Nee, nee, nee! En trouwens, de jeugd bestaat niet! Zie eerdere post van @GoldRush en mezelf.
Ik ook en zeer herkenbaar, in mijn omgeving kijken ze niet eens naar wat ik om de pols heb. En het zijn echt geen arme sloebers hoor, maar weten vaak alleen Rolex als duur merk te noemen. Als ik dan soms vertel wat een horloge kost, verklaren ze mij echt voor gek. Zoveel ga je toch niet betalen voor een horloge waarop je alleen de tijd kunt zien . En dan heb ik het over leeftijden tussen de 20 en 60+ he, de meeste vinden een smart watch mooier, efficiënter dan een simpel horloge. Zelfs een maat van mij, kolonel bij defensie vindt zijn smart watch veel interessanter dan al mijn horloges bij elkaar. Maar zegt ook altijd, jij vindt mijn horloge ook alleen maar een printplaat
en daar heeft ie nog gelijk in ook haha.
Dus wat ben ik blij dat ik hier wel liefhebbers tegenkom en een Rolex van een Invicta kunnen onderscheiden
True. Ik moet mezelf corrigeren. De mensen onder de 20 die een paar uurtjes werken per week eigenlijk al te veel vinden en hiervoor dan ook naarstig zoeken naar vervanging om deze vervolgens niet weer in te halen. Desondanks dan toch de moeite nog nemen om te klagen over een te laag maandloon… Hoe kunnen ze anders een degelijk horloge betalen???
Thanks voor het delen!
Vond het wel vermakelijk om te kijken.
Vooral eigenlijk het 2e gedeelte waar het iets meer ging over de (voor Hf begrippen) gangbare modellen.
De 250k plus horloges is voor bijna iedereen bizar. Ook al schatten “we” het meer op waarde.
Vond het opvallend hoe de Natos afgekraakt werden. Ik voel me d’r altijd een getapte gast bij. Voelde…
Heb je mij nooit op kunnen betrappen John, wel hoeveel horloges je hebt. Maar ja, dat weet je zelf niet eens meer. Her en der komt er ineens weer eentje tevoorschijn
Die 20 ben ik zeer ruim overschreden en vind dat ook
Misschien staat me de bakkes niet vriendelijk genoeg, dat kan goed. Misschien vragen mensen dat alleen aan Rolex eigenaren, dat kan ook goed. Ik vind het allemaal best.
Of het er nu om gaat dat ik niet met zakkenwassers om ga, of dat zakkenwassers me zien en niet met mij om willen gaan, het zal me een worst zijn.
We delen die mening.
Ik denk dat de interesse in horloges, zoals wij die hier op het forum, voor de mens “buiten het forum” vaak niet zo ver gaat.
Tegenwoordig is vrijwel alles hype en trend gedreven. Voor de consument met weinig interesse is het enkel interessant om een horloge te kopen van honderden euro’s (of meer) wanneer er de hype groot genoeg is, of het idee is om 1 mooi horloge voor altijd te kopen (maar ook dit gebeurt in mijn ervaring niet veel meer). De jongere generaties kopen liever een replica of namaak voor een paar tientjes, om op te vallen, dan een echt horloge. Aldus de enige reden waarom fakes nog business zijn.
Ik ben weinig tot niet aangesproken op horloges, wordt soms nog wel eens voor gek verklaard wanneer ik over mijn “tik”-tik praat.
De enige keren dat mensen mijn horloge opmerken is wanneer ik bij een juwelier iets ga passen. Maar ook eigenlijk elke keer merk ik dat ook juweliers en “gepassioneerd horlogegek” niet vaak 1 en dezelfde persoon zijn.
Ik heb de hoop dat de juwelier meer weet te vertellen over het horloge dat hij op tafel legt dan ik. Echter is het dan toch vaak zo dat ik bij het bespreken van de specs de verkoper corrigeer omdat deze onjuiste specs benoemd.
De enigen in mijn wereldje die mijn pols-kledij complimenteren zijn vrouwlief, ouders, zus en schoonbroer. Ikzelf vind het dan wel weer erg leuk om horloges te spotten, maar dat is verklaarbaar gezien de liefhebberij…
Overigens vind ik het niet erg dat niet iedereen in de winkelstraat weet wat ik om heb. Dan blijft het dragen ook wat speciaal. Eens kennis delen en de passie delen over de hobby doe ik vaak bij vrouwlief. Verder zoek ik dit dan wel op het forum in de vele topics
Ik zwijg doorgaands, en denk er het mijne van.
GD’s zijn meestal beter op de hoogte dan AD’s.
Op andere gebieden dan horloges zijn wij waarschijnlijk net zo.
Op het sokkenforum begrijpen ze niet dat er mensen zijn die godbetert hun sokken bij de hema kopen en vragen ze zich af of mensen hun speciale en dure sokken wel opmerken.
En op het knopenforum is het een taboe om met standaard fabrieksknopen te lopen. Hoe kunnen mensen dát nou doen…. En hoe kan het dat er zo weinig complimenten gegeven worden over die dure speciale vintage Japanse parelmoerknopen….
Nou omdat het ons niks interesseert
M’n baas gaf mij afgelopen week de voorjaars editie van het horlogeblad Tempus. Leuk. Maar veel verder dan dat komt het niet…
Zag eerder vanavond op het journaal iemand die bedrijfspennen verzameld. Dan doen wij het zo slecht nog niet…
Echt hè…
Probeer eens koffie liefhebbers. Wel opmerkelijk dat daar dezelfde gesprekken plaats vinden.
Niet alleen over niet liefhebbers.
Ook de gesprekken over kijk mij eens een geweldige machine hebben. Incl de vriendjes die denken dat als het merk maar goed is het allemaal goed komt
Bij mij ook niet hoor.
Uberhaupt valt het niemand op wat ik draag. Mijn manager is ook een liefhebber, dat is de enige. Zelfs mijn ouders en broertjes hebben geen idee dat ik into horloges ben, alleen een paar goede vrienden. Ik ben liefhebber voor mezelf, niet voor anderen.
Ik vind het wel leuk als ik een mooi horloge bij iemand anders zie, ligt aan de situatie en persoon of ik er dan wat over zeg.
t’is natuurlijk wel een dingetje dat verzamelen.
Ben geen hoarder maar ik heb tot nu toe, met liefde, wel 600+ Elpee’s en pakweg 15 strekkende meters plankruimte aan boeken bijeen gebracht.
Waar ik met veel plezier naar luister cq (her)lees.
Wat daarmee gaat gebeuren wanneer ik dit aards tranendal verlaten heb weet ik niet.
Denk dat ik eerst de Elpee’s en boeken welke me het meest dierbaar en ‘kostbaar’ zijn bij leven weggeef aan m’n naasten.
Wat er met de rest wat overblijft gaat gebeuren, daarover mag m’n Lief beslissen.
Hetzelfde geldt trouwens voor m’n horloges.
Fantastisch filmpje, thanks!
Niks mis mee!
Dan moet je Gen Z eens vragen… die kunnen al geen klok meer kijken (alleen digitaal)
Ik heb het ooit al een in een ander topic geschreven, was ooit eens op een feestje waar iemand me complimenteerde met mijn mooi horloge. Toen de vraag kwam hoe duur zoiets was antwoordde ik rond de 5. Zijn antwoord was dat hij niet kon begrijpen dat iemand 500 voor een horloge uitgeeft. Tja, dan maar een ander onderwerp. Verders las ik hier iets over de kringen waar in je verkeerd. Maakt niet uit welke kring ik in verkeer, zou gauw de hobby ter sprake komt is het al gauw, ‘wat is je duurste’ en ’ heb je rolex?
als ze het mij vragen geef ik exact het zelfde antwoord, dus 7 ipv 7k, rest verzinnen ze er maar bij…