Mijn reply zou zijn If you gotta ask…you can’t afford it.
probleem is er zijn elementen met grote oren en als je niet uit kijkt staan ze 'snachts langs je bed
in mijn geval rolex verkocht en wat onder de radar terug gekocht omdat ik veel met mensen in contact kom via mijn werk
Zelf kreeg ik ooit een Lange und Söhne Zeitwerk Minute Repeater in m’n handen gepropt met de mededeling “Hier, pas maar eens even.” Super uniek ding, ik wist wel dadelijk dat ik iets speciaals vast had.
Dat ik (destijds) een mooi huis om m’n pols had, heb ik maar achteraf beseft…
470K, 10 jaar terug…
Objectief bekeken snap ik het wel. Met een smartwatch kan je simpelweg veel meer. Maar bij zo’n smart watch komt bijna elk jaar weer een nieuwe versie uit met minimale verbetering die ze dan toch weer moeten hebben. Na 10 jaar hadden ze voor de totale kosten een hele mooie horloge kunnen kopen die een hele leven mee gaat.
Zeg ik: “ah, niet zo belangrijk om te weten, toch”, maar ik krijg die vraag zelden. Ik vind het trouwens sowieso geen gepaste vraag. Ik woon in Duitsland, daar is men doorgaans iets minder direct cq. onbeschoft
ook een keer mee gemaakt bij een Breitling AD, ik ging voor een service beurt voor een super avenger met factory diamanten en de eigenaar had meteen de vraag of ik interesse had in een goud Frank Muller met alles erop en er aan, voor ik antwoord kon geven stond de FM kist al op tafel
Geweldig toch. Zelfs bij de GD. Je betaling is nog niet afgewerkt en ze zetten €500k voor je neus om te passen.
ik kom vaak in Duitsland en dat klopt helemaal wat je zegt
Precies dit.
Idem dito hier. Kom 3x per jaar iemand tegen op een verjaardag die minimaal 10 AP horloges heeft in zijn collectie. De wedervraag, ik heb hem nog niet gehoord
10 jaar terug was 470K een mooi huis, nu hooguit een rijtjes woning in de randstad :D:D
desalniettemin, nog steeds apart om dat in je handen te hebben!!
Gen Alpha komt na Gen Z. Het is alleen maar erger geworden.
Zeker eens, waarbij je bij sommige AD’s wel kundige liefhebbers treft. Ik denk aan van Baal in Nijmegen waar volk rond loopt die weten waar ze het over hebben, en aan Kremer in Emmen die donders goed weten waar ze het over hebben.
Mijn lokale Seiko/Raymond Weil/Tissot/Cluse AD, bijvoorbeeld… Geen land mee te bezeilen. Daar wordt een lariekoek gepraat, ik val er soms van om.
Die gast. Echt. En dan dat milieudelict ook nog door willen schuiven naar z’n kleinkind. Man man man man man.
Ik vind die blonde dame nog steeds erg smakelijk. Daar kijk ik liever naar dan de gemiddelde grijze of kale bol op een GTG.
Wat dan - als je enigszins oplet in off-topic of tijdens GTG’s - weer op dit forum voor velen een uitdaging is.
Zo zie je maar: ieder zijn meug.
Kunt u die stelling nader voor mij uitwerken?
Dat illustreert inderdaad dat je je in de verkeerde kringen beweegt.
Ik heb alle paupers zorgvuldig uit m’n leven gekerfd. Behalve @Blufkakel. Binnenkort maar weer eens een biljartje leggen?
Op kantoor in Amsterdam?
In Nederland voelen mensen zich vaak ongemakkelijk bij complimenten, vooral richting vreemden. Jaloezie, trots, ongemak wat het ook is, je hoort zelden iets positiefs. Kritiek en geklaag daarentegen gaan makkelijk. Die ‘directheid’ waar we zo trots op zijn, komt meestal pas als iets stoort. Maar iets aardigs zeggen? Dat voelt al snel te intiem.
ik werk thuis en mensen komen spullen brengen voor reparatie zowel verdrijven als particulieren, in de winter geen probleem dan heb ik zoals iedereen een trui aan maar in de zomer word het anders en ik merkte dat veel mensen naar mijn horloge keken dus vandaar…
*bedrijven