. Historische en marketing foto’s genoeg online te vinden.
Dat lijkt mij etiquette in acht nemende sowiso wel een gezonde houding in het leven.
Da’s niet verkeerd…
Bij ons in de bouwmarkt loopt de bedrijfsleider met de goedkoopste ali meuk die hij kan vinden, de jeugd is te beroerd om een horloge aan te schaffen ( en dus op tijd te komen ), maar het gros loopt gewoon keurig met een G-Shock
De Longines zou zonde zijn om te dragen in de bouwmarkt!!!